Paard gestolen: It's Another Footwork

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 16:01

Geen idee, we hebben nog niets gehoord in ieder geval.
Ze hebben overigens ook het kopietje van haar papieren van haar staldeur meegenomen voor één of andere reden. Ook daar kun je niets mee. Je kunt sowiezo niets met een gestolen paard. Frusty

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:13

[quote="XoNo"]Hier nog een plaatje met een andere, wellicht duidelijkere foto. Hij is in ieder geval wat recenter en duidelijk wat betreft aftekeningen.

ik heb dit plaatje op a4 afgedrukt, laat het in sealen, en hang het overal op waar ik kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:18

Zwaaaaaaaaaar offtopic....

Ha QHman, dan kom ik er misschien eindelijk achter wie je bent, mogelijke overlap in regio Haha! *LOL* <geintje>

Als iedereen van het Westernforum dat nou doet, dan dekken we al zo'n beetje heel Nederland. Je weet maar nooit....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 16:25

Dankjewel QHman! Op deze manier komen we ergens!
Ik ben druk aan het mailen naar bepaalde stallen met de vraag of ook zij het postertje op willen hangen.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:26

Sonja schreef:
O jakkes, als ze maar niet gaan proberen om losgeld te vragen ofzo. Soort paardenontvoering.... (is dat uberhaupt al eens voorgekomen Verward )


In de jaren 80 is dat gebeurd met het renpaard Shergar. op deze site staat daar wat meer over.
http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/date ... 538595.stm



Bah, wat gebeuren er toch een vreemde dingen in de wereld Boos!

Overigens zal ik het postertje hier in de omgeving verspreiden Knipoog

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:29

Chips wat erg zeg... wat een ellendelingen Lips are sealed Ik hoop dat ze gauw de gouden tip krijgen! Zal mijn ogen openhouden.. je weet maar nooit!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:30

g.v.d. nu alweer een paard gestolen.. wat een vuile hufters!! Dat soort gasten moeten gewoon aan een boom genageld worden.
Ik hoop voor iedereen daar dat ze snel terug is.. En dat ze die lui ook snel te pakken krijgen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 16:42

Heb net enorm veel mailtjes verstuurd naar allemaal stallen en mensen die ik persoonlijk ken die ook rijden. Iedereen die het postertje ophangt, hartstikke bedankt en daarmee spreek ik ook namens Angelique en Henk Ferdinandus, de eigenaren van de Greup!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:45

Als je wilt kan ik ook nog even gaan kijken bij de Madepolder trainigsstal hier in Den Haag. Lijkt me nl. zeer onwaarschijnlijk dat ze het paard op een dressuurstal zetten ipv een westernstal.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 16:47

Graag! En zou je dan een postertje op willen hangen daar? Aaaaalsjeblieft *kijkt lief Haha!*
Te vinden onderaan pagina 1 ergens.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:58

Beste mensen, we moeten wel oppassen dat het geen heksenjacht wordt in diverse stallen / maneges. Ik denk dat men op Madepolder wel weet hoe het paard eruit ziet, en dat ze daar niet op gestolen paarden zitten te wachten. Dus ga niet stallen beschuldigen of verdenkingen uitspreken tenzij je het voor 100% zeker weet. Stal Madepolder heeft denk ik een iets te goede naam om zich voor dit soort dingen te lenen.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:00

Ik denk dat dit paard niet in Nederland te vinden is hoor Scheve mond

Wie zou nou zomaar even een gestolen paard op een plek zetten waar iedereen hem/haar kan zien? Nee, het lijkt me onwaarschijnlijk..

Maar, wie weet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:01

Ik denk idd wel dat ze daar zo'n merrie herkennen ja... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:04

XoNo schreef:
Geen idee, we hebben nog niets gehoord in ieder geval.
Ze hebben overigens ook het kopietje van haar papieren van haar staldeur meegenomen voor één of andere reden. Ook daar kun je niets mee. Je kunt sowiezo niets met een gestolen paard. Frusty


Ook vreselijk off-topic: gezien de afgelopen gevallen van diefstal van paarden: misschien is het NIET zo handig om een kopietje van het papier op de boxdeur van je paard te plakken?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 17:12

Trinity: daar gaat het helemaal niet om. Misschien komen er wel mensen naar de western import company die Footwork van de poster herkennen? Ik insinueer toch ook helemaal niet dat ze daar gestolen paarden houden?

Cassidy: ja, misschien heb je daar wel gelijk in. Daarentegen is het wel goede reclame als er eens een kenner op stal komt en de pedigrees gaat bekijken. Elk voordeel hep zijn nadeel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:24

Maar in dit geval overwegen de nadelen...als een kenner op stal komt krijgt hij toch wel een rondleiding?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 17:25

Uiteraard, mits zij een rondleiding willen. Ikzelf vind het altijd wel erg indrukwekkend als ik op een stal loop waar ze allemaal paarden hebben staan met een superpedigree.

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:34

Xono: het gaat mij er niet om maar er staat.
Kijk eens op stal Madepolder. En Madepolder is een gewone trainingsstal net als alle andere en bovendien had jij dat niet eens geschreven dus het was niet eens tegen jou. Madepolder is een gewone trainingsstal en dan moeten mensen niet gaan zeggen kijk daar eens.
Het wereldje is bovendien te klein om zulke dingen van elkaar te zeggen.
Geen zwartmakkerijen gewoon normaal doen.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:36

Jeetje, het zal je maar gebeuren Scheve mond Errug leuk paard trouwens, die It's Another Footwork!
Ik moet er dus niet aan denken dat ze Sher zouden stelen heh Huilen . Sher's pedigree hangt wel naast haar stal, maar gelukkig staan er bij haar in het rijtje een paar dekhengsten die veel meer waard zijn. Ik denk dus niet dat ze dan Sher mee zouden nemen Knipoog
Ik zal mijn ogen openhouden! Ik kan dat postertje niet uitprinten (inkt is op ) maar als ik weer nieuwe inkt heb zal ik hem wel ophangen op de manege!

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:43

Ik heb niet zo alle pedigree's in mijn hoofd zitten, welke richting is ze gefokt. Is ze drachtig...etc.
Overigens zul je versteld staan van de vindingrijkheid van paardendieven om zo'n paard mét papier weer aan de man te brengen.
Op verzoek van Xono maak ik van dit topic voorlopig een ;sticky' zodat hij bovenaan blijft staan.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:44

Trinity schreef:
Geen zwartmakkerijen gewoon normaal doen.

Ik geloof niet dat hier iemand zwart gemaakt wordt Verward Deze grote westernstallen kennen de betere paarden waarschijnlijk en herkennen een paard wel als het binnenkomt. Of ze stellen geinteresseerd vragen. Bovendien: een gestolen paard zou ik niet snel op een bekende westernstal neerzetten, zeker niet voor langere tijd. En een box vragen voor een paar dagen, terwijl het signalement van dit paard al overal bekend is, is ook behoorlijk riskant, lijkt mij.
Er wordt hier "gewoon" in alle vriendelijkheid gevraagd of iedereen even goed om zich heen wil kijken. Er wordt dus "heel gewoon" gedaan... Soms scheelt het enorm om een topic goed te lezen, en niet te lezen wat je denkt te lezen...

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:48

Ik denk trouwens niet dat het kwaad kan op elke stal even rond te kijken. Dit wil tenslotte helemaal niet zeggen dat de eigenaars van de stal een stelletje dieven zijn. Als ze nog niet van de diefstal weten, kijken ze zeker niet raar als opeens iemand een paard wil stallen. Ongeacht of het nou Madepolder is of een andere stal. Dat heeft dus helemaal niks met zwartmakerij te maken dacht ik.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 17:49

Dankje SM. Ze is reininggefokt en niet drachtig. Ze is vorig jaar geïmporteerd vanuit Amerika. Haar vader is een welbekende hengst in Amerika en is in menig blad te vinden. Het is een geweldig paard, superbewegingen en hartstikke lief. Angelique traint haar en is helemaal gek van het paard.

Trinity, niemand wordt hier zwartgemaakt. Ilse bedoelde het vast niet zoals jij het interpreteert. Elles verwoordt dit veel beter dan ik Lachen Verder wilde ik dit topic heeel graag openhouden, dus laten we weer ontopic gaan Lachen

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:57

henk en an van de greupstables vinden het denk ik helemaal niet tof als er iemand, (wie dan ook) onterecht beschuldigd wordt.
ze staan met iedereen in de western wereld op veel te goede voet om daar onterecht conclusies over te trekken.
overigens vinden ze het super dat iedereen zo betrokken is in dit vervelende gebeuren.
ga vooral door met flyers uitdelen!
super Lovers

DubbelFun

Berichten: 88722
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:00

Misschien moeten de kenners de reininguitslagen in Europa eens in de gaten gaan houden.
Vooral jonge paarden waar nog nooit iemand van gehoord heeft (ook qua pedigree) en die plotseling hoog eindigen, sorrel van kleur. Een wit voetje minder of kleiner blesje is niet onoverkomelijk Cool