Check die manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:49

DM: van mijn kant kun jij geen medelijden verwachten hoor *LOL*
Wanneer ga jij eens nieuwe foto's maken, en van wie is Dunnit drachtig? Lachen

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:23

zo'n vermoeden had ik al Haha!

Heb al wel wat nieuwe foto's gemaakt maar die moet ik nog steeds inscannen.. Niet de meest charmante foto's overigens.. hehe was zo'n wegwerp camera aan het uit testen..
Met een beetje mazzel heb ik wel straks foto's van de bevalling.
Ze is drachtig van Skipa Fonda Bay. Palomino hengst.. Hij is van een wat oudere bloedlijn. Heel mooi gebouwd en een erg goed en rustig karakter.. Aangezien D nogal een heet hoofdje kan zijn past dat goed.. Lachen

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:26

Off Topic...
Palomino met palomino kruisen... was daar niet iets mee??? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:28

25% kans op cremello, 25% kans op palomino, 50% kans op vos heb ik me laten vertellen. Of bedoel je dat niet?

O wacht even, jij bedoelt waarschijnlijk of je geen kans loopt op een lethal white veulen? Dat heeft idd te maken met positieve en negatieve witfactoren geloof ik maar ik weet niet precies hoe dat zit. Onze stalhouder is daar echter wel heel deskundig in dus ga d'r maar gerust van uit dat dat wel goed zit met deze combi merrie/hengst. Die weet wel waar 'ie mee bezig is.
Of bedoelde je dit ook niet? Haha! hihi lekker gokken... Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-03 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:28

offtopic.. nope ik weet waar jij op doelt maar dat is met paarden waar tobiano in het bloed zit..
ik ken een palomino, cremello of vos hieruit krijgen.. geen enge dingen verder Knipoog (tenzij ze is vreemd gegaan met de geit van de buren)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:29

Skipa Fonda Bay...zegt me heeeelemaal niets *LOL*
Hoe is hij gefokt? Lachen Vertel eens wat meer, terughoudend typ Tong uitsteken

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:30

Ja zoiets bedoelde ik, maar ik was de termen even kwijt.. en dan was er tocht iets met de AQHA en cremello's??
(ik heb geen palomino, vandaar dat ik die topics nooit goed gelezen heb, dus excuses voor de suffe opmerkingen Haha! )

Maar 50% vos is hoog.... dat scheelt! Ik ken wel een palomino uit palomino x palomino.... Achteraf werd gezegd dat dat geen handige kruising was..vandaar..

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:30

Zeg op wat voor geit rij jij zeg?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:30

Cer, sinds kort mogen cremello's ook worden ingeschreven geloof ik Lachen

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:31

Kijk, Skipa Fonda Bay ken ik dan weer wel.... nou ja beter iets weten dan niets toch? Haha!
Paardje van Frenk, leuk hengstje, maar wordt niet geshowd toch?? Waarom eigenlijk niet?


Xono: ooh joh... kijk, toch beter lezen voortaan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cer op 23-04-03 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:31

Zegt je niks? Eigen schuld Xono, moet je maar eens komen kijken...

Weet je die mooie slanke palomino nog die door dat filmpje van mij dat Blaze gemaakt heeft galoppeerde? Die is het..... Skippy (koosnaampje) is Vingers aflikken Schitterend dier, mooie bewegingen en een superkarakter Kwijl

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:34

Yep sinds oktober vorig jaar ongeveer mogen cremellos ook in de AQHA (hoe bedoel je timing) geloof dat ze daarvoor als paint geregistreerd konden worden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:38

Oh, nou dan nog sterkte met de laatste spannende momenten (tenminste, als ze dit jaar moet bevallen??)...!!

Ik ben momenteel aant afwachten of mn merrie uberhaupt dachtig is, en dan weer 11 maanden wachten *zucht*.. heb wel laten berekenen dat het driekwart kans is op een zwarte!! Haha!

On topic: Oftie lange manen gaat krijgen weet ik niet.... Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:38

Sonja: ja die herinner ik me nog wel ja
Ik kan me alleen niet precies heugen hoe het dier gereden werd...ik vind Dunnit wel een reiningtyp, dus ik neem aan dat Skippy ook reininggefokt is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:40

Ehhhhhhhhh ik ben een echte vrouw he Xono, ik weet alleen het kleurtje.... Haha!
Sorry heb geen verstand van bloedlijnen van Quarters Haha!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:46

hehe ok.. laatste keer ff zwaar offtopic.. yep skip is ook een reining paard.. alleen groter en massiver dan veel van de huidige hengsten die toch allemaal wat kleiner zijn.. Ik vind hem een waanzinnig mooi paard en vanwege dat en zijn karakter heb ik hem gekozen voor D..

onntopic.. Misschien is het maar goed ook Cer, dat er niet van te voren bepaald kan worden of ze lange manen of niet krijgen... Gevaar dan altijd is dat er niet op kwaliteit/karakter/eigenschappen gefokt wordt maar alleen op het uiterlijk Knipoog

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:48

Heb de bloedlijn even opgezocht, zegt mij echt helemaal niets..., wel een hele sloot palominos aan vaders kant..

Oh, en wat inteelt her en der, maar dat maakt niet uit toch? Opa van moeders kant is dezelfde als overgrootopa van vaders kant, en daardoor driemaal skippers king...

Maar het zal ongetwijfeld een kleine reiner worden....!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:50

DunnitsMystery schreef:
hehe ok.. laatste keer ff zwaar offtopic.. yep skip is ook een reining paard.. alleen groter en massiver dan veel van de huidige hengsten die toch allemaal wat kleiner zijn.. Ik vind hem een waanzinnig mooi paard en vanwege dat en zijn karakter heb ik hem gekozen voor D..

onntopic.. Misschien is het maar goed ook Cer, dat er niet van te voren bepaald kan worden of ze lange manen of niet krijgen... Gevaar dan altijd is dat er niet op kwaliteit/karakter/eigenschappen gefokt wordt maar alleen op het uiterlijk Knipoog


Hihihi maar stiekum fok je ook met hem om zn uiterlijk.... Knipoog
Nou het is zeker een mooi paardje, mooi hoofd ook! Erg sprekend!

(Ik ben zowieso te laks voor het onderhoud van lange manen)

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:51

Tja dat is met veel doc bars ook natuurlijk, dat is een goede en bekende lijn en de capaciteiten van dat paard wil je zoveel mogelijk behouden.. ligt eraan in welke generatie het gebeurt.. Maar hoe dan ook Skip is een heel stabiel en tof paard. Lachen
haha een reiner wordt het zeker.. Lachen

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:55

Off Topic: K ben toch nieuwsgierig... gaat hij nog geshowd worden??

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:56

Cer schreef:

Hihihi maar stiekum fok je ook met hem om zn uiterlijk.... Knipoog
Nou het is zeker een mooi paardje, mooi hoofd ook! Erg sprekend!

(Ik ben zowieso te laks voor het onderhoud van lange manen)
[/quote]

Zoiets kan meespelen.. maar het moet op zeker niet de boventoon voeren.. andere eigenschappen moeten zwaarder wegen als alleen het uiterlijk Lachen

w b t showen.. dat moet je aan Frank vragen Lachen

Tja als je een veulen krijgt met die aanleg zal je toch "moeten" wil je dat behouden.. Maar zoveel onderhoudt is het niet echt.. tenminste meer onderhoudt bedoel ik.. Hoevaak borstel jij de manen van je paard door of maak je vlechten..?

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:16

Sonja"]
25% kans op cremello, 25% kans op palomino, 50% kans op vos heb ik me laten vertellen. Of bedoel je dat niet?

O wacht even, jij bedoelt waarschijnlijk of je geen kans loopt op een lethal white veulen?
[/quote]

[quote="DunnitsMystery schreef:
offtopic.. nope ik weet waar jij op doelt maar dat is met paarden waar tobiano in het bloed zit..


Zwaar offtopic ik weet het, maar toch even voor de goede orde:
OLWS ( lethal white) heb je bij Quarters zo goed als geen problemen mee (zeg nooit nooit!). Bij Tobiano's ook niet echt, wèl bij (Frame-)Overo's !

Palomino x Palomino = eeaaCrcr x eeaaCrcr = eeaaCrCr + 2 x eeaaCrcr + eeaacrcr = 25 % Cremello , 50 % Palomino en 25 % Sorrel

Correct me if I'm wrong Haha!

Cremello's en Perlino's kunnen inderdaad sinds kort bij de AQHA ingeschreven worden.

Als je meer wilt weten even op mijn site kijken of pb-en.


calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:48

koop een haflinger en die mooie lange manen krijg je er gratis bij. Cool Cool

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:33

Ik heb ooit gelezen dat Palomino x Palomino 25% of 50% kans gaf op Buckskin, of is Buckskin x Buckskin 25% of 50% kans op palomino? Haha!

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:41

Je kunt alleen maar een buckskin krijgen als er in de ouderlijn (vader/moeder-opa/oma) een paard zit wat bay is of anderzins zwarte manen heeft. Zitten er alleen maar vossen in dan wordt het een palomino.