Website af, commentaar graag....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Website af, commentaar graag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 21:40

Na veel zweten heb ik de website af maar ben nog niet helemaal tevreden.
Ik ben alleen geen webbouwer en heb er ook geen verstand van Clown Ik hoor heel graag jullie commentaar en wat ik er nog aan kan vebeteren, met name op het creatieve vlak. Haha!
Ik doe dit niet voor reclame SM, want ik neem aan dat iedereen toch al heeft zitten spieken en ze kennen Digger toch al.
Alleen vind zitten hier de mensen die verstand hebben van Quarters en websites.....

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:51

Ziet er goed uit hoor, maar deze zin loopt niet:
Citaat:
Digger" (A Rugged Enterprise) stamt af de grote legenden als

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 21:55

Sugarmiss schreef:
Ziet er goed uit hoor, maar deze zin loopt niet:
Citaat:
Digger" (A Rugged Enterprise) stamt af de grote legenden als

hahahaha, neuh, da's een beetje vreemd Nederlands Haha!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:05

als ik toch maar een merrie had Lovers

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:17

hoi,

Vera; ziet er goed uit zeg

enneh... ik heb wel een merrie Haha! alleen zit het qua bloedlijn erg dicht bij elkaar Clown

Maar wat gaat ie er gaaf uitzien zeg !!!! Kwijl ik had die eerste foto op je website nog niet gezien, hij wordt erg stoer, hoor Cool

(hij doet het zeker ook goed op het voer?!) Knipoog

groetjes

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:45

Mag ik eerlijk zijn?? Haha!

Wees niet bang, 't ziet er goed uit hoor!! *LOL* Mooi strak, daar houd ik wel van. Ik heb alleen een paar kleine dingetjes die ik persoonlijk anders zou doen.

Bijv. op de introductiepagina, zou ik na Brennas Kid een nieuwe regel maken zodat 'en Hollywood Jack 86' op één regel komt. Nu staat dat 86 zo alleen.
Dan op de Pedigreepagina, zou ik de advertentie van Rugged ietsje kleiner maken, zodat'ie in z'n geheel in het beeldscherm past (ok... ik heb niet zo'n super groot beeldscherm daar kan het ook aan liggen.... maar ietsje kleiner laad ook iets sneller... nu duurt'ie voor mij in ieder geval redelijk lang)
Dan heb je advertentiefoto's van Rugged Lark gebruikt (die drie in een, maar ook de andere foto's van voorouders)... heb je daar toestemming voor? Vaak zit er n.l. copyright op, en veel hengstenhouders (vooral van 'de grote namen') zijn er niet blij mee als hun foto's her en der opduiken. Ze vinden het in ieder geval vaak prettig als je't in ieder geval even meldt/vraagt.

Verder ziet het er, zoals ik al zei, erg goed uit! Niet te veel poespas... strak, duidelijk en compleet. Straks nog een 'showresults-pagina' en een 'foal-pagina'... Knipoog Zoals ze in Amerika zeggen... "Great Job!"

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:46

mmm als ik dan ook eerlijk mag zijn... ik vind het saai en niet uitnodigend. Het oog wil ook wat. Nu ben ik zelf geen webdesigner, maar heb wel kunstacademie afgerond en dit kan beter...

Ik houd ook van strak dus alles schrappen wat geen nut heeft.. die balk bv..? waar is die voor. Ander letter type, meer centreren.. wacht......

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:11

Afbeelding

meer zoiets... bijvoorbeeld....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:19

Ik heb moeite met de groene letters, kan aan mijn ogen liggen, vind het wat te donker.
Ik heb ook zitten puzzelen met zijn pedigree, het was me niet in 1 oogopslag duidelijk wie zijn papa en mama zijn.
Valt niet mee he, zo iets te maken. Doe het zelf ook en ook het onderhoud en daar gaat veel bloed, zweet en gelukkig geen tranen aan vooraf....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 18:48

Bedankt voor al jullie "commentaar"!!

Het gekke is dat de letters in frontpage wel goed staan maar zodra ik het op het web zet, ze verpringen. Maar ik ga er verder aan knutselen. Schijnheilig
Dattie saai is vind ik dus ook maar ben niet crea genoeg om dat te veranderen Haha! Dus dapperdier....als je behoefte hebt...... Haha!

Colin kan ik momenteel niet strikken, die zit bij Sil Huilen
Ik zal de pedigree verkleinen zodat het beter te lezen is.

Ik ga onmiddelijk mailtjes sturen naar de "beroemde paardeneigenaren", nooit bij stil gestaan Bloos

Ik zal ook wat andere letterkleuren proberen. *LOL*

Nog meer?? Ik hoor het graag!!!

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:18

ziet er niet uit grapje mooie site

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:29

oops... ik ben ontwerper en ook van websitejes... kan ik moeilijk stil blijven natuurlijk Lips are sealed
Leuk dat je een site voor digger hebt gemaakt vera, het is idd een hele mooie jongen Haha!

Er zijn al enkele nuttige tips gegeven lees ik:
Te grote fotoos is idd niet fijn voor de gebruiker, bovendien krijgt je site meer continuiteit als je waar mogelijk de fotoos van het zelfde formaat maakt. Dan is het idd zo dat je niet zomaar elk plaatje van het net zomaar mag gebruiken. Meestal zit er copyright op. Als het voor een hobbysite is doet men niet snel moeilijk, maar deze site is zeker ook professioneel bedoeld omdat je digger ter dekking aan gaat bieden. Dus maak je site helemaal af tot je helemaal tevreden bent en e-mail daarna de sites waar de plaatjes afkomen en vraag hun toestemming, samen met een linkje naar de pagina op je site waar ze staan. Waarschijnlijk zullen ze het geen probleem vinden en misschien alleen een bronvermelding, copyrightgegevens of een linkje naar hun site vragen, het is tenslotte voor hen ook weer reclame.

Ik zie dat dapperdier meteen van leer getrokken is Party!! ziet er prima uit dapperdier Lachen blauw is ook al een stuk beter als zwart. Maar ik kan me wel voorstellen dat het nog wat moeilijk te lezen blijft. Als je een betere leesbaarheid wilt kun je beter een lichtere kleur als background gebruiken en een donkere kleur voor de tekst, dat is rustiger voor het oog.
Voor deze site zou ik persoonlijk kiezen voor een kleur die meer met digger te maken heeft, een niet te donkere warme oker met donkerbruine tekst en misschien titels e.d in fris wit als contrast.
En zoals dapperdier ook al aangaf, die balk heb je niet nodig, laat altijd weg wat je voor info, compositie of sfeer niet nodig hebt. "Minder is beter" is een bekende leus in de ontwerp wereld Sigaar

Verder kun je er aan denken je structuur wat meer uit te bouwen zodat je wat meer bied op het eerste gezicht en je info nog gemakkelijker te vinden is. Een apparte contactpagina in het eerste level van je links is zo wie zo een must Nerd En het is idd een goed idee om meteen ruimte in het ontwerp in te calculeren voor een 'showresults-pagina en een 'foal-pagina' zoals francis al suggesteerde

Ik zag dat je voor gedeelten van de tekst Garamond hebt gebruikt. Dat kun je beter niet doen. Er zijn namelijk maar een paar fonts die echt geschikt zijn voor het web. Op jouw computer zie je garamond, maar de gebruiker kan wel een heel ander lettertype zien. Als jouw website gaat openen op de computer van de gebruiker, gaat ie op zoek naar garamond, maar als de gebruiker die niet op zijn pc geinstalleerd heeft, vervangt die pc garamond gewoon door een ander lettertype (meestal times new roman). Als je wilt dat je site er op iedere peecee (ik ga even niet in op de mac, anders wordt het nog ingewikkelder Knipoog ) uit ziet zoals je bedoeld hebt, ben je gebonden aan 1 van de volgende lettertypen: Times new roman, Courier, Arial of Verdana. Het ligt aan de sfeer van de site, maar doorgaans vind ik verdana het beste resultaat geven, ik denk dat die voor jouw ook het beste zal werken. Verdana is trouwens ook het lettertype wat hier op bokt gebruikt wordt, dus weet je meteen hoe het eruit ziet Nerd
Je kunt eventueel voor je titels een afwijkend lettertype kiezen, bv een cool 'cowboy font' Haha! , maar dan moet je wel plaatjes van de titels maken.
Maak je tekst ook bij voorkeur overal even groot (muv de titels dan) als je een stuk tekst wil accentueren, gebruik dan een afwijkende kleur. En mits de site erom vraagt, probeer dan het gebruik van primaire kleuren te vermijden... als je niet uit je kleuren komt kan ik je wel kleurnummers sturen.

Ik heb geen metatags in je html code gevonden. Ik vermoed dat je ze niet hebt toegevoegd. Metatags zijn kernwoorden die jouw site omschrijven, ze zijn erg belangrijk want zonder deze tags wordt je niet gevonden door de bots van de zoekmachines, of je wordt verkeerd gearchiveerd. Bovendien bepaal je hiermee zelf met welke omschrijving je site in de zoekmachine verschijnt. Naast het plaatsen van de tags, doe je er goed aan jezelf persoonlijk aan te melden bij een aantal zoekmachines.

Nog wat tips:
- probeer het onderstrepen van tekst te vermijden als het geen link is.
- het centreren van tekst is best leuk, maar het geeft niet altijd het beste resultaat, meestal werkt uitlijnen naast de fotoo, en het geheel (incl foto) centreren, beter.
- deze site leent zich beter voor een frames set, dat is een pagina die uit meerdere delen bestaat, als je het menu in het bovenste frame zet, hoeft alleen de onderste pagina (waar je info staat) maar te laden... dat spaart laadtijd en geeft weer rust voor het oog.

nou dit is waarschijnlijk mijn langste post op bokt ooit whahahahaha.... tja sorry hoor
Als je meer wilt weten stuur me maar even een mailtje vera, ik werk nu even toch niet dus heb wel wat tijd

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 20:42

Jeetje!!! Sprite!!!
Blijkt maar weer dat webdesign eenstermeer een vak is!!!!
OK, een hoop dingen kan ik volgen maar een aantal ook niet;

Citaat:
En zoals dapperdier ook al aangaf, die balk heb je niet nodig, laat altijd weg wat je voor info, compositie of sfeer niet nodig hebt. "Minder is beter" is een bekende leus in de ontwerp wereld

Welke balk?? Die bovenin??

Citaat:
Ik heb geen metatags in je html code gevonden. Ik vermoed dat je ze niet hebt toegevoegd. Metatags zijn kernwoorden die jouw site omschrijven, ze zijn erg belangrijk want zonder deze tags wordt je niet gevonden door de bots van de zoekmachines, of je wordt verkeerd gearchiveerd. Bovendien bepaal je hiermee zelf met welke omschrijving je site in de zoekmachine verschijnt. Naast het plaatsen van de tags, doe je er goed aan jezelf persoonlijk aan te melden bij een aantal zoekmachines.

Hoe plaats ik deze tags??

Citaat:
deze site leent zich beter voor een frames set, dat is een pagina die uit meerdere delen bestaat, als je het menu in het bovenste frame zet, hoeft alleen de onderste pagina (waar je info staat) maar te laden... dat spaart laadtijd en geeft weer rust voor het oog.

???Que???

Ik ga meteen aan de slag met je tips, kijken of het dan nog eens echt wat wordt *LOL* *LOL*

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:10

vera schreef:
Welke balk?? Die bovenin??


idd die bruine balk onder het groene vlak.... bij de weg.... misschien kun je de borderwidth van het groene vlak op 0 zetten, zodat je vlakke vlakken krijgt, zoals in het voorbeeld van dapperdier, dat ziet er beter uit.

Citaat:
Hoe plaats ik deze tags?

Dat kun je met frontpage doen of direct in de html code zetten. Als je me even mailt hoe je de site gemaakt hebt, kan ik je gedetaillleerder uitleggen wat je moet doen.

Citaat:
Citaat:
deze site leent zich beter voor een frames set, dat is een pagina die uit meerdere delen bestaat, als je het menu in het bovenste frame zet, hoeft alleen de onderste pagina (waar je info staat) maar te laden... dat spaart laadtijd en geeft weer rust voor het oog.

???Que???


Als ik weet hoe je de site gemaakt hebt, kan ik je hierin misschien ook op weg helpen. Ik werk zelf o.a. met frontpage en deze site is iig ook met gebruik van frontpage gemaakt Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 21:49

Even alles op een rijtje gezet en geprobeerd te veranderen. Kijk eens of het nu beter is, please

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:10

Mijn oren tuiten ook een beetje hoor... ik ben er alleen voor de esthetisch verantwoorde commentaren!

Sprite jouw verhaal over de lettertypes was een eyeopener voor mij! Wist ik niet! Nu wel.. weer ouder en wijzer... ik weet ook niet hoe je metatags moet plaatsen... ik geloof dat mijn site builder dat al heeft gedaan want ik krijg hits via google op tinker en Blizz enzo.

Ik moet alleen even kwijt dat een donkere ondergrond met lichte letter rustgevender is voor het oog ( geld voor tv en monitor) Maar als er bv veel overgetypt moet worden ( van papier naar word bv. dan is witte ondergrodn met zwart weer aanbevolen en dan niet puur wit, maar wat grijzer) Is hier niet het geval...

Vera...ik laat het verder aan sprite over..... toepasselijke naam... sprite.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:55

Hihihi, sorry voor de tuitende oren Ach gut ik zal proberen het nooit meer te doen Schijnheilig

Ziet er nu een stuk beter uit vera ... ik mail je nog Lachen

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:56

Die site ziet er behoorlijk goed uit! inmiddels loop ik natuurlijk al achter en zijn er al een hoop zinnige adviezen gegeven. Ik zou er nog een 'agenda' aan toevoegen; als je gaat halteren op wedstrijden waar hij te bezichtigen is in vol ornaat heb je kans dat belangstellenden komen kijken......

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:01

Ik wil je niet afkraken hoor ik vind de site leuk als ik zo lees heb je al heel wat verandert maar hij ziet er leuk uit.
Ik wil alleen een ding weten waarom zet je hem zo vroeg ter dekking???

Groetjes Trin

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:12

Trinity schreef:
Ik wil je niet afkraken hoor ik vind de site leuk als ik zo lees heb je al heel wat verandert maar hij ziet er leuk uit.
Ik wil alleen een ding weten waarom zet je hem zo vroeg ter dekking???

Groetjes Trin

ja dat vroeg ik me ook af dat is het eerste dat in me op kwam, verder vind ik het wel een mooie site.
Groetjes naiomi

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 11:21

Hij wordt in 2004 ter dekking gesteld staat er op de openingspagina. Dan is hij 3 jaar, da´s toch netjes???
Hij dekt nu niet maar ik vond het leuk om hem alvast aan te kondigen als toekomstige vader Haha!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:50

vera schreef:
Hij wordt in 2004 ter dekking gesteld staat er op de openingspagina. Dan is hij 3 jaar, da´s toch netjes???
Hij dekt nu niet maar ik vond het leuk om hem alvast aan te kondigen als toekomstige vader Haha!


3 jaar is inderdaad netjes. Dat hebben wij ook gedaan met onze hengst.
En dat je hem van tevoren al bekend wil maken aan het publiek vind ik ook niks mis mee.
Heel veel suc6 toegewenst Haha!

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:20

Da aankondigen is ook niks mis mee maar ik vind dat in 2004 ter dekking stellen wat aan de erg vroege kant.
Maar aan een vraag aan LindavanVugt wanneer was jou hengst onder het zadel???
En iedere hengst is anders in gedrag.
En wat ik al zei als je een hengst zo niet goed onder de duim hebt kan het verkeerd aflopen. kan hoeft niet alleen de kans is altijd sterk aanwezig en als jij je hengst niet goed onder de duim hebt is het voor merrie houders ook geen intressante hengst.

Maar wat ik al zei dit is mijn mening en dit vind ik ervan.

Succes verder.

Groetjes Trin

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 15:13

Trinity schreef:
En wat ik al zei als je een hengst zo niet goed onder de duim hebt kan het verkeerd aflopen. kan hoeft niet alleen de kans is altijd sterk aanwezig en als jij je hengst niet goed onder de duim hebt is het voor merrie houders ook geen intressante hengst.

Gniffel, gniffel, dan ken jij Digger nog niet Haha!
Als ik niet affentoe tussen zijn achterbenen kijk om te zien dat zijn kiwi´s er nog hangen zou ik er ernstig aan twijfelen of ik niet een ruin had.
Hij is super braaf en staat gewoon naast de merries op stal waar hij ook nog neuskontakt mee heeft. Cool
Maar ziet hij een mooie dame dan laat hij even weten dat hij best wel weet waarvoor hij op de wereld is gezet Knipoog

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:41

Ja en dat kan veranderen (KAN HOEFT NIET) in hengstengedrag het kan ook de zelfde droplul blijven.
Maar is hij al onder het zadel???
En hoe wil je hem gaan laten dekken???

Groetjes Trin