[WN] Klacht indienen bij de WRAN?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Klacht indienen bij de WRAN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:09

Naar aanleiding van een wedstrijd dit weekend, zit ik met de volgende vraag...
Hoe ga je serieus met de WRAN om, als er niet serieus gereden kan worden?

Afgelopen weekend had ik mij voor een WRAN wedstrijd ingeschreven. Ik ben een hobbymatige reiningruiter,maar ben wel heel serieus met mijn hobby bezig.Dus als ik een wedstrijd heb,zorg ik dat ik mijn training daar op afstem.Ik was en knip mijn paardje,poets het zadel en hup op weg.Pak mijn paardje netjes in,zodat er niets kan gebeuren.
Op wedstrijd aangekomen blijken er tapijtsnippers in de bak te liggen.Nu snapt volgens mij iedereen wel dat je daar niet in kan reinen.Prachtige locatie hoor,daar niet van,maar totaal ongeschikt voor slidings.Ik had me o.a. ingeschreven voor de jackpotklasse en wil je die winnen,dan moet je er wel vol voor kunnen gaan.
Ik had dus besloten me uit te schrijven,want de gezondheid van mijn paard gaat voor alles, en om mijn paard te schoolen,kies ik liever een locatie die dichter in de buurt is en een stuk goedkoper en waar ik WEL kan stoppen.
Na ruim een uur van onduidelijkheid,bleek dat uitschrijven geen optie was.Het WRAN bestuur was gebeld en een ieder die niet startte ( en dus ook geen inschrijfgeld zou betalen) kon de deelname aan het NK wel vergeten.Dus mijn inschrijfgeld was ik sowieso kwijt.Dus ik ben wel gestart,heb geoefend op mijn circels en heb vanuit een mega langzaam handgalopje halt gehouden.Maar wat een rotgevoel hou je aan zo'n wedstrijd over.58 euro inschrijfgeld en flink wat benzinegeld,is voor mij heel veel.Als je dan niet kan rijden,baal je flink.
Nu snap ik dat je niet overal op een reiningbodem kan rijden,dat hoeft van mij ook niet,maar tapijtsnippers????
Waarom moet er persee reining uitgeschreven worden ( en dan ook nog 3 klasse, de reden dat ik hier wilde starten),waarom mag er van te voren niet vermeld worden dat de bak niet geschikt is en waarom meteen dreigen met het NK?

troi

Re: Klacht indienen bij de WRAN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:12

Ik ben geen expert op het gebied van bodems maar een reining wedstrijd uitschrijven in een bak die ongeschikt is voor slidings vindt ik volkomen belachelijk!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:16

Lijkt me ook een vreemd verhaal. Ik zou gewoon een bezwaar brief schrijven liefst compleet met foto's en dat je je geld terug wilt! En dat je het belachelijk vind dat er met een NK gedreigt word, kan dat eigenlijk wel?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:17

Wat gaven ze ( de WRAN dus) voor reden dat je niet op het NK mag starten als je je zou uitschrijven? %) Sorry, maar dat vindt ik een idiote gedachtengang.

Je schrijft je toch niet voor de lol uit? (ook niet in natuurlijk, als je had geweten dat er tapijtsnippers zouden liggen, had je dat natuurlijk ook niet gedaan.)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:18

Hmm, misschien is het goed om wel die klacht in te dienen. Er is niks mis met het indienen van een klacht: op die manier vraag je aandacht voor het probleem, maar verwacht er alsjeblieft niet van dat je je inschrijfgeld oid terug krijgt.

Het ligt dus een beetje aan je motivatie: wil je een probleem onder de aandacht brengen? Dan zou ik zeggen: doen!
Wil je puur je geld terug... dan kun je het doen, maar ik zou er dan niet te veel van verwachten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:21

ik kan me heel goed voorstellen dat je flink pissig bent!
eerlijk gezegd vind ik het schandalig als die bodem zo was en de reactie van het bestuur helemaal

kun je niet samen met nog wat reiners een klacht indienen?

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:21

Wij hadden precies het zelfde, echt heel jammer dit!
Ik denk dat je nog beter een wedstrijd kunt organiseren met 2 buitenbakken en een hele goede bodem voor ALLE disiplines dan dit.
Heel erg jammer voor iedereen die zich voor de reining had ingeschreven.

Daarbij wil ik ook nog even kwijt dat ik L3 ruiters heb zien stoppen waar je bang van werdt aan die ruiters werdt niet echt duidelijk gemaakt dat deze bodem zelfs heeel erg slecht is om in te stoppen.

Ook als Jury zijnde en als organisator moet dit toch verteld worden aan dit soort ruiters als zij dat niet kunnen inschatten!

Erg jammer

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:21

Ik wil puur een probleem onder de aandacht brengen.Als ik me inschrijf voor een wedstrijd , wil ik gewoon een fatsoenlijke proef kunnen laten zien,inclusief stops.Het driegen met het NK was een reactie op het eventueel niet betalen van inschrijfgeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:22

catalyst1 schreef:
Ik wil puur een probleem onder de aandacht brengen.Als ik me inschrijf voor een wedstrijd , wil ik gewoon een fatsoenlijke proef kunnen laten zien,inclusief stops.Het driegen met het NK was een reactie op het eventueel niet betalen van inschrijfgeld.

Dat dreigement slaat natuurlijk helemaal nergens op :n

Ik zou het gewoon doen als ik jou was :j

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:24

Ik ben helaas niet zo goed in officiele brieven schrijven.Iemand die me kan helpen?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:29

Je kunt altijd een klacht indienen. Volgens mij kost je dat wel ook weer 25 euro om de klacht in behandeling te laten nemen. Overigens gebeurt dit ook op hoger nivo. 4 jaar geleden in Aken werd het EK paints op een nieuwe Agterberg bodem gereden. Ook daar de nodige afmeldingen hierdoor. Inschrijfgeld werd daar gedeeltelijk terugbetaald.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:30

Beste Bestuur van de Wran.
Naar aanleiding van de wedstrijd in ................. moet mij er toch echt iets van het hart.Afgelopen weekend had ik mij voor deze WRAN wedstrijd ingeschreven.
Op de wedstrijd aangekomen blijken er tapijtsnippers in de bak te liggen.
Prachtige locatie hoor,daar niet van,maar totaal ongeschikt voor slidings.Ik had me o.a. ingeschreven voor de jackpotklasse.

Ik had dus besloten me uit te schrijven,want de gezondheid van mijn paard gaat voor alles, en om mijn paard te schoolen,kies ik liever een locatie die dichter in de buurt is en waar ik WEL kan stoppen.
Na ruim een uur van onduidelijkheid,bleek dat uitschrijven geen optie was.Het WRAN bestuur was gebeld en een ieder die niet startte ( en dus ook geen inschrijfgeld zou betalen) kon de deelname aan het NK wel vergeten.Dus mijn inschrijfgeld was ik sowieso kwijt.Dus ik ben wel gestart,heb geoefend op mijn circels en heb vanuit een mega langzaam handgalopje halt gehouden.

Nu kan je hem zefl nog wel wat aanvullen !!!!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:30

Ik vind trouwens ook dat een wedstrijdleiding hier duidelijk over moet zijn.Ik vind het, als L2 ruiter, na 2 jaar wedstrijden rijden nog moeilijk om een bak in te schatten.Ik kan me voorstellen dat je als L3 ruiter niet goed kan inschatten wat zo'n bak met je paard doet. Ik heb zelfs al van iemand gehoord dat ze niet eens tapijtsnippers had zien liggen ( geen reiner gelukkig).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:39

ik denk dat een niet reiner ook niet echt let op de bodem

wat ik altijd begrepen heb is dat een bak goedgekeurd moet worden voor alle diciplines, daarom vallen er juist steeds locaties af
begrijp dus totaal niet dat deze bak goedgekeurd is en wie dat heeft gedaan >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:41

In mijn ogen zit wederom de WRAN fout. Ze beroepen zich op regel 157:

Deelnemers die zonder opgaaf van redenen niet verschijnen
op een wedstrijd kunnen worden uitgesloten van
deelname op volgende evenementen totdat betaling alsnog
heeft plaatsgevonden.

Er is echter 1 punt. De WRAN heeft niks te maken met de Jackpot Reining en Reining Trophee. De WRAN-show werd namelijk gesloten voor de Jackpot en Trophee Reining dus de WRAN kan je niet verbieden om te starten op het NK.

Ik vind dat je mag verwachten dat er een bak is die gewoon veilig is, als dat niet kan, dan moet je geen reining uitschrijven (of op het inschrijfformulier zetten dat het een rotbak is).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:43

Niels schreef:
Ik vind dat je mag verwachten dat er een bak is die gewoon veilig is, als dat niet kan, dan moet je geen reining uitschrijven (of op het inschrijfformulier zetten dat het een rotbak is).

Zijn de wedstrijdorganisaties niet verplicht om o.a. reining uit te schrijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:44

Jawel, misschien tijd om dat maar af te schaffen dan...

Maar iig van te voren aangeven dat het toch een rotbodem is, is iig fijn :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:54

Niels schreef:
IDeelnemers die zonder opgaaf van redenen niet verschijnen
op een wedstrijd kunnen worden uitgesloten van
deelname op volgende evenementen totdat betaling alsnog
heeft plaatsgevonden.

Nog een punt: de deelnemer is wel verschenen en heeft wel opgave van reden gegeven. En een hele goede ook nog.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:55

Tsja, persoonlijk zou ik zeggen: 'Weet je wat?' Ik start mijn paard niet in zo'n bodem, en dreigen over geen deelname aan het NK???? Nou, dan start ik niet op het NK". Ik stel mijn paard hier niet aan bloot'.

Als je gewoon blijft starten, zal er ook niets verbeteren. Ik zou gewoon naar shows gaan waarvan je weet dat er in ieder geval een fatsoenlijke bodem ligt. En als het echt een rampbodem is, ja, ik zou gewoon uitschrijven en weggaan.

Groetjes, Gisela

PS Iedereen is zo vreselijk bezig over 'paardvriendelijk'????? Nou, hoe vriendelijk en eerlijk is dit dan voor een paard????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:05

Ze kunnen je inderdaad geen toegang tot het NK weigeren als je het startgeld voor de jackpot niet betaald had. De jackpot is een open klasse en gaat buiten de WRANG om.

Ik vind dat je in dit geval de organisator erop aan moet spreken. Regina, die al meerdere shows georganiseerd heeft, had zelf ook wel kunnen bedenken dat dit geen geschikte bodem voor de reining is en zij had het inschrijfgeld moeten terugbetalen vind ik. Het bestuur staat hier volledig buiten eigenlijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:13

absuluut klacht.
wat ik had gedaan? denk gewoon gestaart na dat dreigement (zou dan ook niet weten dat die 2 losstaan) maar gewoon de hele tijd op x blijven stilstaan ofzo. of pattern in stap doen. soort van protest.

maar goed hoe dan ook, dit is zo amateuristisch als maar kan. hoe kun je reining uitschrijven (al helemaal een extra reining jackpot!!!!) OP ZO'N BODEM....
welke prutser organiseren zoiets?

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:17

Zo zeg dat is niet niks. En wat belachelijk om te zeggen dat je dan niet op t NK mag starten. Ik was allang omgedraaid en weggegaan. Heeft de jury dan ook oogkleppen opgehad ofzo ?? Of mogen die daar niets over zeggen ?? Wie was de jury eigenlijk, of mag daar ook niets over gezegd worden ??

PienB je hebt gelijk, die proef inderdaad in stap afleggen als een soort protest +:)+ . Maargoed, je bent wel een hoop geld kwijt voor Jan Doedel.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:25

Tja, ik heb besloten om er toch maar een schooling van te maken.Ik wist natuurlijk ook niet hoe of wat.Als ik dan toch moet betalen,dan ook maar iets ervoor terug krijgen.Cat wil nog wel eens vertrekken op de rundown,dus daar een beetje mee geschakeld,rustige circels,afgewisseld met extra gas.Normaal wordt Cat dan fel,nu dus weer extra teruggenomen en controle gevraagt.
Weet je trouwens wat het bizarre dan ook nog eens was.Er werd 3 x een run in pattern uitgeschreven,waar dus bij alledrie, 4 stops inzitten i.t.t. de andere patterns waar er maar 3 inzitten!
Er is overleg geweest met de jury,maar volgens mij zagen die het probleem niet??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:38

_O- Sorry, maar het wordt bijna lachwekkend :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:24

zo zo, tapijtsnippers, nog nooit van gehoord, maar lijkt me niet bepaald geschikt om te stoppen.
en een jury die er het kwaad niet in ziet? ik was naar huis gegaan. zonde geld, maar dan maar geen NK. mijn paard gaat voor en die laat ik niet ten koste van alles maar gewoon baggeren in zo'n bak. waardeloos.
ikz ou zeker een klacht indienen. dit is niet een manier om met mensen én dieren om te gaan. :n om te huilen gewoon.