[WN] Western manege omgeving t gooi?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bay

Western manege omgeving t gooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 17:51

Wie weet een manege waar western gereden/geleerd kan worden in t gooi of omgeving? Ik woon in Hilversum maar ik heb mijn eigen auto dus een half uurtje rijden om bij een leuke manege te komen vind ik niet erg :) Tips over western clinics/weekends etc is ook welkom
Dank je!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:03

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:49

Ik woon in Bussum en mijn paardje staat bij Ed Gosen in Woudenberg. Hij geeft ook les op leuke manegepaardjes...het zit precies op grens van een half uurtje rijden (jij zit dan zelfs nog iets dichterbij dan ik)

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:10

bedankt voor de tip Miryamk!

tinkerbellz schreef:
Ik woon in Bussum en mijn paardje staat bij Ed Gosen in Woudenberg. Hij geeft ook les op leuke manegepaardjes...het zit precies op grens van een half uurtje rijden (jij zit dan zelfs nog iets dichterbij dan ik)

Krijg jij ook les daar? En ik neem aan dat als je paard daar staat dat het aan te raden is als manege? :) (leuk sfeer, goed verzorgd, leuke lessen, etc...)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:33

superpony

Re: Western manege omgeving t gooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:56

Vanaf Bussum ben je snel via de A1 bij Diemen Double R ranch. Je kan er altijd eens kijken. Huis ter heide, maar ook iets verder weer en anders weinig met lespaarden dan.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 15:42

superpony schreef:
Vanaf Bussum ben je snel via de A1 bij Diemen Double R ranch. Je kan er altijd eens kijken. Huis ter heide, maar ook iets verder weer en anders weinig met lespaarden dan.

Rij jij bij die in Diemen of huis ter heide? Ik heb op de website gekeken maar daar stond niet veel informatie dus ik kon niet echt een indruk krijgen. Kan jij het aanraden?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:38

Bay schreef:
bedankt voor de tip Miryamk!

tinkerbellz schreef:

Krijg jij ook les daar? En ik neem aan dat als je paard daar staat dat het aan te raden is als manege? :) (leuk sfeer, goed verzorgd, leuke lessen, etc...)

De lessen zijn goed, er hangt een gezellige sfeer en er is een leuke kantine waar je koffie kan krijgen uit een koffieautomaat met echte koffiebonen *D, ook zijn er aan de bar dingen te bestellen, de lessen worden verzorgt op quarters en paints die western getraind zijn in verschillende disciplines. Van pleasure tot echte reiners die kunnen spinnen en stoppen.

Wat betreft stalling, Ed Gosen biedt stalling aan. Als je een wat kleinschaliger pension wil op het zelfde terrein kan je ook terecht bij de Westexbarn. Dit is een pensionstal met een beperkt aantal stallen, met een dierenarts als pensionhouder. De Westexbarn maakt van dezelfde faciliteiten gebruik als Ed Gosen. Ed geeft de lessen en de trainingen.

Je kan voor meer info voor training, lessen en stalling kijken op www.edgosen.com of voor stalling op www.westexbarn.nl

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 22:32

dat klinkt leuk, het is altijd belangrijk dat er leuke sfeer is en dat de lessen ook leuk zijn. Ik ben echt op zoek naar lessen dus dan valt Westexbarn af maar de stal van Ed Gosen klinkt leuk, ik ga zeker een kijkje nemen. Rij je daar ook zelf?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 02:41

Bay schreef:
superpony schreef:

Rij jij bij die in Diemen of huis ter heide? Ik heb op de website gekeken maar daar stond niet veel informatie dus ik kon niet echt een indruk krijgen. Kan jij het aanraden?

Bij allebei niet. Huis ter heide zelfs nog nooit geweest, maar wel bij hun toen ze nog in Soest zaten. Alleen kijken. Diemen paar keer geweest. Ik stond op een andere stal in de buurt van Double R lang geleden en weet daarom de afstand va Almere. Nu woon ik niet eens meer in de buurt, hahahaha

Wat je vindt moet je echt zelf ontdekken en dat lukt alleen door te gaan kijken bij verschillende. Kan je meteen afstand en sfeer bepalen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:27

Double R wordt nu gerund door Bo Kasbergen.
Erg verbeterd die stal !!! Zeker een aanrader en de enige in de buurt... Ed Gosen, Roy Willemse zitten in Woudenberg.
Verder Mireille van Soldt in Leusden en White Socks Stablesin Huis ter Heide of Zeist...geen idee waar het onder valt

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 16:25

ElCamino schreef:
Double R wordt nu gerund door Bo Kasbergen.
Erg verbeterd die stal !!! Zeker een aanrader en de enige in de buurt... Ed Gosen, Roy Willemse zitten in Woudenberg.
Verder Mireille van Soldt in Leusden en White Socks Stablesin Huis ter Heide of Zeist...geen idee waar het onder valt

Rij je daar zelf ook? Diemen is ietjes dicherbij dan Woudenberg voor mij. Ik denk dat ik even bij allebei moet kijken wat ik er van vind :) Ze klinken allebei heel leuk! van huis ter heide staat niet veel op de website maar misschien moet ik daar ook even een kijkje nemen. Jeetje zoveel keuze opeens :) Ze zijn allemaal helaas ca 30min hier vandaan, had liever een manege dichterbij, maar ja, ik had dat niet verwacht. Als het een leuke manege is, dan is het het waard!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:26

Bay schreef:
dat klinkt leuk, het is altijd belangrijk dat er leuke sfeer is en dat de lessen ook leuk zijn. Ik ben echt op zoek naar lessen dus dan valt Westexbarn af maar de stal van Ed Gosen klinkt leuk, ik ga zeker een kijkje nemen. Rij je daar ook zelf?

Ik rij twee paarden van de Westexbarn en les bij Ed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:24

Diemen is echt geen 30 min hoor. Ik stond er echt vlakbij en reed er vanaf Almere 15 min over zonder file's.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 17:52

superpony schreef:
Diemen is echt geen 30 min hoor. Ik stond er echt vlakbij en reed er vanaf Almere 15 min over zonder file's.

Maar ik woon niet in Almere, ik woon in Hilversum :) Van daar is met de auto net 30min

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:54

Oke, ik dacht va Bussum en dat is net zo ver als va Almere. va Hilversum ligt het er idd aan waar in Hilversum, dat verandert de zaak al. Ik zou gaan kijken en kijken bij verschillende.

O, zie het al was in de war door reactie van tinkerbelzz. Sorry. Maar ik zou evengoed in Diemen kijken bij Bo Karsbergen en een keer bij Ed gosen en anderen die evt genoemd zijn. Succes.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:58

Zit Mireille in Leusden? Ik dacht in Amersfoort? maar die heeft niet echt lespaarden maar geeft privelessen aan mensen met eigen paarden toch?

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 18:01

Ja vanaf Bussum is idd niet zo ver. Ik heb even de adres opgezocht op google maps en het is vanaf mijn huis 25 min, dat is ook best te doen. En ja, ik denk dat ik gewoon ga kijken of het wat is, hopelijk wel! :)

@ cissy: ze zit in Amersfoort ja. Op haar website staat dat ze lessen geeft maar dat is misschien alleen voor mensen met eigen paarden

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:43

Geen idee of ze lespaarden heeft, ken haar van Austerlitz, een eeuw geleden en ben er pas geweest om te kijken. Was een ideetje gewoon..

Diemen is nu wel leuk geloof ik. Voordat Bo er zat vond ik het niks.
Bo zelf ken ik vanaf krummel van een jaar of 12....hij is wel veranderd nu, hahaha... Heeft op mijn paard western leren rijden en toen zelf aan de gang gegaan. Hij is erg vooruit gegaan en veranderd in zijn voordeel qua rijstijl.
Geen idee of ze daar nog lesparden hebben eigenlijk.

White Socks weet ik zeker dat ze lespaarden hebben. En verder is er in het `gooi, HELEMAAL NIX !!!! Dus je zult toch iets moeten...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:20

Ja, raar eigenlijk dat er in t Gooi niks is qua western. In Woudenberg zitten er al 2. In Soest kon je natuurlijk vroeger terecht en dat is ook weg.
In Benschop zit nog een western stal Crazydutchranch of zoiets, toch?
Dan heb je idd Huis ter heide met lespaarden en Diemen.
Ik dacht ook dat Mireiile geen lespaarden heeft, maar moet je bellen.
Je kan wel op route's kijken naar reistijd en km's, maar ga het maar echt rijden. Voor de ene stal ben je langer onderweg en is meer binnendoor, dan voor de andere. OOk heb je last van file's op bepaalde tijden.
Ik zou kijken, desnoods met iemand die al western rijdt en goed de sfeer, de omgang met paarden en de manier van lesgeven bekijken. Ik rij liever paar km's meer voor iets goeds dan.

En als het ergens niet bevalt kan je altijd nog ergens anders naartoe natuurlijk.

Net zo raar dat er in heel Flevoland niet iets is. Wat er in lelystad zat met lespaarden geeft ook al tijdje geen les meer volgens mij.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:27

Geeft Mireille eigenlijk nog wel les ?? Haar site is ook al een geruime tijd uit de lucht.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:22

Ja, Mireille van Soldt geeft zeker nog wel les. Zaterdag en doordeweeks de middag. Ze zit net aan de A28 in Amersfoort, Leusderweg 320.
Ik les nu alweer een jaar bij haar met eigen paard, bevalt echt prima! De reistijd van een half uur vind ik het zeker waard.
Ze komt niet op locatie, je moet echt naar haar toe. Weet niet of ze momenteel paarden heeft staan waar je op kan lessen, denk het echter niet. Kijken kan altijd!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:01

Mireille komt alleen op locatie als ze een groepsles kan geven! Les paarden heeft ze niet staan alleen particulieren die hun paarden in training hebben bij haar en idd je kan met je eigen paard komen trainen.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:11

Oh oke, ik had les van haar in Drunen en Helvoirt maar op de 1 of andere manier ben ik nooit gaan lessen in Amersfoort al zou ik dat best wel weer willen.