wat vinden jullie van...Dell Hendricks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

wat vinden jullie van...Dell Hendricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 19:01

sinds kort ben ik bevangen met het Dell Hendricks virus .
hij traint zijn paarden op een hele fijne, simpele manier ( vind ik).
wie heeft er ervaring mee en wat vinden jullie ervan.
de hele complete uitleg vind je op:
www.hendricksreininghorses.com

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:02

Heeft als co-trainer gewerkt bij Tim McQuay. Heeft de laatste jaren veel succes, en heeft sinds vorig jaar zijn eigen stal.

Heb gehoord in Amerika dat hij niet een werkelijk "natuurtalent" was, maar dat hij zich met heel veel te leren, kijken, doen en volhouden, heeft geschoold, en nu tot één van de betere trainers van Amerika behoort.

Groetjes, Gisela

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:14

Ja, die heb ik volgens mij ook al vaker voorbij zien komen, op Futuritybanden (volgens mij)(vaak hooggeplaatst kan dat?). Ik vind hm ook goed. Maar ik vind AL die ruiters goed. Ze hebben allemaal zoveel goede technieken. Lovers Cool

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:35

Ik heb Dell Hendricks zien rijden bij de laatste Americana gedurende de Reining Night...en mijn mond zakte open...

Nu weet ik verder niets van zijn trainingstechnieken dus kan daar niet over oordelen. Maar die rit zal ik nooit vergeten. En hij won de wedstrijd met een flinke voorsprong.

Malabarista, de runs die je op de Futuritybanden ziet zijn NIET representatief voor het kunnen van de ruiters in America.
Dat zijn degenen waar het paard met drie jaar sterk genoeg is geweest om de voorrondes door te komen. Want wat je daar ziet zijn de laatste runs....

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:49

Ja, maar toch zijn ze goed Knipoog En die hebben mensen hebben waarschijnlijk ook een flink aantal duiten waardoor ze aan het beste bloed komen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:06

De meesten rijden voor eigenaren van de paarden. Niet iedereen heeft de paarden zelf gekocht of zelf gefokt....

En het niveau van wedstrijden in Amerika...daar kunnen we hier nieteens aan tippen...

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:01

Ik ken hem niet, maar als ik het zo lees, klinkt het prima! Het wordt tijd dat er meer trainers goed gaan scoren die een vriendelijke eerlijke manier van trainen gebruiken. D

e 'huidige' lichting komt me zo af en toe mn neus uit met de methodes 'van dik hout zaagt men planken' en dan het excuus gebruikend: 'zie jij zo'n softy de wereldshow winnen' en nog meer van dat soort ongein...

Het kan ook op een andere manier, ik hoop dat ze dat eens gaan inzien..dat geknok met die arme beestjes leid nergens toe, ik zie het helaas regelmatig..

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:21

Dell Hendricks is begin maart nog in Vorstenbosch geweest voor een clinic weekend. Dat was als ik het zo links en rechts hoor ook heel goed bevallen. De volgende keer ga ik zeker kijken!

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:05

na aanleiding van de clicic in Vorstenbosch is mijn instructrice ook over geschakeld.. en ik krijg nu dus ook les op deze manier.. echt geweldig!! Impact is een stuk rustig en wendbaarder geworden!! Super

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:06

He Pacster,

Zou je dan uit willen leggen wat zijn methode is? Wat voor oefeningen? Bepaalde dingen die je opvallen? Trainingstechnieken?

Groetjes, Gisela

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:00

Ook ik ben met onderdelen van Dell Hendriks manier van trainen in aanraking geweest, gelukkig was in de basis het verschil met wat ik al geleerd had niet zo groot Haha! Haha!

Maar hoe en wat het nou precies inhoud dat is niet zo maar een twee drie uit te leggen Gisela. Het is een manier van benaderen en er hangen een aantal oefeningen aan vast om een doel te berijken.
Je moet het goed uitgelegt krijgen terwijl je op je paard zit. Je moet het zien en voelen.

Ik zou zo zeggen ga een lesje nemen bij de mensen die deze methode in hun manier van trainen hebben opgenomen. Ik lees telkens dat je overal op stallen gaat kijken dus ik zou zo zeggen doe dat hier ook een keer

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:50

Wij implementeren dingen die we horen, zien en die interessant lijken. Als ik denk "daar zit wat in" dan wil ik daar best veel aandacht aan besteden en erover nadenken. Maar dit is mij iets vaag....... Ik begrijp best dat het soms moeilijk is om uit te leggen maar wat is zijn basis van waaruit hij verder werkt. Noem eens een stukje wat verbeterd is bij een eigen paard en de manier waarop dit gebeurde. Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar.

Als er wordt gezegd "mijn paard is rustiger en wendbaarder" en dit begon als een trainers-topic, dan ben ik dus nieuwsgierig hoe dit is bereikt. En dan kun je toch de methode toegepast op je eigen paard wel beschrijven lijkt mij. En dan weet ik ook iets meer of dit voor mij dan interessant is of niet en of ik me erin ga verdiepen of niet.

Groetjes, Gisela

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 13:25

Jolande schreef:
Dell Hendricks is begin maart nog in Vorstenbosch geweest voor een clinic weekend. Dat was als ik het zo links en rechts hoor ook heel goed bevallen. De volgende keer ga ik zeker kijken!


klopt en naar aanleiding daarvan ben ik dus ook over geschakeld op deze methode. Knipoog
Gisela:
kijk even op zijn site daar staat de trainingsmethode omschreven,
maar ik dacht dat jullie ook in Vorstenbosch lesten Verward

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:10

Jolande en ik lessen daar inderdaad , Noise. Maar Gisela al een tijdje niet meer. Die is naar een ander (pension) stal verhuist.
Vandaar dat ze vraagt op wat voor manier het anders is. Ze heeft het denk ik zo druk met op andere plekken gaan kijken dat ze vergeet op haar oude stek nog eens een kijkje te nemen Haha!

Ik vindt het verschil wat lastig uitleggen, je moet het gewoon zien en doen denk ik. Ik weet wel dat er al veel mensen entousiast over zijn. Wat ook fijn is het past perfect bij de training die ik tot nu toe heb gehad.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:32

Citaat:
Ze heeft het denk ik zo druk met op andere plekken gaan kijken dat ze vergeet op haar oude stek nog eens een kijkje te nemen


Hier zal ik om persoonlijke redenen niet op reageren.

Ik bestel en koop me de videoband van Dell Hendricks wel Haha!

Groetjes, Gisela

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:31

Wat ik jammer vind is dat als er gevraagd word een 'methode' uit te leggen dat altijd moeilijk is of niet te doen. Niet alleen in dit topic maar in andere heb ik het ook gezien.

Is het echt zo moeilijk uit te leggen of vinden jullie dat ik/we er dan maar bij had moeten zijn?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:10

Hé Ods, ik heb een goed idee. Misschien dat we maar gewoon moeten gaan sparen en samen naar Amerika gaan om een week of 2 bij hem te gaan rijden Haha!

Groetjes, Gisela

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 23:24

GOOD IDEA!! Ik heb nog wel Airmails! Cool

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 14:06

ik heb het internet adres er toch bij gezet...daar kun je alles over deze methode van rijden vinden, anders ben ik een uur aan het typen om het goed uit te leggen

btw, ik heb de video ook en hij is de moeite waard vind ik Cool

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 14:59

Het internet adres had ik al opgezocht en geeft alleen een aantal artikelen die zijn verscheven over Dell Hendricks maar niets over zijn specifieke trainingsmethode. Daar kan ik niet zoveel mee.

En aangezien verder niemand iets toelicht .... zal ik de video kopen of hem bezoeken, we zijn er toch in augustus en zitten er vlak bij.

Groetjes, Gisela

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 10:27

Ik ben het Gisela en Ods eens, als er een aantal mensen geïntresseerd is in de trainingsmethode van Dell Hendricks, kun je dan iets meer vertellen dan dat het voor jou werkt!? Ik heb ook al op zijn site gekeken en kan daar ook niet meer vinden dan een paar algemene publicaties.

Elke trainer heeft een aantal belangrijke "rules" op basis waarvan hij/zij traint, is dat dan te veel gevraagd om dat uit te leggen?
En dat hoeft echt niet een verhaal van 2 kantjes te zijn!

Om een voorzetje te geven: ik heb een artikel in de Reiner (van de NRHA) van Dell gelezen. Dat ging over de zin en onzin van het fencen. Op hoofdlijnen kwam het artikel erop neer, dat de zin van het fencen is dat je paard recht en rechtgericht van de ene naar de andere fence gaat in een rustig en gecontroleerd tempo. Doel is niet de stop hiermee te oefenen maar de perfecte rundown. Het vertrouwen van het paard moet rustig opgebouwd worden, zodat het niet nerveus wordt als het tempo hoger wordt. Daarbij geeft hij aan dat je misschien wel 10.000X moet fencen voordat je paard recht en vol vertrouwen in die oefening zit, kortom heb geduld en hou rustig vol. Eerder stoppen dan de fence doet hij alleen als het paard eraan toe is en dan ook slechts 4 a 5 keer per sessie.