Pad en Dekens; wassen of stomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Pad en Dekens; wassen of stomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 07:13

Tot nu toe breng ik dekens naar de stomerij, ik betaal 13 euro en dat schijnt nog goedkoop te zijn. Eigenlijk wil ik wel eens proberen of ik ze gewoon in de wasmachine kan gooien, hetzelfde geld voor de pad........wie heeft hier ervaring mee? kan zo'n wasmachien dat aan en ook; blijven die paardeharen niet in de trommel achter, zodat alles vervolgens naar paard gaat ruiken? ik had het idee om de deken in een oud dekbedovertrek te stoppen voordat 'ie de machine in gaat. Ben benieuwd naar jullie tips!


Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 07:24

Ik stop mijnpad hoesjes in de machine... maar dat laat wel haar achter! Daar ontkom je niet aan... Dekens gaan bij mij naar de stomerij ( via ruiterhuis) Dat scheelt zoveel toestanden en Blizz zijn deken is echt heeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeel vies. Dan heb ik de toestand niet en meestal doen ze er een half jar over dus hoe ik ook geen bergruimte te creeren voor die dikke winterdeken.

Zijn Fleece gaat in de machine, maar die is vaak niet zo vies

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 07:46

De dunnere dekens gaan gewoon in de wasmachine. Ik spoel ze echter wel een keer extra voor de zekerheid, omdat wasmiddel vreselijk kan irriteren bij je paard.
Pads was ik onder de douche, is een heel ritueel in de douchecabine waarbij ik in m'n blote kont op de pad sta te trappelen om het vuil en het schuim er weer uit te krijgen Haha!

Winterdekens daar gaat gewoon de tuinslang op buiten, flink borstelen op de goorste plekken, evt. een tijdje in laten weken, en dan over een hek ophangen om uit te druipen en te drogen. Dat duurt wel een aantal dagen.

Ik laat dus niks stomen oid, daar wordt het doorgaans och ook niet beter van (dunner) maar doe het gewoon zelf.

Oh ja, m'n wasmachine laat ik gewoon nog 2x leeg spoelen en afpompen, dan is de trommel altijd weer harenvrij. De dekens met echte vachten erin maak ik voor het wassen schoon met m'n rubberen rosborstel, dan krijg je het meeste haar er vrij makkelijk uit.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 07:54

Mijn Toklat pads gaan in de machine, de dikke heeft mijn man afgespoten met de stoomcleaner, dus niet te heet.
De winterdeken moet waterdicht blijven, dus ik ben bang dat ik die weg moet brengen. Waar breng jij hem naar toe?
Dekens die niet waterdicht hoeven te blijven, gaan ook in de machine. Echter, hoe groter de maat, des te moeilijker het wordt, een beetje proppen dus.
Halsters ook in een waszak en de touwen ook.
Ik was daarna altijd eerst de spijkerbroeken, daar blijven de haren niet aan kleven en die worden dus gewoon weggespoeld. Er stinkt ook nooit iets naar paarden (behalve ikzelf dan).
Voor volgende winter moet ik trouwens een nieuwe waterdichte winterdeken bij kopen voor onze nieuwe bewoonster.
Alles wel met vloeibaar wolwasmiddel, blijft er geen irriterend poeder kleven.

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:09

Ik deed mijn pads en dunne dekens ook altijd in de wasmachine, maar die is een keer kapot gegaan door al dat haar en vuil..Doe ik dus niet meer! De winterdekens bracht ik sowieso altijd naar een ruitersportzaak om te laten wassen.

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 18:55

mijn pad gaat in een speciekuip met water en biotex en daar blijft ie een hele nacht in..
vervolgens haal ik hem eruit en ga ik hem te lijf met de hogedrukspuit.. zo gaan alle haren los. (plat op de grond) en dan hang ik hem over de waslijn en spuit ik hem goed uit zodat alle sop weg is en dan gaat ie over het hondenhok zodat ie in vorm opdroogt....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-03 19:36

Ja, mmmm....daar was ik dus al bang voor, wat wgirl schrijft. we hebben net een nieuwe machine en ik wou er toch een jaartje of wat mee doen.... dus toch maar op de hand en als het echt niet anders kan naar de stomerij. Ik heb trouwens wel 'ns heel nare verhalen gehoord over huidbeschadiging veroorzaakt door een handwasmiddel Huilen , dus wel heel goed uitspoelen denk ik

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 07:18

Ik doe mijn dekens in mijn wasmachine met speciaal waterdicht spul erbij en klaaar...

De dikke pads spuit ik af met de hogedrukspuit en ze worden erg schoon hierdoor. *LOL*

Dit doe ik al jaaaaren en nog nooit is er zo iets stuk gegaan..

NIEUW: kalender 2005!
www.westernkalender.nl

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:22

Sonja schreef:
Pads was ik onder de douche, is een heel ritueel in de douchecabine waarbij ik in m'n blote kont op de pad sta te trappelen om het vuil en het schuim er weer uit te krijgen Haha!


*proest* zie t helemaal voor me whahahaha

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:43

De dekens gebruik ik niet zo heel vaak. Dus worden deze niet zo heel vies. Verder was ik alles in de beton molen. klinkt een beetje raar, maar als deze van binnen niet te ruw is kun je hierin prima wassen. De opening is groot genoeg om zelfs de grootste deken in te krijgen. Een beetje sop erbij, wat water erbij en maar laten draaien. Het water weg laten lopen, schoon water erop en nogmaals draaien. Is eigenlijk net een grote wasmachine. De dekens zijn hierna wel wat zwaarder door het water. ( De wolle dekens zeker.)

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 10:33

Goed idee, van die betonmolen! dat lijkt me wel wat, nu nog op zoek naar zo'n ding Verward Carys, ik zal je 't adres van die stomerij even PBen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 6 bezoekers