showmanship at halter

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PeppySan

showmanship at halter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 22:20

Zondag 10 augustus schrijven ze in exloo ook een rubriek showmanship at halter uit. Ik wil graag meedoen maar heb alleen de info die in het ruleboek staat.
Hebben jullie misschien voorbeelden van pattrens die je moet doen en wat ik kan verwachten? Waar liggen de moeilijkheidjes en wat moet ik nog extra oefenen?
Western riding en versatile horse zijn vaste patterens dus dan weet je waar je aan toe bent.
Wie gaat er nog meer starten in exloo?
Groetjes Peppysan

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!
http://www.paderyranch.nl
www.hunebedtrec.nl

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:35

Showmanship at halter vind ik wel een vak apart hoor! Niet bepaald iets om licht over te denken. Het draait dan ook meer om de presentatie (showmanship) dan om het exterieur van het paard.

Wat ik tot nu toe gezien heb zit er altijd een draai om het standbeen bij, een stukje draven, back (laatst op de Greup cirkel back om een pion) en vierkant zetten. Dat back en vierkant zetten moet wel zonder het paard aan te raken!

Daarbij komt dat zowel jij al je paard er uit moeten zien om door een ringetje te halen en dat jij ook erg moet letten op je eigen positie ten opzichte van de jury.

Als ik jou was, zou ik eerst eens gaan kijken en misschien een praatje maken met de deelnemers. Die hebben vast nog wel advies, tips & tricks, do's & don'ts voor je.

In ieder geval veel suc6!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:24

vraag je schoonvader }> die heeft er vast nog wel een paar Knipoog

maar ik ga mee met bovenstaand, het is niet gemakkelijk. ik heb zelf al een gehad met een halve cirkel achterwaarts. en oja vergeet de sidepass niet, die mag ook.

met andere woorden het kan van alles zijn. maar meestal is het een stukje walk, jog stop achterwaarts en opstellen voor de jury, en dan opletten waar die staat (veel jury's blijven staan aan de kant waar jij loopt, om te zien of jij goed gaat staan als je je paard hebt opgestelt voor inspectie).

maar ik zou zeggen probeer het gewoon in exloo, ik ben er ook en kan je van te voren nog wel tips geven over het parcours niet dat het bij mij goed zal gaan, ik neem een 3 jarige mee die het nog nooit gedaan heeft Tong uitsteken
maakt niet uit goede oefening.
overigens ga jij nog naar oosterwolde? ivm de foto's.

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:47

Ik denk dat ik ook even kom kijken hoe jullie het er vanaf brengen Haha! Succes alvast!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie