Vraag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 23:13

Wimpy heeft helemaal gelijk,en jullie weten allemaal niet waar over je praat



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jip op 2001-07-18 20:22 ]</font>

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 12:01

Mensen houd het beschaafd, anders gaat moeder optreden. }>

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 12:09

oke beschaafde reactie (wel off-topic geloof ik): de kreet recreatief western pleasure vind ik ook nergens op slaan. Heb gisteren weer eens een stukje pleasure op een westrijd gezien. Hoog niveau o.a. met Karin van Bekkum, Kim van Manen etc.

Pleasure is zo'n ongelooflijk moeilijk western onderdeel. Ik durf te stellen dat het moeilijker is dan reining. Bij reining kan je paard nog een fout maken en wordt het je door de jury vergeven als je het met spektakel weer goedmaak. Denk aan Mikel Wasser die met Tabasco NL kampioen werd terwijl hij op een snelle cirkel bijna onderuit ging.

Maar bij de pleasure moet alles zo ontzettend beheerst dat het een enorme controle vergt van de ruiter en het paard. Je hoort mensen wel eens zeggen dat ze geen grote western ambities hebben "alleen een beetje pleasure rijden is genoeg". Die hebben het dus echt niet begrepen i.m.o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 15:58

Juist omdat het zo moeilijk is (dat beheerste, dat is nou net zo verdomde moeilijk) is het zo leuk om ook als recreatieruiter na te streven.... Niemand zei dat het makkelijk is, of hoeft te zijn! Juist het serieuze trainen is zo leuk eraan, ook omdat je zelf zo goed ziet dat je nog zo'n heerlijk lange weg te gaan hebt, dus dat je nog een behoorlijke tijd vooruit kunt!

slidinghorse
Berichten: 8
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:36

De basis van een western paard is hetzelfde als van dressuur.

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:34

heeeeeeeeeeeeee Frusty .
geen belediging aan de dressuur Extreme duivel