Slechte ervaring met Equine Supply Direct

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Slechte ervaring met Equine Supply Direct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 13:40

Ik heb begin maart via de website van Equine Supply Direct een aantal beenbeschermers besteld.
Tijdens het invullen van de order had ik niet de mogelijkheid om de manier van versturen te specificeren, maar na een e-mailtje was dat meteen in orde gemaakt.

Na een week of twee wil ik weer eens met mijn account inloggen om te kijken wat de status van mijn order is en tot mijn stomme verbazing Verward bestond mijn account niet meer!
Ik heb toen een e-mailtje gestuurd om te achterhalen wat er aan de hand was; geen reactie. Boos!
Vervolgens komt er een afschrift van mijn creditcard binnen; 160 euro door Equine Supply Direct afgeschreven…….zou het dan toch onderweg zijn? Weer een e-mail gestuurd om meer te weten te komen over de status van mijn order….geen reactie. Boos! Boos!

Vanochtend toch maar weer eens geprobeerd om in te loggen: ik besta weer als klant, MAAR ik krijg de melding “we cannot ship to the adress specified”!! Boos! Boos! Boos!
Dat is lekker, wel incasseren maar niet leveren!? WEER (ditmaal superpissig) een mailtje gestuurd, zou ik een reactie krijgen……??

Kortom, mijn ervaring met deze web-leverancier is slecht! En ik kan alleen maar hopen dat ik m’n spullen krijg of dat ik m’n geld terugzie. Huilen

Hebben jullie ervaring met deze site?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:13

Jeetje wat een *zooi!
Jammer zeg...
Maar nee, ik heb geen ervaring met de site, heb er zelfs nooit van gehoord...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:29

Daarom bestel ik nou nooit over het net Lips are sealed

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:53

hoi,

jeetje... Scheve mond ja, dit is voor mij ook de reden dat ik zulke dingen niet aandurf...

Ik durf alleen iets te bestellen als ik weet dat ik het ''geleverde'' evt. direct zou moeten betalen aan de postbode... of met acceptgiro ofzo... maar dus echt niet vóóraf

Ik hoop iig dat je je beenbeschermers krijgt !

succes , groetjes

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:01

Jee, even de reacties van de anderen afwachten, anders verdwijnt deze webleverancier weer uit mijn favorieten *LOL*
Ik bestel zat over het net en bij de bedrijven waar ik al ervaring mee heb laat ik het ook rustig meteen afschrijven met een eenmalige machtiging.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 22:10

Het meest vervelende is dat ze gewoon niet reageren op e-mails en een fax!! Op deze manier kun je dus niets beginnen.

Ik denk dat ik maar de laatste pissige e-mail maar gewoon tientallen keren ga versturen, oeps sorry ... iets te vaak op enter gedrukt...

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:14

Kun je je creditcard maatschappij er niet achter zetten? In principe ben je daar dan toch ook voor verzekerd, diefstal, verlies o.i.d.?
Ik heb iets dergelijks een keertje gehad met Paypal. Wel betaald geen spullen. Toen die kontakt opnamen met de verkoper kwam het bestelde ineens supersnel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:32

Het FBI heeft ook een afdeling die achter louche internetbedrijven aangaat.
Ik kan het adres wel even voor je opzoeken. Voor de rest zou ik er rekening mee houden dat post vanuit Amerika nu in tijden van de oorlog langer nodig heeft. En soms ligt het niet aan de Amerikaanse posterijen, maar ligt het pakket nog ergens in Duitsland te wachten op de douanepapieren, als het nog ingevoerd moet worden en zo.
En als ze het surface hebben gestuurd, kan het wel tot 6 weken duren tot je het hier binnen hebt...Zelfs Air Mail (4 tot 6 dagen) kan door douaneperikelen langer duren.

Ik bestel een heleboel via het internet, maar ik moet nog een bedrijf tegenkomen die de spullen niet opstuurt. Maar het kan soms wat langer duren.

En anders zou ik een aangetekende brief sturen (met antwoord terug) en voorzichtig dreigen met rechtszaken enz.? Het is natuurlijk niet netjes dat ze niet op mail en fax reageren....

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 09:58

Goed nieuws!
Eindelijk een mailtje teruggekregen dat het pakket WEL is verstuurd en dat de informatie die ik op hun website kreeg onjuist was doordat ze hun database ge-updated hadden en dat daardoor fouten zijn ontstaan

Geen verklaring waarom dit antwoord ruim een week op zich heeft laten wachten Slapen

Nou ja, ik ben weer gerust en dan is het nu een kwestie van geduldig wachten......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:16

Normaal zijn de Amerikaanse bedrijven heel erg vriendelijk en service-georienteerd. Vond het al zo raar dat je niets hoorde....

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 08:57

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen Huilen
Ik heb nu op allerlei manieren geprobeerd contact met Equine Supply te krijgen om te vragen of ze een trace op het pakket kunnen zetten.

Ik heb ze ge-emaild, gefaxt, gebeld (krijg altijd het antwoordapparaat) en als laatste een aangetekende brief gestuurd, maar ze zwijgen in alle talen!!
Ik begrijp ook wel dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het zoekraken van een pakket, maar het is toch te zot voor woorden dat er gewoon geen communicatie mogelijk is!?

Wie heeft er tips?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 09:03

Ze zijn misschien niet verantwoordelijk maar heb je het pakket verzekerd laten versturen? Dan zou je gewoon de waarde terug moeten krijgen. Ik laat artikelen vanuit usa altijd verzekerd versturen, je weet maar nooit. Of ben je via je credit card nog verzekerd tegen verlies etc?

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 11:25

Ik heb niet de mogelijkheid aangeboden gekregen om het verzekerd te laten opsturen... Bloos
Ben ook een nieuweling met bestellen op internet.....denk dat ik het ook maar niet meer doe!

Afgezien van de spullen.....ik wil gewoon een antwoord op mijn vraag Boos!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:32

Via een ander mailadres eens proberen?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:41

Verzekerd versturen is leuk, maar degene die de verzekering afsluit (de afzender) is dus ook degene die moet claimen want die heeft nl (als ze het bewaard hebben) de trackingnummers.

Als je nu al geen reacties krijgt van de verkoper kun je de verrekening met een verzekering ook wel schudden. In jouw geval niet direkt van toepassing maar wel 'leuk' om te weten voor iedereen die wel verzekerd verstuurd.

Helaas de keerzijde van internet aankopen Huilen

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 15:12

Ik heb vanmiddag bij TPG post gevraagd mijn aangetekende brief te tracen.
Die heb ik nl. een maand geleden verstuurd, dus ik had al wel een antwoord terug mogen verwachten!
Nou ja, ik heb nog wel vertrouwen in onze posterijen....ben benieuwd

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:22

jeetje en dan over een bedrag van 160 euro kun je je paardje behoorlijk van onderhouden he?
ik vind het ook maar akelig allemaal!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:58

Heb je intussen al wat gehoord van de TPG? Er zijn ook de nodige pakketten van mij zoek...en wat ik zo van andere forums hoor van nog meer mensen (o.a. Duitsland)

Zou er zomaar een postzending uit Amerika zoek kunnen zijn geraakt?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:03

Ivm de 11/9 heisa hebben pakketten soms een extra lange controleweg voor ze het land uitmogen.
En verder kan er natuurlijk iets met schip/vlietuig gebeuren onderweg.
Het is handig als je de trackingsnumbers krijgt van de verkoper, dan kun je bij de USPS navraag doen (mits het per post verstuurd is natuurlijk).

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 10:01

Nee, het onderzoek door TPG kan een tijdje duren.
Het systeem zit namelijk heel handig inelkaar, je brief krijgt een nummer maar in het land van aankomst krijgt de brief weer een ander nummer......heeeell handig!
Dus dat is een flinke uitzoekklus.

En Equine Supply zwijgt in alle toonaarden, dus daar krijg ik zo-wie-zo geen enkele informatie van Boos! Boos!