[WN] **** Trailer gestolen tijdens NK in Marienheem****

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FJ_en_Roos

**** Trailer gestolen tijdens NK in Marienheem****

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:26

Wij willen graag aandacht voor onze gestolen trailer. De trailer is gestolen op het wedstrijdterrein tijdens het NK in Mariënheem. Op zaterdagochtend 26 september is de trailer achter een zwarte pick up weggereden, volgens ooggetuigen. Het gaat om een:
rode 2 paards Ifor Williams trailer met kenteken:
WH-51-LJ
Spatborden zijn van traanplaat (zilverkleurig/grijs plaat, dus niet origineel Ifor Williams!)

Wij hadden de trailer uitgeleend aan Ed Gosen, dus voor de duidelijkheid, dit gaat om dezelfde trailer!

Heb je iets gezien of weet je meer... neem dan graag contact met ons op, tips worden goed beloond!

Franz-Jozef van Reijsen (xxx) en Roos van der Weert (xxx) ook bereikbaar via sms.
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 02-10-09 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: telefoonnummers verwijderd; is niet toegestaan

Dana01

Re: **** Trailer gestolen tijdens NK in Marienheem****

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:33

misschien is een foto handig? indien je niet weet hoe je die moet plaatsen, je mag hem mailen dan plaats ik hem wel.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:37

Of een foto van een vergelijkbaar model, zodat mensen zich een beeld kunnen vormen.

Verder nog bijzonderheden? Zichtbare schade of juist reparaties bijvoorbeeld?

Erg vervelend voor jullie dat de trailer is gestolen! Je kan je gewoon niet voorstellen dat dat zo 1,2,3 gebeurt op zo'n soort wedstrijdterrein.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:31

Ik had het al gehoord,wat balen zeg.Dat verwacht je toch niet.
Ik zal zeker ook politie of sites in Duitsland in de gaten houden,aangezien ze zo de grens over kunnen.
hopenlijk vinden jullie de trailer en de daders snel.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:38

_Sigrid_ schreef:
Je kan je gewoon niet voorstellen dat dat zo 1,2,3 gebeurt op zo'n soort wedstrijdterrein.

Wat dacht je van de 2 gestolen fietsen van de vrijwilliger van manege bartels ?
paarden houden is duur dat zal niemand ontkennen, maar blijf met je fikken van andermans spullen af.
of het nu een fiets of een trailer is.
dus wie zich hier aangesproken voelt of het per ongeluk gedaan heeft, wees een kerel of een flinke meid en breng de spullen terug, je bezorgt op deze manier de westernsport alleen maar een hele verkeerde naam.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:43

Jemig Roos (en FJ natuurlijk), wat ontzettend vervelend zeg! Ik hoop dat jullie bruikbare topics krijgen!

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:17

Denk niet dat degene die het gedaan heeft zich aangesproken voelt want dan zou je zoiets niet doen. Het zijn over het algemeen mensen met weinig respect voor andermans spullen want had je dat respect wel dan zou je niet zomaar een trailer meenemen. Ik zet daarom ook altijd de tailer op slot tenzij hij achter de auto hangt en paard erop staat, je moet wel want je ziet het maar weer.......
Franz-Jozef en Roos, hoop dat jullie de trailer terug vinden. Carmen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:46

Ik ben vast heel naief, maar als je een pick up kan rijden, kan je toch ook wel zelf een trailer kopen???? Of is iemand ook een zwarte pick up kwijt toevallig???

En was deze trailer dan echt de mooiste of de enige die niet op slot stond? maw is deze er echt voor uitgekozen om te pikken?

Al zet ik een gouden trailer neer en helemaal los en open, wat van iemand anders is, blijf je vanaf. Zo een leuk evenement, met zo een goede sfeer en dan dit. Gatver!

Veel foto's plaatsen overal en idd de grens over denken.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:13

mijn vroegere trailer is ook gesloten, of ze gaan direct de grens over of ze verstoppen ze een tijd ergens, worden veranderd of alsnog naar het buitenland. Gesloten hangers/aanhangwagens vindt je bijna nooit meer terug, al hoop ik voor jullie natuurlijk van wel.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:19

Jeetje zeg triest weer. Ik was al boos dat mijn mestvork gejat was maar dit!! We houden onze ogen,oren goed open je weet het nooit.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:21

Ik heb denk ik een vergelijkbaar model denk ik (nee ik heb hem niet gestolen hoor :+ ).
Wil je dat ik een foto plaats of heb je zelf een foto?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:02

is het een wat nieuwere Ifor, zijn die niet voorzien van een GPS chip?
Kennis van mij heeft ook een Ifor mét chip namelijk.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:01

Dat zou handig zijn zo'n chip, of niet? Ik ben er niet bekend mee, maar het klinkt handig ;)

Even ter informatie, er bestaan wel degelijk trailersloten om erom te doen als de trailer aan de auto zit. Hij is er dan niet vanaf te halen! Je kunt er ook gewoon mee rijden. Die sloten zijn dan weer niet geschikt om een losse trailer mee af te sluiten, aangezien je hem wel op de knop kan hangen (er dus alleen niet meer af krijgt, zonder sleutel).
Eigenlijk zou een ieder dus twee sloten moeten hebben. Eén voor achter de auto en één voor losse stalling. Het zou niet nodig moeten zijn, maar helaas bewijst dit 'geval' het tegendeel.

Ik hoop heel erg dat de trailer wordt terug gevonden!

Nog iets anders: wij vroegen ons hier af, dat als je je trailer (zoals in dit geval) uitleent, je verzekerd bent voor zulke gebeurtenissen? Weet iemand dat? Dus kan een verzekering van degene die leent hier voor aangesproken worden? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:07

kennis die daar geweest is zeg dat om een geld kwestie gaat

werd ook die dag om geroepen over de thailer

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:11

SusanW schreef:
Even ter informatie, er bestaan wel degelijk trailersloten om erom te doen als de trailer aan de auto zit. Hij is er dan niet vanaf te halen! Je kunt er ook gewoon mee rijden. Die sloten zijn dan weer niet geschikt om een losse trailer mee af te sluiten, aangezien je hem wel op de knop kan hangen (er dus alleen niet meer af krijgt, zonder sleutel).
Eigenlijk zou een ieder dus twee sloten moeten hebben. Eén voor achter de auto en één voor losse stalling. Het zou niet nodig moeten zijn, maar helaas bewijst dit 'geval' het tegendeel.

Ik heb inderdaad zo'n slot waarmee je ook gewoon kan rijden. Wij hebben het zelf heel wat jaren geleden ook meegemaakt en sindsdien heb ik altijd een slot op m'n trailer zitten. Of hij nu achter de auto hangt of niet. De mijne kun je overigens niet op de knop hangen als hij al op slot zit, dus is voor beide doeleinden geschikt.

Hopelijk komt de trailer nog terecht, kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:17

sporten schreef:

dan weten ze ook vast met wie ze die geldkwestie hebben

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:27

garny95 schreef:
sporten schreef:

dan weten ze ook vast met wie ze die geldkwestie hebben

Met wie zou die geldkwestie dan zijn? Verklaar je nader? Wellicht heb jij dan meer informatie dan wij. Wij weten tenslotte niets van een geld kwestie, maar willen wel bijzonder graag de trailer terug. Dus indien je meer informatie denkt te hebben wil je me daarover PB-en of dit direct melden bij de politie?

Verder wil ik graag iedereen adviseren geen ondoordachte/ ongegronde uitspraken te doen met betrekking tot de reden van vermissing. Daar krijgen wij niet de trailer mee terug, maar wel allerlei spookverhalen.

'Wij' kwamen zaterdag 2 paarden halen om met die trailer naar huis te gaan en kwamen er toen achter dat de trailer weg was. Het betreft een oudere Ifor Williams. Ik denk niet dat daar een gps chip in zit.

FJ_en_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:48

Bedankt voor alle reacties.

Als iemand meer weet over het motief dus ook als je denkt dat het om een geldkwestie gaat of daar iets over gehoord hebt of als je andere tips hebt dan hoor ik het graag!!!! Dus lijkt me beter als je mij dan pb stuurt of belt 06-[nummer verwijderd] ipv hier je vermoedens openbaar te maken.

En ik ben het helemaal met jullie eens of het nou om een mestvork fiets of trailer gaat je hebt er gewoon vanaf te blijven... maar goed daar is het nu wat te laat voor.

gr.
Roos
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 06-10-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: nogmaals: het is niet toegestaan telnr's te noemen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:55

ik heb ook een nieuwe ifor maar er zit echt geen chip in! Denk dat je dat zelf moet laten plaatsen want het is een dure grap (heb hem wel in de auto namelijk)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:26

Hoop dat dit snel opgelost word, gewoon asociaal!!!
bij mij is er alleen een hooizak weg.. maar toch

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:30

smax schreef:

Vind ik ook asociaal. Waar slaat het op? Je doet mee met een wedstrijd en dit gaat helemaal nergens over..........Zielige mensen, heel zielig!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:31

smax schreef:

Alleen maar Smax? Ze moeten gvd met hun p*ten van andersmans spullen afblijven! :(

Best als je even een hooivork, kruiwagen of wat dan ook van elkaar leent, maar vraag het eerst even en zet het gebruikte na gebruik terug! Dit is toch werkelijk te zot voor woorden! -:(-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:09

SusanW schreef:
Dat zou handig zijn zo'n chip, of niet? Ik ben er niet bekend mee, maar het klinkt handig ;)

ik heb zo´n slot en een los rood superhard kunststof balletje die je dan in de koppeling kunt steken als hij vd auto af is zodat je m niet aan een pin kan meenemen.

wat die chip betreft, die kennis heeft er niet bijverteld hoeveel dat heeft gekost ;)

Ik hou mn ogen open als ik een Ifor voorbij zie komen, is er een foto voorhanden?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:18

TS zou me een foto mailen, zodra ik die heb plaats ik hem hier.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:07

SusanW schreef:

Twee sloten is niet eens nodig, ik heb de trailer altijd op slot met maar één slot :j
Zowel als de trailer achter de auto hangt als wanneer hij gewoon los staat.
Super handig!

Ik vind het wel schrikbarend om te lezen hoeveel er gestolen is!
Waar is het respect voor andermans spullen gebleven :n ?