Wat vinden jullie van dit zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:14

Sorry,

Ik wilde (moest) nog even 1 ding kwijt....

In een goed westernzadel zit 1 hele huid van een volwassen koe.

Die huid word in een 1e behandeling ontdaan van de haren, in een volgende behandeling ontdaan van de vleesresten (anders worden dat leerslierten en scheurt het leer later in) en in de laatste behandeling gelooid in speciaal eikenloog.

Zo'n huid zit bij het looien ruim 8 maanden in een eiken vat dat ieder dag een aantal keren gedraaid wordt.

Het resultaat: een huid van de zgn "Herman Oak" kwaliteit.

Zo. En nu de prijs van zo'n huid: € 230 - € 300 al naar gelang de dikte (4 - 5 mm) en de kwaliteit (glad, geen beschadigingen). En dan moet ie nog getransporteerd worden.

En dan zitten we hier met z'n alle te praten over westernzadels van € 299. Iets klopt er dus niet.....Gaat ons al een lampje branden?


M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:20

Hey ik heb ook een (western)zadel gekocht en het ligt goed op mijn pony en ik had er ook nog een pad en hoofdstel vandaan mijn pad is al kapot die is een beetje opgescheurd maar dat maakt niet uit.maar ik weet niet waar jij hem wil gaan kopen ik heb mijn zadel uit vlissingen en als je hem gaat kopen mag je er eerst ook op zitten enzo.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:27

melvin schreef:
en als je hem gaat kopen mag je er eerst ook op zitten enzo.


dat is wel netjes van ze, dat je er eerst even op mag zitten !!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:42

Eerst even op zitten is erg fijn voor je eigen kont maar zegt weinig over de pasvorm. Ikzelf ben in Urk geweest en ben niet erg over de kwaliteit te spreken, maar wat wil je voor dat geld. Ieder voor zich moet maar eens fijn gaan kijken (Boktmeeting Schijnheilig Haha! ) en dan zelf oordelen op eigen ervaring. Ik heb een eigen ervaring opgedaan maar met een beetje gezond verstand kom je ook een eind (al is het dan niet helemaal in de Flevopolder Knipoog )

Niets zo charmant als een paard in her land.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 20:15

Ik zal zeker een keer kijken bij de mogelijkheden van sablou, tegen de tijd dat mijn portemonnee, paard en ik er klaar voor zijn.

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:23

Citaat:
Dag mevrouw van de Zadelmarkt in Urk,
Wij hebben gisteren (maandag 10 maart) een Uncle Tom zadel bij je gekocht en hebben dat vandaag gepast op ons paard....als gegoten, zeker als het wat ingereden wordt.

Maar het zit als gegoten Haha!

Citaat:
Natuurlijk zijn er in veel ruitersportzaken prachtige zadels van een perfecte kwaliteit te koop.
Wel worden onze zadels , soms van dezelfde fabrikanten elders (maar dan met een merkje) voor minimaal 3-4 keer zo duur aangeboden.

Een BC heeft zadels van low tot high range prijzen en ja er zijn lijnen die in Mexico gefabriceerd worden. En ja er zijn in Amerika vele zadelmakers zonder 'grote' naam die prima kwaliteit leveren.
Maar ik heb op de site van zadelmarkt nog geen foto aangetroffen van een zadel waarvan de kwaliteit hiermee te vergelijken valt.

Ik zou wel eens een ingescande factuur van deze kwaliteitszadels willen zien (fabrikant, leverprijs etc.) Cool

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:12

de citaten van Sugarmiss hebben me naar de site gelokt. Die is wel veranderd sinds de laatste keer dat ik er was. Onder het stukje kwaliteit wordt ook gesproken over "mond op mond reclame" Tong uitsteken , wat ik me daar weer bij voor moet stellen Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:19

volgens hun verhaal op de site kunnen ze door rechtstreeks in te kopen ( zonder veel mensen die er tussen zitten, die willen verdienen) de zadels zo verschrikkelijk goedkoop aanbieden.
vraag ik me af waarom ze dan niet de goede ( bekende) merken aanbieden voor 4 x minder als de grote ruitersport zaken .
dat lijkt me toch betere handel en beter voor je naam.
maar nee, kopen ze bij hun leveranciers alleen de goedkope klo.....
maarja, er schijnen in nederland toch duizenden tevreden mensen per jaar een zadel daar te kopen bij ze, dus ik denk dat hun wel gelijk zullen hebben, Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 00:06

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik snap niet waarom iedereen verwacht om voor een dubbeltje op de eerste rij te mogen zitten?

Vergeet ook niet dat er duizenden mensen zijn die er de ballen verstand van hebben en die gewoon zo'n zadel erop gooien.
Ik laat altijd een kenner langskomen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:44

Citaat:
er schijnen in nederland toch duizenden tevreden mensen per jaar een zadel daar te kopen bij ze


ze zijn tevreden totdat paard wat gaan mankeren aan de rug en de DA rekening op tafel komt en hun wijst op een niet passend zadel.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:46

ik nam het ook niet serieus hoor Haha!

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:02

hoi ik heb er ook een zadel van maar dan van divoza ik heb hem al 2 jaar ziet ern og perfect uit had er toen 1000 gulden voor betaald nu bij de zadelmarkt presies dezelfde voor 200 euro ik heb er alles mee gedaan weer wind regen hij blijft heel hij ligt op een haflinger maar 16 amerikaanse maat dikke pad eronder en hij ligt perfect maar ja je moet gewoon goed kijken denk ik en geluk hebben

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:06

hoi ik had dus me zadel bij divoza gekocht ben echt afgelegd
krijg er een fluthoofdstel bij terwijl je bij de zadelmarkt keuze genoeg hebt uit hoofdstellen die gene die mij dat zadel wou verkopen wist er niks van af ze gaf me eerts een kinderzadeltje ik ben 1.72
zij ze ja dan moet je maar die beenstukken laten vermaken
toen kwam er iemand bij die dat we wou doen het vermaken maar die zij gelijk tegen dat meisje hallo dat maatja passen ze nooit en al helemaal niet op een haflingertje gelukkig gaf ze me toen een goed zadel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers