Yakima

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Yakima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 11:35

Een tijdje geleden vroeg ik hier of iemand wist wat voor kleur Yakima was. Inmiddels ben ik erachter dat dat dus Reddun is.
Yakima is inmiddels een jaar oud, en ik vind het zo'n mooi beest!

Afbeelding

Afbeelding


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:25

Als de donkere kleur van de manen en staart doorloopt over de rug (aalstreep) kun je spreken van een red-dun.
Overigens heeft een 'echte' red-dun meer kenmerken dan alleen maar die aalstreep. Er horen strepen op de benen te zijn, op de schouders(soms ook hals en rug), hoofd, donkere punten op de oren.

Op deze foto zie je een aantal van deze karakteristieken
Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 16:20

hmmz, vaag, dat heeft ze allemaal niet, maar wel een aalstreep (geen zwarte, soort donkerbruin achtig iets Lachen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:01

stef schreef:
hmmz, vaag, dat heeft ze allemaal niet, maar wel een aalstreep (geen zwarte, soort donkerbruin achtig iets Lachen


Ja hoor, die zgn. 'zebrastrepen' heeft die van jou ook... als je goed op de tweede foto kijkt, aan de achterkant van haar voorbenen, bovenaan, kun je vaag donkerder strepen dwars over het been zien. Dat zijn zebra strepen en de één heeft ze nou eenmaal duidelijker als de ander.
Grote kans dat ze vandewinter, als ze in het geheel wat donkerder is, duidelijker zichtbaar zijn.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 22:31

ze is niet van mij, van een stalgenoot... Was ze maar van mij, het is zo'n leuk ding!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NorwayFjord en 8 bezoekers