Reining Eyeopener voor dressuursport

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jolande

Reining Eyeopener voor dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 07:53

He he, eindelijk iets positiefs in een paardenblad (in dit geval de hoefslag) over reining! Er staat een heel artikel in waarin het vergelijk wordt gelegd tussen de manier waarop gejureerd wordt bij de dressuur en bij westernriding en dan specifiek de reining. En wat blijkt, de reining jurering is veel objectiever, beter onderlegt en gaat mee met de tijd. Bovendien gaat het er bij western tussen de juryleden en ruiters veel eerlijker aan toe dan bij de dressuur. Daar blijken ruiters zelfs jurys mee uit eten te vragen voor een wedstrijd wat bij western uit den boze is.
Ik was toevallig in de winkel de hoefslag aan het doorbladeren omdat er een westernspecial zou komen (misschien heb ik die al gemist?) Maar ik ben benieuwd wat voor reacties de hoefslag op dat artikel gaat krijgen!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 09:18

Eindelijk gerechtigheid! Tong uitsteken Het is wel super positief zeg. Leuk! Maar gebeurt dat echt zo? Echt overdreven... de jury mee uit vragen Scheve mond Dat gebeurt toch niet bij grote wedstrijden zeker. En de jury moet dan maar gewoon het aanbod afslaan.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:10

Ik heb die hoefslag meteen gekocht. Goed stukje inderdaad. Ik snap toch niets van dat jureren op dressuurwedstrijden. Zie je mensen een nette, niet spectaculaire proef rijden op een zeer braaf paard, krijgen ze daar toch een score!! en zie je een ander een proef rijden op een moeilijk paard maar met hele mooie stukken erin, wordt die toch de grond in geschreven!! en een wedstrijd later is het andersom!!!
Bij de reining heb ik altijd wel een idee wie gaat winnen.

enne die westernspecial heb je nog niet gemist, die ligt volgende week in de winkel heb ik me laten vertellen

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!
http://www.paderyranch.nl
www.hunebedtrec.nl

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:51

Bij grotere wedstrijden toch niet zeker ? Lachen

Ik weet nog wel goed van vroeger op de manege , daar waren altijd wisselende jury-leden , maar vaak van BINNEN de manege.

Dus dan kon je wel verwachten dat diegenen die altijd prive-les kregen van het jurylid gingen winnen.....

Was zelfs zo erg dat ik samen met iemand anders als enige in een klasse startte , en zij kreeg altijd les van de jury. Dus tijdens het losrijden kwam de jury dan nog even uit het hokje om even aanwijzingen enzo aan haar te geven en nog even te helpen , tja da's lekker dan Boos!

Ik was dan ook altijd blijer met de jury's die van buiten kwamen en niks met de manege te maken hadden verder , die keken tenminste echt naar de uitvoering van het proefje zelf

En daar moet het uiteindelijk toch om gaan , niet om of je die ruiter graag mag en of ruiter A eigenlijk beter is dan ruiter B.
Het gaat om DAT proefje op DAT moment.

Maarja , jurysporten blijven Misselijk

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 11:02

PeppySan"]
enne die westernspecial heb je nog niet gemist, die ligt volgende week in de winkel heb ik me laten vertellen
[/quote]
Gelukkig, dan zal ik volgende week dit in de gaten houden!
[quote="Pmarena"]
Bij grotere wedstrijden toch niet zeker ?
[/quote]
[quote="Malabarista schreef:
Dat gebeurt toch niet bij grote wedstrijden zeker.

Zoals ik het artikel lees gaat het alleen over grote wedstrijden en niet zo zeer om onderlinge wedstrijden. Ze vergelijken bv. met het duitse team ed. waarbij ze zelfs zo ver gaan dat als er net zo gejureerd zou worden als in de reining dit grote gevolgen zou hebben gehad voor het duitse team tijdens een grote wedstrijd (een diskwalificatie).
Het gaat overigens over de Hoefslag-paardenhouderij.

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:39

Bloos! oooooooooh wat erg is dat dan zeg! nahja.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:59

Ik heb de westernspecial gekregen....leuk dat er nu aandacht aan de sport wordt gegeven! Voor de kenners is de informatie wat oppervlakkig, maar alles wordt goedgemaakt door de foto op de voorkant:

Party!! Dat is Tuck R Command, de pappa van m'n jaarlingmerrietje!! Party!!

K'ben best wel een beetje trots. *LOL*

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 12:59

Hmmm, ik heb nu een blad gekocht met een westernspecial, maar volgens mij is dit niet het gene dat ik zocht. Het is toch de Hoefslag met een special Verward Ik heb nu de Cap gekocht, ik dacht eerst dat dat ook een van de ┬┤versies┬┤van de Hoefslag is, maar achteraf gezien denk ik dat dit een ander (belgisch) tijdschrift is, maar ook met een westernspecial. Op zich ook best leuk!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie