Western zadel uitgeprobeerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Western zadel uitgeprobeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:35

Ik rijd Sox tot nu toe op een vzh zadeltje maar wil allang een western of stockzadel met horn voor de buitenritten. Een vrouwtje op stal heeft een westernzadel dat ik vandaag op buitenrit mocht proberen. Het past perfect op mijn tinker's schouders en rug. Het is echter gedeeltelijk van een soort kunststof. De seat is van suede en de boom en horn van mooi leer. De stijgbeugels ook. Dus de bovenste laag is leer. Daaronder is het van stof. Hele sterke dikke stof. Daardoor weegt het zadel ook niet zo zwaar en kun je het makkelijk tillen. Het schijnt een kruising te zijn tussen western en endurance. De singel is ook van deze stof. Nou wilde ik zo graag het merk onthouden maar weet alleen nog dat het met een F begint en handmade is in volgens mij Maryland (Virginia dacht ik). Er staat ook een nummer op. Volgens mij werkt iedere saddlery in Amerika met nummers. Ze wil het geloof ik wel verkopen omdat het niet op haar nieuwe arabiertje past en ze nu Engels rijdt. Toevallig was Sox heel vervelend door alle wind en we kwamen nog een "enge" ligfiets tegen waardoor ze ging bokken, alhoewel ik een beugel verloor bleef ik in dit zadel stevig zitten. Ook in galop en draf zat het prima. Doorzitten kan ik niet, maar dat zal niet aan het zadel liggen maar meer aan Sox denk ik. Enfin, wie kent zo'n zadel?? Ik weet niet wat ze ervoor vraagt trouwens, zal wel meevallen denk ik.

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:37


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:40

Niet normaal zoals je dat weet Knipoog Knipoog (zal het voor alle zekerheid toch even navragen Lachen )

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 20:53

Nou zeg Sugarmissy, je hebt volgens mij gelijk hoor. Ik denk dat het dat highback trailsaddle is. Inderdaad niet zo vreselijk duur en voor mij een mooi zadel om mee te beginnen. Wat zou een mooie tweedehandsprijs zijn? 175 euro?
Dat mooie Orthoflex zadel van natascha heb ik ook op mijn verlanglijstje maar behalve het verschil in kwaliteit is daar ook het verschil in prijs Boos!

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:00

En in gewicht Lachen

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:07

Een vriendin van mij heeft ook zo'n zadel. En dat is ook best een mooi zadel. Vooral dat het zo licht is, is erg fijn...... *LOL*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 21:21

Hm, ik heb ook het zadel van een vriendin geprobeerd, lijkt op een billy cook maar jeetje, dat ding is zó zwaar, vooral als je het omhoog moet tillen op je paard heb je gelijk een tennisarm Knipoog Volgens mij is het nog te koop, 16", light oil met zilverbeslag, 500 euro, echt mooi zwaar zadel met print. Volgens mij heeft het een semi quarter tree, vond het iets te massaal op mijn tinker's kortere rug. Square skirt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:03

Ik snap alleen nooit waarom ze op de meeste zadelplaatjes die fenders zo naar voren steken, iemand een idee?

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:11

Fenders, sorry ik weet niet wat dat zijn

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:33

Fenders zijn de zweetbladen die ipv de engelse beugelriemen gebruikt woren om de beugels aan te hamgen Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:49

Misschien om te laten zien dat het reiners zijn? ('t is maar een kreet hoor)
Maar het was me ook al opgevallen...

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:29

Fenders moeten een bepaalde flexibiliteit hebben (bewegingsvrijheid). Door die dingen zo naar voren te steken laten ze zien dat ze dat dus hebben Haha!

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:16

Sugarmiss
Weet jij misschien waar deze zadels in Nederland te koop zijn

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:25

Wat ik begrepen heb (maar weet het niet zeker!!!) bij de Oregon Trail Tack Store in Eesergroen. De gegevens staan vast wel onder een sticky.

=^.,.^=

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 23:07

Is een mooie zaak maar ik weet niet of ze een homepage hebben of deze zadels.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:14

Jep in Eesergroen hebben ze fabtron..

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 12:39

Dan ga ik daar kijken, is niet zo heel ver bij mij uit de buurt Lachen

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:32

Ben je al wezen kijken? Het lijkt mij ook wel wat, alleen woon ik er heel ver vandaan..

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 13:10

Nee, van de week ergens.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 20:24

Ben dan toch vanmiddag even naar de Oregon Trail Stack Store gegaan om te kijken naar de Fabtron zadels. Ze hebben dus maar één model, eigenlijk gemaakt voor Arabiertjes. Wel een mooi zadel met FQH bars. Ik schrok wel van de prijs voor dit half kunststof zadel: 905 euro. Ik kan het dus voor de helft kopen in Amerika, alleen moet het dan nog hier naar toe. De eigenaar heeft me nogal wat dingen uitgelegd, ook waar de strings nu eigenlijk voor dienen (ik dacht dus gewoon voor de sier ). Dit Arabierenzadeltje is het enige Fabtron model met een korte horn, alle andere modellen hebben van die flinke joekels. Hij verkoopt verder alleen Crates, daar heeft ie er wel veel van. Enfin, ik heb Fabtron maar weer gemailed voor advies over het type, ik moet een full quarter hebben en het mooie trail zadel met strings is er alleen in SQH bars. Ook heb ik de luchtvaartmaatschappij waar mijn zus mee vliegt gemailed over eventuele kosten. Afwachten maar weer Gaaaap