hoe laag moet, mag het hoofd van het paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:33

Het is altijd heel belangrijk om de regels van de diverse organisaties goed te weten en dan vooral wat de jury je wel of niet aanrekend.

Bij de reining zul je bij een paard wat "willingly guided" is, op je manoevres dus meer scoren.
Als je dan ook nog met enorme "slack in the reins" rijdt en het paard blijft daar lopen bij elke manoevre (dus zonder dat je de teugel hoeft op te pakken), da's wat omschreven wordt als een "high degree of difficulty" en zul dus goed mee plussen.

Groetjes, Gisela

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:39

Klopt, zoiets staat ook in het apch regelboek. Maar dan staat bv bij de pleasuren dan weer dat het niet gewenst is om met waslijnen te rijden dusse, alles even goed doorlezen voordat je start Lachen

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:47

Ik heb waarschijnlijk oude regelboekjes, dat heb je als er al een poos uit ben... k zou zweren dat waslijnen tot op de knieen niet de bedoeling zijn... dat zou onveilige situaties in de hand werken....Es kijken of ik die boekjes nog tussen de stofnesten vandaan kan vissen, ben toch wel nieuwsgierig nu Haha!

Off topic:
Klopt het trouwens dat in de reining die tergend langzame irritante slakkengang naar het begin van de proef eruit gaat...?? Ik hoorde dat ze er zelfs naartoe willen om te draven naar het begin van de proef, ook om zo eventuele kreupelheid te kunnen zien....

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:58

Wat ik heb begrepen is, dat de ruiter zelf mag kiezen of hij/zij in stap of in draf de arena binnenkomt. Voor zover ik weet is er weleens over gesproken of de 'sluipgang' ter discussie zou komen maar hier heb ik nog niets over gehoord....... Heb dat de laatste tijd ook niet echt meer gezien op wedstrijden...dus misschien lost dit zichzelf op.

Groetjes, Gisela