zadelmak...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:02

horsewisper schreef:
foto`s van die mooie zorro tornado dat mooie shetje met dresuur die wil ik


Huh?? Heeft dat te maken met dit topic???? Ik snap er werkelijk geen reet van, hhihiihihiii, okeeeeeeeeeeee, ik ben..... Blond !!!

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:05

Gelukkig ben ik niet de enigste Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:20

Misschien is Marco wel trainer in spee Haha! *LOL*

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:21

vera schreef:
Misschien is Marco wel trainer in spee Haha! *LOL*


Whoehahahahaha!!! Geweldig!!! Je gaat doooooooooooor voor de wasmachine!!!!!!!!

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:00

Heb net nog even op marktplaats z'n advertentie bekeken met foto's!! Nou de horsemanship spettert er vanaf. Dat je met zulke foto's durft te adverteren. Of ben ik nu iets te duidelijk?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:09

Pardon Semmie, je ziet als ik het goed heb 1 foto waar hij op een paard zit. En daar stapt hij net op of af als je goed kijkt. Niet echt charmant op dat hier op de wijze zoals jij dat doet neer te zetten denk ik. Misschien heb je meer foto's gezien, dat zou kunnen. Maar besef aub altijd wat je met zulke woorden aanricht ten opzichte van iemand die hem niet kent.
Met paarden omgaan heeft trouwens ook geen fluit te maken met paardrijden. En om een paard zadelmak te maken hoef je ook geen sterruiter te zijn.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:20

Voor mij heeft semmie ergens wel gelijk. Of dit nu een foto is van marco of wie dan ook, het gaat mij om de foto op zich. Op deze foto (van het af/opstijgen) zie ik iemand die geen vertrouwen heeft in het paard. Als hij dat wel zou hebben zou hij met een losse teugel op/afstijgen. Vanuit de (natural) horsemanship hoek klopt dit dus niet helemaal. (jaja, heb het al vaker gezegd, heb in principe een hekel aan die term) Dit is dan misschien een piepklein iets waar je over zou kunnen vallen maar waarschijnlijk is het wel iets dat overal in meespeelt. En dan zal je ook geen volledig vertrouwen van je paard terugkrijgen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:31

Als ik het goed begrijp stap jij op een jong dier waar nog niemand op heeft gezeten (want dat kan deze foto zijn) met een lange teugel op?
Persoonlijk vind ik de teugel een beetje aannemen om het paard naar je te laten kijken zodat het kan zien wat je doet veel beter. Heeft niet zozeer met vertrouwen te maken als wel met veiligheid vind ik.

Iemand op een foto afrekenen vind ik altijd onterecht. Iedereen weet hoe makkelijk het is om ongelukkig op een foto komen te staan. Om het verstandig was om die foto te plaatsen is een tweede Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:57

Ja, maar ook het traject daarnaar toe is anders. Prior and proper preparation Lachen Maar ik ben het zeker met je eens dat een foto soms ongelukkig kan zijn maar plaats die dan niet!! Zeker niet in advertenties of wat dan ook.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:06

Nog ff de advertentie gelezen, er staat ook helemaal niets in over NH of wat dan ook maar Knipoog
Dat het een echte paardenman is (zou kunnen, ik ken hem niet), zegt niets over het wel of niet op NH manier zadelmak maken.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:45

IMO kun je aan de foto niets zien. Hij kan net aan het op- of afstappen zijn. Verward Het kan een pasbeleerd paard zijn Verward
Iedereen heeft zo zijn eigen wijze. Persoonlijk zou ik niet op een jong/pas beleerd paard stappen als het niet in een roundpenn staat met een behoorlijk stevige omheining, als ik er al opstap Lachen


Leuk is wel dat er al € 2 op geboden is Clown

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:14

Wat ik vreemd vind is dat niemand die Marco S kent.(die adv.heeft hij toch al ruim een jaar)
Volgens zijn adv. is hij trainer/handelaar heeft daarbij ook nog dekhengsten.
Dan nog het rare verhaal dat je tijdens de training van je eigen paard er niet eens bij mag zijn vreemd hoor.
Weet iemand waar deze meneer zit in de Meern?

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:28

je zou even kunnen bellen mischien, ik denk dat hij het wel weet Knipoog

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:48

Ja dat zou ik kunnen doen. Maarja ik heb geen trainer/handelaar/dekhengst nodig .Dus om hem te bellen en tevragen waar die zit is ook weer zowat(denk niet dat hij daarop zit tewachten)

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:42

dan zeg je gewoon dat je namens BOKT western komt. Cool
en dat je even komt kijken hoe hij met de paardjes werkt.
en dat je daarna je bevindingen op BOKT western zet.

je hebt geen eigen paard daar in training, dus jij kan gewoon kijken

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:25

En Jos ben je nog wezen kijken?? Ik loop echt met mijn hoofd in de wolken, zo goed gaat het met mijn paardje. Ik ben echt heel erg tevreden wat Marco hem allemaal al geleerd heeft. Hij luisterd en begrijpt nu veel meer dan voorheen. Marco heeft erg veel geduld met mijn paardje dat moet ik wel erbij zeggen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg blij ben met Marco en wat hij tot nu toe al bereikt heeft met mijn paard. Ook krijg ik van Marco wel eens op mijn kop, omdat ik het verkeerd doe en dan eigelijk mijn paard de schuld wil geven... maar ja, zo werkt het nu even niet. Mijn paardje blijft nog even onder de hoede van Marco en ik blijf gewoon nog lessen bij Marco. Ik heb in die paar weken erg veel geleerd van Marco. Dus ik kan het zeker een ieder aanraden. En dat Marco dan adverteerd zonder achternaam, tja wat is belangrijker?? Het resultaat is toch waar het op gaat?? Ik ben in elk geval zeer tevreden. OK dan! En kan het een ieder aanraden die of een probleem heeft met zijn/haar paard of dat een paard zadelmak gemaakt moet worden. Bij Marco is je paard echt in goede handen.... enne ik spreek uit eigen ervaring.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:21

Ik heb hem een paar jaar terug bezig gezien met een paard, dit was een erg nerveus paard en ik heb gezien dat hij met veel rust en geduld met deze merrie omging. Ik ben zelf van mening dat je geen topruiter hoeft te zijn om een paard zadelmak te kunnen maken. Ik denk dat je je paard beter naar iemand kan brengen die er de rust, geduld voor heeft en interesse, dan naar een of andere topruiter die helemaal geen zin heeft om risico's te lopen door op jou paard te klimmen... of dat je paard maar een paar dagen in de week beweging krijgt (i.v.m. tijdgebrek) nog erger (of zelfs in de manegeles komt te lopen...)

Hendrik, leuk dat het zo goed gaat en hou je ons op de hoogte?

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 16:40

Ben ik helemaal met je eens. Ik hou je op de hoogte.

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 19:41

Door dat het allemaal zo super gaat vergeet ik bijna jullie op de hoogte te houden. Ik heb mijn paardje vrijdag mee naar huis mogen nemen. Hij is nu zo ver dat ik de rest zelf zeker moet kunnen. Marco komt voorlopig naar mij toe om mij les te geven. En mij op mijn fouten te wijzen. Mijn paardje en ik hebben onwijs veel geleerd de afgelopen weken. Ik kan dan ook met een gerust hart iedereen die een paard heeft met problemen of een paard dat zadelmak gemaakt moet worden door sturen naar Marco. Ik weet zeker dat hij ook jou, en je paard kan helpen. Ik ben in elk geval onwijs blij met het resultaat dat Marco bereikt heeft.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:46

Toch leuk om te lezen dat alles zo goed is uitgepakt. Veel plezier met je paardje en wie weet zien we je nog eens verschijnen op een wedstrijd *LOL*

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:22

Hoi Hendrik,
Leuk dat het zo goed gaan,maaarruuuh,dat willen we niet alleen horen,maar ook zien!Foto's??? Cheese!

hendrik703
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 16:03

Ik wil ook zeker wel een foto laten zien. Ben nog niet zo creatief met een digitale camera Bloos! Maar ga zeker mijn best doen voor jullie. Echt hij gaat zo ongelofelijk super! Ik ben echt onwijs blij wat Marco voor elkaar heeft gekregen en nog steeds voor mij doet. Ik krijg nog steeds les van Marco maar nu komt hij naar mij toe.... luxe toch.