wat vinden jullie van deze paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:50

Het ligt niet alleen aan 't ras hoor of de hengst braaf is Lachen Vooral ook aan opvoeding en ook wel bloedlijnen, ik ken bijv. 'n quarterruin dat echt 'n monster kan zijn en 'n quarterhengst die superlief is.
let er wel op dat 't paardje groot genoeg wordt voor je, sommige quarters vererven nl. erg kleine maten. Was het niet Tabasco die dat bijv. deed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:52

whow!! die roan is prachtig!! wat een uitstraling!! die zal wel een behoorlijk centje moeten opleveren..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:56

skysari schreef:
als ik iets zoek is het belangrijkste dat ik een beete een klik heb met het paardje ,met in de stamboom het liefts wat gericht is op trail/ reining / pleasure
het liefste een paint zoals het eerste paardje
maar ben gewoon aan het kijken het is niet zo dat ie over een week al hier moet staan .


Wat jij zoekt is een allround gefokt paardje. Geen van de paarden die je laat zien zijn allround gefokt. Klamp niet te veel vast aan bloedlijnen. Mijn paardje heeft geen bijzondere bloedlijnen en is een leuk allround westernpaardje, wat later ook goed in de sport kan gaan presteren.

Het is namelijk zelden zo dat een paard wat goed in de reining presteert ook goed in de pleasure presteert. Een allround paardje pikt overal wat mee. Lachen Ik weet niet hoe groot je ambities zijn, maar de paarden die je opnoemt hebben behoorlijk goede bloedlijnen en zijn daardoor best duur. Je kunt dus ook naar de wat minder bekende bloedlijnen kijken en gewoon op het paardje zelf afgaan. Iemand die recreatief wilt rijden koopt ook geen Quarterhengst van 25.000 euro, om maar een voorbeeldje te noemen Haha!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 14:17

ik heb wel degelijk western ambitie s alleen moet ik nog beslissen welke tak van de wesernsport mij het beste aanstaad

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:21

Dat probleem heb ik ook, daarom ben ik blij dat ik een allrounder heb, ik ga gewoon alles proberen en doen Haha! Daarna kan ik me nog altijd gaan beperken tot één discipline waar ik een goed paard voor koop. Ik vind reining helemaal super, maar ook trail. Ik heb een paardje wat waarschijnlijk in beide disciplines wel leuk mee kan lopen. Ik kan altijd nog een supergoed paardje kopen die de reining leuk mee kan lopen.