Hoe maak jij de Hengsten keuze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 08:25

de vraag van diegene die deze topic begonnen was, was in mij ogen duidelijk, het voorbeeld wat ik schreef, is inderdaad een andere manier van tegen het fokken aankijken. Gisela schrijft dat we het in nederland niet kunnen hebben over fokkers met een bulk aan merrie's. deze meneer waar ik over vertel is nederlander, en let wel, de grootste fokker van europa op dit gebied. in mijn ogen gaat het hier ook over een persoon die mij vertelde hoe hij tot een keuze komt. Cassidy schrijft dat de tijd dat we in europa genoegen namen met afdankertjes is geweest. maandelijk komen hier nog paarden binnen van het soort wat wij aanbidden, die naar diverse handelaren in het land verkocht worden. ik zou zeggen, zet ze eens op de foto, en oordeel dan over het feit wat je hier beweerd. tuurlijk komen er goede hengsten over uit amerika, het belang en het doel van deze paarden is dan ook heel anders dat van de paarden die ik hier boven noem. ik hoorden laatst een beroemde trainer zeggen, ik hoef helemaal niks meer van die amerikanen te leren, misschien wil dat wat zeggen over het feit waarom ze hier heen komen.
europa is niet meer de vuilnisbak van amerika, je spreek hier denk ik alleen voor die mensen en gevorderden die weten hoe de belangen in deze sport in elkaar zitten. hoog uit 3 tot 5%, die andere 95%, euh laat ik het zo zeggen, kopen een paard met een verhaal. ik heb alleen maar geprobeerd om met het stukje wat ik in deze topic schreef, het fokken is gokken te onder strepen, maarja ik had nooit kunnen weten dat ik hier te maken zou hebben met mensen die er echt verstand van hebben.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:08

qhman schreef:
Gisela schrijft dat we het in nederland niet kunnen hebben over fokkers met een bulk aan merrie's. deze meneer waar ik over vertel is nederlander, en let wel, de grootste fokker van europa op dit gebied.


Gewoon even nieuwsgierig.. waar laat je hier in nederland een stoeterij waar 800 paarden (fokmerries?) in passen?? Ik zou daar graag es kijken, lijkt me geweldig!

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 10:43

Graag sluit ik mij bij Cer aan, ben heel nieuwsgierig wie die fokker is want daar zou ik graag een keer op bezoek gaan. Dat is altijd interessant.

Verder zou ik ook graag willen weten wie die beroemde trainer is die dat heeft gezegd want misschien moet ik er over nadenken om daar eens te gaan kijken.

mag ook per PB hoor.

Groetjes, Gisela