zadelmak...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:08

Nou is 'blij verrast' niet zo erg Cool

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:31

ik weet ook wel dat de invloed van de eigenaar ver kan reiken. maar als je zeker bent over wat je doet, dan straal je dat ook uit. Schijnheilig
dus als de eigenaar er bij wil zijn , dan zal je daar als trainer mee om moeten kunnen gaan.
misschien kost het iets meer tijd, vooral om de mensen uit te leggen waar je mee bezig bent.
dit hoeft niks met het 'niet vertrouwen van de trainer' hebben te maken.
het kan ook pure belangstelling en de wil om te leren van de eigenaar zijn.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:36

western schreef:
Hij legde ook uit waarom hij soms 1 weekje de mensen er niet bij wilde hebben met training, en had daar voor mij dan, een goede uitleg over.

Mag ik vragen wat voor uitleg hij hiervoor heeft gegeven? Want ik ben nog steeds erg sceptisch over het niet in mogen zien rijden van je eigen paard. Ik vertrouw het in elk geval niet. En het is net wat Semmie schrijft, waarom geen achternaam en altijd een 06 nummer? Hij kan wel het een erg positief verhaal vertellen, maar god weet wat hij in die drie weken werkelijk doet Verward Waarom zo geheimzinnig?
Ik zie nou net het berichtje van Jos staan, daar sluit ik me ook helemaal bij aan.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:36

Hij mag een erg goede ruiter/trainer zijn of in ieder geval bekend staan als een goede ruiter en trainer, maar ik zou ook wat terughoudend zijn wat het zadelmak maken betreft. Ook ik houd niet van achternamen die teruggebracht zijn tot één letter en enkel mobiele nummers om eerlijk te zijn..

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:43

mehlika schreef:
Ik ben het er mee eens dat de invloed van de eigenaar ver reikt en je training kan verstoren. Ik vind echter wel dat je niet per definitie aan een paard moet werken zonder de eigenaar, tenslotte gaat het om deze combi en niet de combi van jou en het paard.
Vaak is het goed om te zien hoe het paard reageert terwijl de eigenaar in de buurt is. Geeft toch een indicatie waar het probleem ligt.
In dit geval gaat het om zadelmak maken. Ik kan me voorstellen dat je wilt zien hoe je paard dit oppakt en niet na 3 weken "verrast" wilt worden.


mooi gesproken.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38775
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:31

Ik sluit me bij Mehlika aan!

Je betaald iemand om iets met je paard iets te doen wat je zelf niet kan/wil. Het is toch van de zotte dat je bij je eigen bezit niet eens mag komen kijken als de trainer zijn taakje moet uitvoeren.

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 10:39

Ik weet niet of het drie weken is dat men je liever niet ziet bij je paard. Je kan wel ten allertijde contact opnemen. En volgens mij mag je na een week wel komen kijken hoe je paard vorderd. Al met al, weet ik nog steeds niet wat het beste is om wel of niet met Marco in zee te gaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:44

Ben je al wezen kijken als hij met een paard bezig is? Dat is iets dat ik ook nog graag zou willen zien als ik mijn paard ergens naartoe zou brengen. Het liefste ga ik dan ook nog onverwacht langs Knipoog

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:29

Ik vind het allemaal erg verdacht. Ik bedoel jij bent degene die uiteindelijk op hem gaat rijden. Iedereen kan wel zeggen dat ie eerst het vertrouwen wilt winnen e.d. maar dat is natuurlijk wat de eigenaar wil horen. Schijnheilig
Het vertrouwen winnen kan toch ook als de eigenaar erbij is, des noods vanaf een afstandje toekijkt zodat ze niet gestoord worden..

Dat geheimzinnige gedoe hou ik ook niet zo van hoor...

Ik zou inderdaad gewoon eens onverwachts gaan kijken en proberen te kijken hoe hij te werk gaat....

Party!! veel succes!!!

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:41

Als je nog steeds twijfeld moet je ook eens bij een andere trainer gaan kijken!!!!!! (een tip heb ik hierboven al gegeven), want dan kan je vergelijken en ze beiden beter beoordelen. Je kan ook de methoden/denkwijzen van Marco S. spiegelen aan die andere trainer.
Bij Martina Weichert mag je in ieder geval altijd komen kijken naar de voortgang van de training zonder enige geheimzinnigheid.

Mooie verhalen als paard op de eerste plaats etc. die kan iedereen je geven. Wat ik zelf heel belangrijk vindt is dat je intensief wordt betrokken bij de training. M'n eigen paard staat nu een maandje in training bij Martina met als doel haar wat meer solid op een aantal punten te maken. Tijdens deze periode les ik dus veel bij haar, eerst op haar lespaarden en verderop tijdens de trainingstijd op m'n eigen paard zodat ik zoveel mogelijk meegroei met m'n paard. Tijdens deze lessen wordt veel gecommuniceerd over hoe ik problemen die ik met m'n paard had kan voorkomen en oplossen.

Probeer dus er ook achter te komen wat een trainer je op deze wijze kan bieden, want trainen is meer dan alleen je paard iets leren, de combinatie is het belangrijkste!

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:25

Ja, ik ben ook zeker op andere stallen geweest. Niet enkeld in Utrecht maar ook omgeving. Een trainer blijft natuurlijk een trainer en het gaat niet altijd zacht handig. Heb wel eens trainers tot bloeds toe door zien gaan en wie maakte dan de fout. Ik heb persoonlijk een goed gevoel over Marco. We hebben elkaar nu een paar keer gesproken en hij heeft alle geduld. Omdat ik niet kan beslissen. Maroc heeft ook uitgelegd waarom hij de eigenaar er niet bij wil hebben als hij het paard aan het trainen is. En de argumenten die Marco daarbij heeft daar kan ik me bij aansluiten..... maar ondanks alles weet ik het nog steeds niet. Alle tips die ik tot nu toe van een ieder heb gekregen waardeer ik zeer. Ook de pbtjes, en de western wereld is veel groter dan ik had kunnen vermoeden. Zie maar hoeveel mensen mij en mijn paardje tips geven. Alvast mijn dank. Ik heb nog even de tijd voordat ik beslis. Ga zeker niet over ijs....met deze warmte misschien wel eerder.....

Ik laat horen wat de volgende stap is...... nu naar het koude water *LOL*

Domper
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:35

Haha! g0edendag paardemensen

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:10

Ik zie absoluut geen reden om een eigenaar niet te betrekken bij het beleren van zijn eigen paard.

En dan maakt het niet uit welke tak van de sport er beoefend wordt.

Momenteel staat mijn fjord in training(wordt beleerd voor de wagen) en ik kom elke dag, ik krijg te horen hoe het gaat en als ze s'avonds rijden rijd ik mee.

Zij vinden het leuk dat je intresse toont en ik ben er bij om wat te leren.

Als ik als eigenaar niet ten ale tijden bij mijn paard mag komen zou ik een andere trainer zoeken.
Al komen ze nog zo betrouwbaar over als jij die week er niet bent kan er van alles gebeuren.
En dat een paard afegeleid wordt omdat baasje aan de kant staat te kijken vind ik wel een beetje onzin.

DubbelFun

Berichten: 88724
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:31

Domper schreef:
:D g0edendag paardemensen


Dag Domper, verder nog iets relevants toe te voegen aan deze diskussie Verward Schijnheilig

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:35

western"]
Hij legde ook uit waarom hij soms 1 weekje de mensen er niet bij wilde hebben met training, en had daar voor mij dan, een goede uitleg over.
[/quote]
en
[quote="Hendrik703 schreef:
Maroc heeft ook uitgelegd waarom hij de eigenaar er niet bij wil hebben als hij het paard aan het trainen is. En de argumenten die Marco daarbij heeft daar kan ik me bij aansluiten.....

Maar wat is er nou zo geheimzinnig aan, dat niemand die argumenten hier voor ons neer kan zetten Verward
Als de reden dat hij dit zo doet is omdat schijnbaar naar zijn mening geen enkele eigenaar met zijn paard om kan gaan, vind ik zacht uitgedrukt bizar. Hij gaat dus er vanuit dat dit de regel is en niet de uitzondering? Nee, ik geloof nooit dat dit de reden kan zijn.

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 19:57

Wat zou dan volgens jou het argument zijn dat hij de eigenaar er liever niet bij wil hebben....?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:10

hoe moeten wij dat nou weten Verward
ik heb niet met hem gesproken, en om hier zomaar wat neer te zetten heeft geen zin.
dus de enige die het weet ben jij Haha!

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:37

Als een trainer de eigenaar er niet bij wil hebben met de training wil dat bij mij al gauw zoiets hebben van : de trainer gaat iets doen met mijn paard wat ik niet mag zien. En of dat iets vervelends of geheimzinnigs is weet je natuurlijk niet. Maar het zou bij mij wel veel Verward zetten.
Ik zou mijn paard niet bij een trainer in training zetten waar ik niet bij mag komen. Ik wil altijd bij mijn paard kunnen komen kijken als ik dat wil. Kan dat niet dan is mijn argwaan gewekt en dan zou ik verder rond gaan kijken naar iemand anders.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:40

ik word nu al een paar keer gequote, omdat het schijnbaar allemaal zo geheimzinnig is.
maar ik vind het eigenlijk helemaal niet geheim zinnig, alles is toch eerlijk en open en iedereen weet het zo langzamerhand, dus dat lijkt me toch duidelijk.
het is dan voor iedereen een vrije keus.
nogmaals, ik heb geen paard bij hem in training, ken hem niet persoonlijk en op geen enkele manier een verbondenheid met deze trainer, maar had hem "toevallig " aan de telefoon, en toen kwam het heel even ook tersprake.
Nu ben ik niet echt een paardeman, dus mijn oordeel en mening is niet echt van belang, behalve voor mij persoonlijk ( ik ga toch altijd op mijn eigen gevoel af ).
Wat onderandere 1 van de redenen was dat , hij dan sneller een vertrouwens band met het paard zou krijgen, met alle uitleg waarom.
en alleen voor de eerste week.
Nu zal er denk ik heus wel te praten zijn met hem, als je het echt anders wil, maar dit is dan vanuit een trainer zijn oogpunt gezien.
Een klant denkt er mischien weer anders over. ( wat blijkt)
Een klant brengt zijn paard toch ook niet voor niets, er zal toch een reden voor zijn dat iemand zijn/haar paard naar een trainer brengt.
En met deze wetenschap, wat iedereen voor dit topic begon al wist, is het gewoon een vrije keus of je deze manier wat vind of niet.
Het klink mij wel logisch allemaal, maar nogmaals, ik heb totaal ( een klein beetje dan) geen verstand van paarden, dus gezien alle reacties zal ik wel heel verkeerd denken, en zal blijkbaar dus niemand daar zijn paard stallen.
maar om op de reacties terug te komen, geheimzinnig vind ik het niet, eerder gewoon eerlijk, of je het er mee eens bent of niet.
En zowiezo, via internet een trainer vinden die geschikt is lijkt mij ook totaal niks, want iedereen heeft zo zijn idealen en voorkeuren, dus zelf kijken en persoonlijk contact lijkt mij de eerste stap die je moet zetten.
en dan eventueel navraag doen.
groetjes Pim

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 11:13

Ik ben ook niet via internet opzoek naar een trainer. Ik vroeg me af of mensen van hem gehoord hadden en me wat meer zouden kunnen vertellen. Ik heb al heel wat trainers bezig gezien. Ben zowel in Utrecht geweest maar ook in Friesland en Brabant dus ik ga zeker niet over 1 nacht ijs. Ik heb dan ook een goed gesprek en gevoel over Marco. En hij vertelde mij ook dat het maar voor een weekje is omdat hij dan eerder het vertrouwen van een paard kan winnen. Ik kan met Marco goed praten en heb hem duidelijk kunnen uitleggen wat het probleem is met mijn paard. Hij heeft alle tijd voor me genomen. Ik heb er een goed gevoel over. Nu kan ik nog wel heel wat trainers gaan bekijken en aanspreken. Ik denk dat Marco goed is voor mijn paard. De stallen zien er allemaal goed en schoon uit. De paarden zien er ook top uit. Dus ik denk dat mijn paard het er best wel naar zijn zin zou hebben. Ik ga dus met Marco in zee, en dit weekend ga ik mijn paard brengen. Ik laat zeker weten hoe het met mij en mijn paardtje gaat.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:22

hendrik703 schreef:
Wat zou dan volgens jou het argument zijn dat hij de eigenaar er liever niet bij wil hebben....?


ik kan natuurlijk niet helemaal voor mijn zus Jolande spreken maar, bij mijn zouden in elk geval tig alarm bellen en sirenes af gaan als ik te horen kreeg dat ik de eerste weken niet naar de training mag komen kijken. Dat heeft niks met wie het is te maken. Ik vind het rond uit enorm verdacht als dit gezegt wordt.
Wat wordt er in die weken met je paardje uitgespookt wat het daglicht niet kan verdragen?????? Dat is het bericht wat je overbrengt door dit soort idioote regels te maken.

Je vingers niet gaan branden aan zo´n kerel dat lijkt me het beste voor je paard. Het worden ten slotte de meest crusiale weken van je paards leven en die ga je toch niet in de handen leggen van een vent die niet wil dat je ziet wat er gebeurd.
Er is naar mijn idee geen enkele reden te verzinnen waarom een eigenaar niet mag komen kijken als de methode van inrijden het daglicht wel kan verdragen. Dus deze kerel heeft duidelijk iets meer te verbergen dan zijn achternaam en adres!

Vooral weg blijven bij types die dit soort praktijken er op na houden.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:23

Adrienne schreef:
Vooral weg blijven bij types die dit soort praktijken er op na houden.


ik ga er vanuit dat jij het ook alleen maar van verhalen hebt ,"de praktijken" en je eigen gedachtes. Dus uit derde of 4 e hand.
Ik zou zeggen, blijf er dan vooral weg.
over iedere trainer heb je duizend verschillende meningen.
Daar mag je lekker toekijken hoe je paard verrot word getrapt en geslagen.
Ik zal het alvast zeggen, ik heb dat uit 5 e en 6 e hand, en van internet, dus ik gis ook maar wat, net als de rest van de mensen op dit topic.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:30

Maar jongens toch Lachen , er zijn ook trainers die
- niet 'dit soort praktijken er op na houden'
- niet je paard verrot trappen en slaan
Echt waar hoor, die zijn er wel Knipoog

Ik persoonlijk geef er ook niet de voorkeur aan dat ik niet mag komen kijken. Alsof dat ene uurtje dat ik er ben zoveel 'invloed' zou hebben op de vertrouwensband die een trainer met mijn paard op zou moeten bouwen. En als dat wel zo is is dat voor mij geen goede trainer Knipoog Bovendien zakelijk gezien:
míjn paard
míjn geld
ík moet het ermee gaan doen later dus
ík ook kijken en leren Lachen

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:34

cornelie schreef:
Maar jongens toch Lachen , er zijn ook trainers die
- niet 'dit soort praktijken er op na houden'
- niet je paard verrot trappen en slaan
Echt waar hoor, die zijn er wel Knipoog

Maar je moet ze wel met een zaklampje gaan zoeken. Of je ze ook daadwerkelijk vindt is nog maar de vraag. Lips are sealed .

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:40

Hm, maar als je mag kijken hoe je paard verrot getrapt wordt heb je in elk geval de kans om daar op dat moment iets van te zeggen en/of om uitleg te vragen.
Als je die kans niet hebt, je je paardje na een paar maanden terugkrijgt en merkt dat er rare dingen gebeurd zijn is het wat laat...
Ik ken die hele man niet hoor, dus daar kan ik geen oordeel over hebben, misschien issie wel helemaal geweldig. Maar als ik een paard in training zou zetten zou ik op z'n minst heel regelmatig willen gaan kijken hoe het gaat. Het is toch een heel dierbaar "bezit" wat je een tijd uit handen geeft, je betaalt er (vaak fors) voor dus zo raar is dat niet.