Staart doorgeschuurd op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Staart doorgeschuurd op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 11:27

Hoi.

Gisteren zijn we in Eersel naar de wedstrijd geweest. Was best wel spannend, want het was de tweede keer dat we Funny zo ver op de trailer mee moesten nemen. Op de heenweg stond ze niet de heletijd stil, maar toch. Gaan we haar van de trailer halen krijg ik toch even schrik. Zegt mijn man; Ze heeft de hele staart eraf geschuurd. Wat blijkt nu, precies waar de stang zit zijn alle haren van de wortel af. Gelukkig is de rest van de staart nog in orde. Nu groeien deze haren wel weer aan, maar toch... Weet iemand hier een oplossing voor om dat de volgende keer te voorkomen. Het kan toch niet zo zijn dat dit iedere keer gebeurt.
Groetjes


Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:29

Staart OVER de stang heen hangen of hoog inbandageren maar dan wel opletten dat je het niet te strak zet!!!

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:59

Wat Gisela zegt. Is ook handig voor 'stress-poepers' Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:08

idd over de stang hangen of een staartkoker halen (die vind ik zelf handig) of met een elastische bandage bandageren van kruis tot einde staartwortel


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:14

Bandageer wel pas voordat je weg gaat en haal hem er na een paar uur wel weer af... niet een nacht laten zitten, dan knelt de staart af (ookal denk je dat je'm niet zo strak hebt!)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:21

daarom heb ik een kant en klare staartbeschermer gekocht in combinatie van een staartzak blijft je staart keurig schoon en heel.
Bandageren ben ik niet zo weg van als het fout gaat ben je de hele staart kwijt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 11:30

Alvast iedereen hartelijk dank voor de tips. We gaan deze zeker proberen de volgende keer. Aan deze dingen hebben wij niet gedacht omdat de andere keren dat ze op de trailer stond hier geen problemen mee zijn geweest. Misschien dat de ritjes te kort zijn geweest, ik weet het niet.
Indien we de staart doen bandageren gebeurt dit vlak voor dat ze de trailer op gaat. Als we dan aankomen is waarschijnlijk een van de eerste dingen die we doen deze bandage er weer afhalen. Volgens mij moet dit kunnen. Op dit moment hoeven we niet verder te reizen als ongeveer 1 1/2 uur. De rest van de staart doe ik een dag van te voren invlechten. Zo blijft deze goed schoon en los. Ze heeft namelijk een erg mooie volle staart en dit willen we zo houden.
Groetjes

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:42

Cowgirl schreef:
daarom heb ik een kant en klare staartbeschermer gekocht in combinatie van een staartzak blijft je staart keurig schoon en heel.
Bandageren ben ik niet zo weg van als het fout gaat ben je de hele staart kwijt.


Waar heb je die staartbeschermer/zak gekocht en is het een bepaald merk of..of..of.. Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:43

Sugarmiss schreef:
Wat Gisela zegt. Is ook handig voor 'stress-poepers' Lachen


Rainy is geen stress poeper, maar wel een Paint met een volle staart.
Die hij dus anders helemaal vol poept Knipoog
Daarom bandageer ik de staart ook in.

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:21

LindavanVugt"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Wat Gisela zegt. Is ook handig voor 'stress-poepers' Lachen


Rainy is geen stress poeper, maar wel een Paint met een volle staart.
Die hij dus anders helemaal vol poept Knipoog
Daarom bandageer ik de staart ook in.
[/quote]

Naar een wedstrijd doe ik dat ook want je weet maar nooit Haha!

Euh,...?? Tsjah,...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers