Tobiano, Overo, tovero, HUH????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:50

Wanneer verharen veulens eigenlijk voor het eerst? Die van mij heeft ook van die witte liezen, en daaromheen heeft hij wit haar door zijn rode vachtje heen zitten. Ik denk dus dat hij wat roanerig gaat worden in die streken (dan wordt hij dus een solid Sabino Haha! ) ... maar wanneer kan ik mijn vermoedens bevestigd zien?!


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:52


"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:58

Mac schreef:
Wanneer verharen veulens eigenlijk voor het eerst? Die van mij heeft ook van die witte liezen, en daaromheen heeft hij wit haar door zijn rode vachtje heen zitten. Ik denk dus dat hij wat roanerig gaat worden in die streken (dan wordt hij dus een solid Sabino Haha! ) ... maar wanneer kan ik mijn vermoedens bevestigd zien?!


Meestal beginnen ze rond de 4-6 weken met verharen, rond het hoofd, de hals en tussen de billen. Het hele process duurt wel lang...... Zeker een paar maanden.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:36

Francis schreef:
Kijk eerst even op de APHA site
http://www.apha.com/breed/regguides.html
daar staan voorbeelden van hoe je die 'minimal white foto's' moet maken.

Daar staat trouwens ook dat je niet altijd hoeft te scheren. Nat maken is soms al voldoende. Scheelt weer een hoop gedoe Knipoog .

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 07:36

Via deze link http://www.apha.com/forms/guidebooks.html , kun je de Color Genetics Guide van de APHA downloaden. Je hoeft hier niet lid voor te zijn. Hierin staan de verschillende vlekkenpatronen goed beschreven. Let op, het is een pdf-file!
Lukt het niet met downloaden, dan kun je de APHA mailen, askapha@apha.com, dan sturen ze het je toe.

Op Solidhorses vind je bij 'Afbeeldingen' albums voor de verschillende vlekkenpatronen.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 2 bezoekers