Verslagje DAWRA clinic in Bunschoten

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hollybollie

Verslagje DAWRA clinic in Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 19:34

Afgelopen zaterdag was er een wedstrijdclinic georganiseerd door de DAWRA onder leiding van Chris Knol. Dit leek me een goede oefening voor mijn jonge paard als voorbereiding op de echte wedstrijden. Met 12 deelnemers was het een leuke groep waarin er aandacht was voor iedereen.

Er werd begonnen met een theoriegedeelte waar o.a. uit werd gelegd welk hanarchement toegestaan is, hoe je te gedragen op een wedstrijd, voorbereiding naar een wedstrijd enz. enz.

Er volgde een praktijkgedeelte waarin werd losgereden en individuele problemen werden doorgenomen. Holly vond alle paarden leuk en kon zich maar moeilijk concentreren maar bleef toch braaf. Thuis rij ik zo goed als altijd alleen dus ik was niet verbaasd dat ze tegemoetkomende/langsrijdende paarden spannend en vreselijk leuk vond. Het is wel iets waar ik aan moet werken met haar.

Na de pauze werd er een een pleasureklasse gesimuleerd waarin aanwijzingen door Chris werden gegeven en vervolgens was er een pleasurewedstrijd. Holly kwam nog steeds vaak met haar hoofd omhoog maar ik was redelijk tevreden met hoe ze zich gedroeg. Helaas viel ze (tot 2 keer toe!) uit de galop voor de neus van de jury. We werden 5e geplaatst.

In het horsemanshipgedeelte werd eerst weer een oefenparcours gereden met aanwijzingen/commentaar voordat de wedstrijd begon. Er was voor de wedstrijd een leuk parcours verzonnen die we met goed gevolg hebben gereden. Hier werden we 1ste geplaatst! Party!!

Het was een vermoeiende maar leerzame dag voor ons allebei. Complimenten voor de DAWRA en Chris, ik vind deze clinic zeker een aanrader!

Bianca

shamal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 00:38

gefeliciteerd met het behaalde resultaat.
fijn te horen dat de DAWRA nog steeds in actie is

a womans place is on an arabian

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:59

Ik ben er ook even geweest... was erg leuk om jullie te zien rijden Vooral de verbeten gezichten ook al is het een oefenwedstrijdje... Erg goed dat er dit soort dingen georganiseerd wordt en dan zeker op zo'n super locatie.
Ben benieuwd of iemand er foto's van heeft?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie