Foto's Pleasure in de Quarter.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 16:56

Citaat:
Bij de foto van W. van Osch komt zelfs het halve bit eruit


Ik wou er al niet over beginnen.
Vind dit zelf ook niet zo'n geslaagde foto en al helemaal niet om in zo'n blad te zetten.
Sommige ruiters mogen ook eerst wel eens wat aan hun houding gaan doen .
Maar ik vond ook dat er een hele boel een hele nette stop maakte, dat mag ook zeker gezegd worden, niet altijd maar het negatiefe.
Ik doe het ze nog altijd niet na Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:54

quote]Bij de foto van W. van Osch komt zelfs het halve bit eruit[/quote]
je heb ook soms biiten die krom zijn. Ja weet niet hoeik dat uitmoet leggen. Maar helaas zie je ook heel vaak achterlijke foto's die nietvoor publicatie geschikt zijn.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:14

Sorry Ods, het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten over de open mondjes, maar over de foto's die naar mijn mening niet zo mooi staan in een publikatie. Straks gaan mensen denken dat het zo hoort. Ik moet mij al zo vaak verdedigen tegen mensen die menen dat ze met zo een bit elk paard zo kunnen laten stoppen. En als het dan zo gepubliceerd wordt dan wordt ik een beetje neidig.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:31

Voel je niet aangevallen hoor PeppySan, ik denk dat we beide moe worden van hetzelfde Knipoog

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 04:01

We organiseren in Juli een wedstrijd aangezien wij een Horsemanship p[roef moeten bedenken . Gaan we voor de Beginners geen stop en achterwaarts vanuit de galop vragen aangezien ze toch te hard trekken o mdaat hun mondjes open gaan. Maar dite even off topic

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:02

Peppysan, misschien is het een klasse waarin je met een snaffle OF een bit mag starten? Tong uitsteken

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:31

Toch nog even over Wendy van Osch: ze rijdt op de ranch waar ik rij en ik krijg les van haar nu ik een paard aan het uit proberen ben. Ik heb het ff nagevraagd en zelf de foto bekeken. Dat gedeelte van het bit wat jullie 'uit z'n mond' zien komen, dat zijn de scharen, waar het paard zelf geen last van heeft. Het is inderdaad zo'n 'krom' bit (aan de zijkanten, buiten de mond). De hengst waar ze op reed (Peppy) ging pas voor de tweede keer op wedstrijd. Wendy is echt een prima ruiter (goed voor haar paarden) en ze verdient het om in de Quarter te staan!!! Sorry dat ik er nog over begin, maar dat moest ik gewoon ff kwijt. Tong uitsteken Haha!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:25

Ik ken Wendy's rijstijl verder niet. Daar oordeel ik dan ook niet over, maar wel over het plaatsen van zo een foto. Je kan toch duidelijk zien dat de mond van het paard open is en dat het een high poort bit in heeft. Als ik aan een leek dit blad laat zien schaam ik me dood. Hoe moet je uitleggen dat dat soort dingen uitzondering ipv regel hoort te zijn als er meer van dat soort foto's in staan?
En ik maar vertellen dat westernrijden zo vriendelijk is.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:03

Citaat:
En ik maar vertellen dat westernrijden zo vriendelijk is.

Dat is het ook. Haha! Maar ik wilde eigenlijk voorkomen dat er ged8 wordt dat Wendy ruw rijdt ofzo. Want dat ik dus echt niet het geval (ik zie haar dagelijks rijden). Ik bedoel, een foto kan onbedoeld een slecht oordeel over iemand creƫren. En dat is jammer...

SillytheKid

Berichten: 551
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:27

Ik rijdt zelf ook bij de ranch waar Wendy rijdt, en zie haar dus ook regelmatig rijden, net als Toekie. Ik heb hartstikke veel bewondering voor haar en haar rijstijl. Verder ben ik het helemaal eens met wat Toekie zegt over Wendy en die foto's.