westernzadel voor endurance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

westernzadel voor endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 15:17

is een westernzadel een fijn zadel voor de endurance?? en hoe meet je de maten van een goed passend zadel?? ik kan een zadel kopen van 15/16 inch. ik weet totaal niet waar ik naar moet kijken of zon zadel past op mijn pony.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:29

Een goed westernzadel is meestal aardig aan het gewicht (15 kg), ik weet niet of dat bij Endurance een aanrader is. Natuurlijk heb je ook lichtere, maar meestal is de kwaliteit dan ook minder. Of je moet gaan voor één van 100% kunststof, zoals de Wintec.

Qua zitting kun je een 18" engels vergelijken met een 16" western.

Niet iedereen kan even makkelijk lichtrijden op een westernzadel.
Passen is altijd een probleem, best laat je daar iemand naar kijken die al wat langer in het 'pas'gebeuren zit.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:09

Zelf zou ik niet zo snel een westernzadel kopen voor de endurance vanwege die knop en het gewicht.
Je hebt ook endurance zadels die veel op een western lijken maar dan zonder knop en veel lichter.
En die zitten ook heel lekker.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:42

Ik rijd zelf liever op mijn dressuurzadel voor lange pittige ritten. Het gewicht speelt misschien niet zoveel mee voor lange ritten, je moet dan vaak aan een minimum gewicht voldoen van ik dacht iets van 70 kg ofzo. Dus als je zelf niet al te zwaar bent kan je dat mooi opvullen met het gewicht van het zadel Knipoog Tja, passen zul je toch altijd op het paard moeten doen en niet zomaar een zadel erop leggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, SentiBot en 7 bezoekers