rustige jog, hoe leren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:03

Laat ik er nou toevallig al eens 1 gemaakt hebben Lachen

Afbeelding

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:05

Dat is de figuur maar dat is het niet alleen. Ik zal dan ook even uitleggen waarom je het doet, met welk doel, hoe je het doet en wat het resultaat zou moeten zijn. Ik leg het liever dan even goed uit, ik zou het jammer vinden als mensen 'zomaar' blaadjes gaan rijden en het verkeerd uit zou pakken met alle gevolgen van dien Knipoog Maar is het zo niet vaker eigenlijk, men leest/hoort/ziet wat, gaat het thuis proberen en 9 van de 10 keer pakt het anders uit. Maar de figuur is inderdaad een klavertje 4 zeg maar Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:06

He romkabouter, degene die ik bedoel is niet echt hetzelfde als jij getekend hebt Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:08

Het mooie van deze is dat je ook rechte lijnen oefent Lachen

Nadeel is dat je een redelijk grote bak nodig hebt Scheve mond

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:12

helaas geen klavertje 4 Cool
Afbeelding

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:32

Blaze schreef:
helaas geen klavertje 4 Cool
Afbeelding


Klavertje 3 is ook bijzonder!!! Nu het steeltje nog.............

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:08

Dit is om het paard te leren te stoppen zonder teugels lees ik uit het verhaal. Maar misschien werkt het ook om een langzame jog te oefenen ja.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 16:43

oke........ik zie nu door de blaadjes het bos niet meer Haha!

dus.................het paard leren stoppen door klaverblad te rijden??zonder de teugels te gebruiken???? Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:36

xena schreef:
oke........ik zie nu door de blaadjes het bos niet meer Haha!

dus.................het paard leren stoppen door klaverblad te rijden??zonder de teugels te gebruiken???? Verward



tja volgens parelli kan iedereen dat Cool
Ik niet Huilen
Misschien zie ik daarom wel weinig in dat NH gedoe
maarja ben wel bevooroordeeld,heb het nooit geprobeert,en zal het ook niet snel proberen.
I just do it my way.and it works Cool

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:43

Blaze, ik hoop dat je mijn uitgebreide uitleg wilt lezen en dan hopelijk anders denkt dan dat dit je paard leert om te stoppen zonder teugels te gebruiken. De juiste voorbereiding vind parelli heel belangrijk en je leert dan ook als 1 van de eerste dingen om op een nette manier te stoppen. En ik vind ook dat iedereen het kan, niet alleen hij vind dat dus. Zeker als ik zie hoeveel ik zelf heb geleerd het afgelopen jaar Lachen

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:48

cornelie schreef:
Blaze, ik hoop dat je mijn uitgebreide uitleg wilt lezen en dan hopelijk anders denkt dan dat dit je paard leert om te stoppen zonder teugels te gebruiken. De juiste voorbereiding vind parelli heel belangrijk en je leert dan ook als 1 van de eerste dingen om op een nette manier te stoppen. En ik vind ook dat iedereen het kan, niet alleen hij vind dat dus. Zeker als ik zie hoeveel ik zelf heb geleerd het afgelopen jaar Lachen


een jaar geleden zou ik hebben gezegt*nee geen interesse**
Nu ga ik zeker je uitleg lezen,maar ben bang dat ik dan toch kies voor mijn methode(simpelweg omdat die tot nu toe bij verschillende paarden werkt)maar lees je uitleg en zal hem ook niet vergeten en kom ik ooit een paard tegen die niet luisterd naar wat ik vertel zal ik zeker overwegen de parelli methode te proberen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:53

Ik hoop het wel ja, dat je een eigen methode gebruikt Knipoog Ik zou er niks meer aanvinden als iedereen hetzelfde deed, kunnen er ook geen discussies meer zijn Lachen Toevallig voel ik me zeer prettig bij parelli maar dat neemt zeker niet weg dat ik nog regelmatig bij andere mensen e.d. ga kijken, van iedereen kan je wat leren. Maar jawel, ik vind het jammer dat er tegenwoordig zo'n 'guru' mentaliteit lijkt te ontstaan. Iemand is idolaat van 1 iemand en de rest doet het verkeerd. Ik hoop zelf ook zeker niet zo'n iemand te worden.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:24

cornelie schreef:
Ik hoop het wel ja, dat je een eigen methode gebruikt Knipoog Ik zou er niks meer aanvinden als iedereen hetzelfde deed, kunnen er ook geen discussies meer zijn Lachen Toevallig voel ik me zeer prettig bij parelli maar dat neemt zeker niet weg dat ik nog regelmatig bij andere mensen e.d. ga kijken, van iedereen kan je wat leren. Maar jawel, ik vind het jammer dat er tegenwoordig zo'n 'guru' mentaliteit lijkt te ontstaan. Iemand is idolaat van 1 iemand en de rest doet het verkeerd. Ik hoop zelf ook zeker niet zo'n iemand te worden.



Nouja eigen methode Sigaar weet je wat het eigenlijk is!!!!! ik zei wel dat ik niets zie in dat NH gedoe,maar eigenlijk is dat bull (zegt hier iemand Pling )
want ik doe eigenlijk niet anders,en dat is ook maar goed want Naturel Horsemanship is gewoon rijden (en omgaan )met je paard zodat deze begrijpt wat je vraagt(fouten maken mag ook Pling )

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:41

Blaze, leg jij jou ?? blaadjes ook dan even uit en het doel ervan?
Deze week heel wat toe proberen te snappen dan.
Ik ga hem eerst wel zelf lopen in de bak.... Sigaar

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:07

persoonlijk rijd ik zelf liever een klavertje vier, die brengen geluk Haha!

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:43

jongens,jullie gooien met termen,wat is een longhorse,serpentines Verward en de cloverleaf word ook al maar vager, Frusty

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:39

Lees het stukje 'klaverblaadjes rijden' en een paar termen worden duidelijk. Maar ik wil ook wel weten hoe het zit met het figuur van blaze Lachen

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 08:12

maar goed.........even weer ONtopic Haha!

die rustige jog moet dus lukken door die blaadjes te rijden?
grrrrrrrrrrr...vertel dat Boyd ook even....

volgens mij heb ik zo'n beetje alle figuren wel gehad (lijkt wel een dressuurproef Haha! Tong uitsteken Knipoog )

vrijwilligers?????? Haha! Frusty

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:14

Je kan ze wel gereden hebben, maar heb je ze ook góed gereden Knipoog (niet bedoeld als aanval, begrijp me goed) Je zit net wat ver uit de buurt maar anders was ik met plezier langs gekomen Clown

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:51

nee... cornelie, kom gezellig dagje L`warden doen... kun je Blizz ook weer even zien.

Ik heb zelf het idee dat Boyd eerst nog even moet leren op eigen benen te lopen voordat hij kan leren joggen... maar voor tempo controle is het natuurlijk ook een goede oefening.

mijn bescheiden mening.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:03

Uhm, hoezo 'weer' even zien? Heb ik je weleens gezien???? Slecht van mij dat ik dat dan niet eens meer weet. Of ben je toen in dronten geweest? Hoever woon je van Dongjum af?

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 11:48

cornelie schreef:
Je kan ze wel gereden hebben, maar heb je ze ook góed gereden Knipoog (niet bedoeld als aanval, begrijp me goed) Je zit net wat ver uit de buurt maar anders was ik met plezier langs gekomen Clown




je weet hoe dat gaat he.....2 "beginners" bij elkaar Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:55

green on green makes black and blue. Ik weet er alles van.........

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:52

cornelie schreef:
Lees het stukje 'klaverblaadjes rijden' en een paar termen worden duidelijk. Maar ik wil ook wel weten hoe het zit met het figuur van blaze Lachen



bedoel je deze???

Afbeelding

Hier weet ik weinig van,vond hem als *cloverleaf pattern*van parelli dus ging er van uit dat deze is wat jij bedoelde. Nerd
niet dus blijkbaar.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:13

nou... ga ook maar ff mee praten dan Clown

mijn ''klaver'' blaadjes zijn dus de ''pionnen''... of ik rijdt ze ''denkbeeldig'' Haha!

We hebben het hier dus o.a. over Parelli oftewel NH... tja, Blaze; ik sluit me in deze bij je aan, dat een hoop mensen al gebruik maken van hun eigen "NH"

Wij hebben op dit moment klanten die o.a. Level 2 gehaald hebben, bij Parelli... schijnt vrij ''hoog'' te zijn Verward
maareh... als ik heel eerlijk ben, vindt ik het toch maar niks...

Wil dus niet zeggen dat ik er niet voor opensta, maar de dingen die ik er tot nog toe van heb gezien, vond ik eerlijk gezegd niet positief...

We willen waarschijnlijk nog een clinic gaan organiseren bij ons, met de "Parelli" methode en ik ben dan zeer zeker van de partij, om eens goed te gaan kijken hoe of wat...
Misschien heb ik net niet de goede dingen gezien... Verward

Verder; qua "omgang" met je paard wat Parelli doet; SUPER en... ik denk voor heel veel mensen aan te raden, leer je absoluut heel veel van.
Qua rijden/techniek e.d. hoop ik dus nog eens wat meer te zien, op de clinic.

groetjes