Wordt er zo moe van.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:18

Niet uitleggen, gewoon laten voelen. Als je ze aan hebt, doe ze af en rol ermee over hun arm of hun been. Werkt veel beter (nu ga ik er ook van uit dat je stompe wieltjes hebt) Haha!

LittleCyenne
Berichten: 346
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:27

Donderdag kwam er bij ons een dresuurponykamp langs. (zo'n westernthema dag) En wie moest er werken?? natuurlijk .. ikke..

ze kwamen binnen (27 KINDEREN!!!!)
eerst kregen ze een stukje film te zien van de futurity van 2000 geloof ik..
Nou en toen werden de groepen ingedeeld wie er ging line-dancen en wie rijden...
Kwamen een paar kinderen naar me toe: wat heb je aan als je rijdt, heb je altijd een hoed op.. dat soort vragen..
Toen kwamen de sporen aan de beurt, toen ik 2 paar sporen liet zien (van die standaard wieletjes en me eigen klavertjes) 'ach dat doet toch hartstikke pijn!! ' dus ik zeg voel maar: dus ik rol met die wieletjes over dat armpje heen.. en daarna pakte ik een lepetje (stond een beker koffie) dus ik prik met dat lepeltje in dat armpje.. toen zeg ik wat doet er nou meer pijn...

toen waren ze dus stil... ik stond met als die 27 kinderen om me heen, stonden ze met hun monden open.. van 'whaatt??'
Ik zei, hoe komen jullie erbij dat die westernsporen scherper zouden zijn..

Toen was het: Ja... dat leren we op onze manege....

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 13:36

Dat leren we op onze manege Lips are sealed Die is goed. Haha wat een onwetende leraar hebben ze daar dan. Ik lig hier dubbel *LOL* . Ik moet ook altijd mn verhaaltje houden en mn sporen even laten voelen. De reactie erna vind ik altijd wel grappig... Hé, dat kietelt.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 13:44

Dat is hetzelfde als dat ik altijd moet uitleggen dat de mond van een westernpaard open kan als je hem pijn doet met het bit en dat een westernpaard géén neusriem om mag om dat te verhinderen. Dat die bitten alleen maar bedoeld zijn om fijnere singalen door te geven en niet om er harder mee door te komen.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:35

alpenquarter schreef:
Nou, ik wordt er inderdaad ook wel eens moe van om me maar te verdedigen waarom ik zulke "scherpe" sporen draag. (Helemaal niet scherp, maar als je ze met engelse knopjes vergelijkt zijn ze wel groter).

wat mij vorige week overkwam; Was onderweg naar mijn training, paard in de trailer en moest nog ff tanken. Aangezien ik m'n sporen altijd aan m'n laarzen laat zitten, liep ik rinkelend de shop binnen. Komt er een man binnen, kijkt naar m'n sporen, kijkt heel boos Boos! naar mij en weer naar m'n sporen. Zegt hij: " ik kijk even hoe scherp ze zijn".

Aangezien ik hier vaker over aangesproken ben door western-onwetende-mensen, had ik m'n verhaal al klaar; niet scherp, rolt over huid, stroopt geen vel op, gebruik alleen als nodig is, geen geprik bla, bla, jullie weten het wel !

Hij pakt met beide handen mijn hoofd beet en geeft me drie zoenen op m'n wang Verward Verward !! " ik waardeer jou, echt, ik waardeer jou!" zegt hij. Hij schudt me nog even doorelkaar door mijn schouders te pakken Scheve mond

Begint hij over een verhaal over hoe erg hij dat geprik en getorpedeer vind van "verkeerde" ruiters.

Nou,stond ik daar lekker gekleurd in de shop Party!! , iedereen grijnzen, maar ik heb weer iemand uit de droom geholpen dat je een ruiter niet kunt beoordelen op zijn sporen!

En als ik de volgende keer hier weer over wordt aanesproken vertel ik ze WEER hetzelfde verhaal!

Ja, ik wordt er best wel moe van, maar na zo'n reactie als laatst geeft dat me wel weer nieuwe moed!




ben het helemaal met je eens bj de dressuur hebben ze scherpere sporen dan bij western hoor bij ons ziet het er alleen groter en masaaler uit (amerikaans he Knipoog )

net zoals die bitjes zegen ze ook wel scherp het maar als je er goed mee rijd hoeft dat helemaal niet erg te zijn
want bij dressuur heb je dan wel minder scherpere bitten maar zitten ze ook wel ff wat meer in die mond te raggen dus kan dat niet anders en als je stang en trens ziet nou ook scherp hoor! alleen dat is weer het zelfde als met western daar hoor je mee te kunnen rijden en niet te veel aan te zitten.

zo kan je over elke sport wel wat zegen maar ik denk dat het is hoe je er mee omgaat niet om wat je rijd of je nou springt dressuur rijd of in de rensport.

ik vind het eigenlijk wel goed dat we er over praten
want zo kan je zien hoe het iedergeval niet moet
als er ook maar heel wat positieve berichten blijven is het niet erg als er zo nu en dan over word gepraat.
dan kunnen we met zijn alle er voor zorgen dat western een beter beeld krijgt want dressuur /spring enz. zullen het ook wel lezen en dan kunnen ze zien wat western echt is.
ik denk dat je er van kan leren alleen moet je niet over elk wise wasje beginnen hoor Gaaaap


groetjes Party!!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:52

Met alle respect voor iedereen die nu gereageert heeft;nu zijn we WEER in zo'n discussie beland,die al zo vaak gevoerd is!!! Haha! of Huilen ?

In ieder geval Gaaaap

LittleCyenne
Berichten: 346
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:24

nouja, discussie.. het is gewoon leuk, om te laten zien, wat mensen geloven (in ons nadeel) te laten voelen hoe het echt is...
en als je dan zo'n reactie krijgt van: dat kietelt..
denk je: dat heb ik toch weer ff goed laten zien...

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:05

En zo zie je maar weer dat iedereen een andere mening heeft en doet wat hij of zij denkt dat het beste is

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:33

In iedere disicipline van de paardensport kom je misstanden tegen.
Ik vind het dan ook niet eerlijk dat 1 tak continu op zijn kop krijgt. In dit geval de western. Een vriendin van mij doet aan western en die kan haar paardje ook alle oefeningen laten doen zonder alle tuigage en hulpmiddelen. Dat kan ik niet zeggen van de springers en dressuurprikkers. Als je daar tegen zegt dat ze hun sporen/zweep moeten laten liggen verklaren ze je voor gek want dan wil hun paard niet.
Hoe vaak zie je niet op een concours dat een paard voor een middelmatig parcours/proef kapot word geslagen. Maar dat is normaal daar hoor je amper iets over.
Het is prima dat er over misstanden topics worden aangemaakt maar laten we het dan in zijn algemeen doen zodat het niet een vorm van discrieminatie gaat worden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:16

PeppySan schreef:
Die eindeloze discussies over slechte trainers, mishandelde paarden en ruwe westernruiters.
Kunnen we het nou niet gewoon over de mooie kanten van onze sport hebben?
Westernruiters, geniet van je sport en laat een buitenstaander die het alleen maar zwart wil maken maar barsten.


Idd is het zo dat mensen die voor een andere tak van sport gekozen hebben het goede van western niet altijd zien.
Mij hoor je niet klagen want ik zie dit dagelijks van mijn weidegenootje.
Heel erg leuk om naar te kijken.
Mijn vriend vind het ook heel leuk en wil echt gaan lessen.
Ik heb ook zoiets van nou goed,dressuur blijft nummer een,maar mocht mijn vriend het leuk blijven vinden,komt er voor hem ook een westernpaard,maar zeker wel dat ik daar ook op ga kruipen hoor
Ik vind het ook heel leuk,maar niet als hoofdsport.Dat mag toch? Verward

Waarom ik dit bovenste gequote heb is omdat ik eigenlijk op western wel vind dat men heel veel op elkaar afgeeft.Geen paardje kopen als je nog nooit western hebt gereden,vallen over alle materialen die men gebruikt.
Waarom is dat?Waarom moet men alles verantwoorden?Waarom kan men niet blij zijn voor een ander?
En dan zeg je in dat stuk dat je niet westerners links moet laten liggen als ze niks positiefs te melden hebben,maar ik vind dat er op bokt ook zeker vele westerners rondlopen die altijd op een ander wat aan te merken of afte zeiken hebben.In de zin van zoals ik hierboven aangaf.

Het onbegrip van niet westernruiters is er totdat ze het zelf hebben geprobeerd of snappen dat is nu eenmaal zo,maar dat het ook zo onder elkaar moet gaan,nee dat snap ik niet.
En heus geloof me dat het er op het westernforum soms harder aan toe gaat onderling dan op een ander forum. ~~}>