belazerd!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:55

painthorselover schreef:
Joh wat maakt het uit wie deze mevr is, dat zullen ze bij Cobo [Klaas] wel weten. Want ik denk dat je zulke uitspraken op een open forum echt niet kan maken.
En Ran denk jij nou echt dat ze bij Cobo weten welke er goed zijn of niet,
hoeveel paarden veulens,enters staan daar wel niet.
Ik vind gewoon dat als je een paard wilt kopen, moet laten keuren en goede afspraken moet maken.


Ik vind dat als je paarden verkoopt als handelaar, dat je dan ook gezonde paarden moet verkopen. Dat was nu (en waarschijnlijk wel vaker) dus niet het geval, dus hadden ze haar het geld terug moeten geven. Dat is de handelaar wettelijk ook verplicht, volgens mij...
Natuurlijk weten ze wel dat de paarden niet goed zijn, vooral als ze fokken met een hengst die hoefkatrol-ontsteking heeft.....


bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:55

ik weet al jaren dat je niet bij Klaas Kozijnzen moet zijn! En toch bestaat hij nog steeds. Dit kan 2 dingen beteken: of er zijn heel veel domme mensen in nederland of het valt wel mee.
Ik zal de gok in ieder geval niet nemen. Ik heb het sowieso niet op die geimporteerde paarden. De amerikanen/canadezen zijn ook niet gek, die gaan echt hun goede paarden niet voor een paar duizend dollar verkopen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:14

wel zieliSorry dat ik het zeg, ik vind (als het allemaal idd klopt) het niet netjes van die stal, maar eerlijk gezegd ook niet al te snugger van jou dat je dat paard niet eerst hebt laten keuren en een fatsoenlijk contractje rond keuring en/of proeftijd op hebt laten stellen. Een paard kopen is doorgaans toch effe wat anders dan een halfje bruin halen....

Als je trouwens ook uit naam van een dierenarts zulke uitspraken over een stal doet, moet je vind ik ook het lef en fatsoen hebben om jouw naam en die van de dierenarts erbij te vermelden.

Boos! Boos! Extreme duivel
maar ja je moet er ook zelf op letten
en die stal dat vind ik ook maar dom hoor *LOL* Vingers aflikken

Lovers Heidi,Pamba,Donna Lovers
Heidi we zullen je nooit vergeten... Verdrietig

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:14

kijk er wel mee uit!!!!!!!!!

Lovers Heidi,Pamba,Donna Lovers
Heidi we zullen je nooit vergeten... Verdrietig

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:33

Ik vind het gewoon zwak dat je de naam van die stal zwart maakt en op bokt zet die niet helemaal eerlijk tegen jou is geweest. Dat is zeker niet netjes en die mensen hebben 'misbruik' gemaakt van je vertrouwen. Maar natuurlijk moet je altijd een paard laten keuren, en niet later als je de koop hebt gesloten. Dat is natuurlijk wel dom.
Maar om nou die naam van de dierenarts hier op bokt te zetten, vind ik iets te ver gaan. Die dierenarts heeft er niet omgevraagd om zijn indentiteit 'vrij' te geven hier op bokt. Die heeft ook recht op privacy! Maar ik denk echt niet dat die dierenarts al die paarden heeft lopen controleren Maar wat ik zwak vind om een stal zwart te lopen maken en dat je dan niet eens een paard laten keuren voordat je een paard koopt.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:32

tjee da's heftig. tja keuren is het enige dat werkt.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:10

Oke, blijkbaar kan/mag je dus geen enkele paardenfokker etc in nederland meer een beetje vertrouwen? Ik vind dat toch ook de verkoper enigszins wel wat verantwoordelijkheden heeft over hetgeen hij/zij aanbiedt.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:40

Tsjaaaaa, 'k ben heel lang goed van vertrouwen geweest maar op dit moment komt er bij mij geen paard meer door de deur wat klinisch en röntgenologisch gekeurd is door een dierenarts van mijn keuze. Ook een verkoper kan niet binnenin het paard kijken. Al is het paard daar nooit kreupel geweest, dat wil niet zeggen dat er geen onderliggend probleem is.

Ik wil niet zeggen dat je met een uitgebreide keuring alles voorkomt, maar je hebt in ieder geval je best gedaan om bepaalde zaken zo goed mogelijk te onderzoeken.

Groetjes, Gisela

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:12

bugsy schreef:
ik weet al jaren dat je niet bij Klaas Kozijnzen moet zijn! En toch bestaat hij nog steeds. Dit kan 2 dingen beteken: of er zijn heel veel domme mensen in nederland of het valt wel mee.


aan de ene kant ben ik het met je eens wat je hier schrijft, maar aan de andere kant bestaan er nog steeds programma's op tv als, opgelicht enz enz. dus om uit dat oog punt van domme mensen te spreken is niet helemaal eerlijk want het overkomt ons allemaal wel eens dat we belazerd worden, laatst nog op tv, dit programma ging over kunststofkozijn, okay ik geef toe er is overeenkomt met dit onderwerp, ondanks programma's als wrak op de weg, zie toch steeds weer dat mensen auto's kopen bij dit soort handelaren. schade en schande, het is al zo vaak geschreven, moet je wijs door worden. het schadalige blijft natuurlijk wel dat we hier met dieren te maken hebben. dus domme mensen, nee ik denk het niet, gewetenlozehandelaren ja dat komt meer in de buurt. het is alleen jammer dat er altijd weer mensen zijn die er intrappen. vertrouwen kan je maar in weinig personen hebben en namate je ouder wordt, merk ik aan me zelf dat ik me steeds minder laat belazeren.

de beste voetballers staan langs de kant !!

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:10

KOOP NOOIT EEN PAARD BIJ COBO!!!

ok maar zijn ze daar dan allemaal slecht?????????????
of niet?/

Lovers Heidi,Pamba,Donna Lovers
Heidi we zullen je nooit vergeten... Verdrietig

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:12

maar ja iedereen maakt weleens een fout daar let jij nu cker heel goed

Lovers Heidi,Pamba,Donna Lovers
Heidi we zullen je nooit vergeten... Verdrietig

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:27

Ik heb voorheen op een westermanege gelest waar de lespaarden bijna allemaal te koop waren; ze kwamen van CoBo en stonden daar 'in gebruik'. Wel slim, op zo'n manege blijven ze in beweging en zijn de onderhoudskosten voor de stalhouder, die op zijn/haar beurt de paarden verkoopt voor Klaas Cozijnsen en er zelf vast en zeker ook nog wat aan overhoud. Bovendien komen op een manege mogelijk geinteresseerden. Op zo'n manier weet je dus als koper niet dat je eigenlijk een CoBo paard koopt.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:20

wipwop schreef:
KOOP NOOIT EEN PAARD BIJ COBO!!!

ok maar zijn ze daar dan allemaal slecht?????????????
of niet?/


Ik wel Cool
Blaze kwam er vandaan.
en voor de rest zwijg ik liever Cool

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:21

Loky schreef:
Op zo'n manier weet je dus als koper niet dat je eigenlijk een CoBo paard koopt.

het maakt toch eigenlijk helemaal niet uit waar het paard vandaan komt.
zou je het manege paard dan wel kopen zonder keuring en duidelijke afspraken??
als het paard je helemaal aanstaat, en op alle punten word goedgekeurd door onafhankelijke keuring, dan neem je hem, toch Haha!
blijkt dat ie van Cobo is, dan breng je hem toch niet terug

DubbelFun

Berichten: 88619
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:26

Voordeel van het kopen van een 'manege'paard is wel dat je er zelf veel op kunt rijden, veel kunt kijken hoe hij bij anderen loopt. Misschien kun je hem zelfs een maandje leasen voor je hem offcieel koopt.
Iets wat bij een handelaar vaak niet gaat.
Op zich geen slechte konstruktie dus.
En keuren moet natuurlijk altijd Haha!

lily
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:48

Volgens mij is het niet netjes om een paard onder de naam van iemand anders te verkopen. Lijkt mij dat ze iets te verbergen hebben.
Dat denk ik niet alleen vanwege de verhalen op deze forum.
Maar ook mensen die ik persoonlijk ken hebben niet zulke goede ervaringen met Cobo.
Zou dit de enige manier nog zijn voor Cobo om de paarden nog kwijt te kunnen? Ze hebben namelijk niet zo'n goede naam ?
Je kunt wel zeggen dat zijn maar verhalen, maar die komen toch ook ergens vandaan? Een vriendin van mij is ook 'belazerd' door deze Klaas en ik hoor steeds meer van deze verhalen.
Eigenlijk heb ik er wel een beetje genoeg van; deze oneerlijke handelaren en broodfokkers. Kan daar iets aangedaan worden?

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:18

Citaat:
het maakt toch eigenlijk helemaal niet uit waar het paard vandaan komt.
zou je het manege paard dan wel kopen zonder keuring en duidelijke afspraken??

Nee western, het maakt ook niet uit waar een paard vandaan komt. Altijd keuren en je eigen oordeel vellen betekent zoveel mogelijk risico's uitsluiten. Dat is ook de reden dat ik dit vertel; als je ergens anders een paard koopt en denkt dat je dan wel bij een 'nette' handelaar terecht bent gekomen kan het best alsnog eigenlijk een paard van een andere handelsstal met een slechte naam zijn.
Citaat:
Voordeel van het kopen van een 'manege'paard is wel dat je er zelf veel op kunt rijden, veel kunt kijken hoe hij bij anderen loopt.

Klopt, vond ik ook een voordeel. Er zat er voor mij destijds geen bij waar ik echt 'op viel' dus ben ik alsnog verder gaan zoeken en ben ik Loky tegengekomen. Tijdens mijn zoektocht ben ik ook naar 'Blaze' gaan kijken (zoals ik al 'ns in een eerder topic uitgebreid heb toegelicht) en omdat ik wist dat hij via CoBo bij de desbetreffende verkoopster terecht was gekomen twijfelde ik; ze had 'm namelijk net 2 maanden en verkocht hem toen weer. Daarvoor had hij lang bij CoBo te koop gestaan. Was voor mij een reden om te denken dat er 'iets mis' was met het paard. In datzelfde vorige topic is daar uitgebreid op in gegaan; maar toch is het jammer achteraf. Blaze is weer helemaal opgeknapt en is een superleuk paard. Een stalgenoot van mij rijd nu af en toe lesjes met 'm. Ik ben nu heel blij met Loky maar toch blijkt in zo'n geval dat door alle 'enge verhalen' ook een verkeerd beeld over zo'n paard kan ontstaan. Er was op dat moment wel wat mis met Blaze, maar niet iets dat onoverkomenlijk is gebleken.

Dress
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:26

gekopierd van topic Paint horse gestolen;
Sorry. Je hebt gelijk.Ik had op mijn taalgebruik moeten letten en het is off-topic. Ik ben gewoon boos over wat er is gebeurd bij mijn goede vriend. Ik ben het er namelijk niet mee eens. Dat het zijn eigen schuld is. Dat is heel makkelijk om te zeggen. Maar ik vind dat ook de stal waar je het paard koopt verantwoordelijkheid heeft. Ze kunnen wel sprookjes gaan vertellen maar als daar later niks van klopt is dat natuurlijk niet alleen de schuld van de koper. Zij hebben gelogen, niet hij
De stal waar ik mijn paard heb gekocht bij Horse Care internationaal ben ik heel goed behandeld. Zij vertellen geen sprookjes. Zo weet je precies wat je koopt en krijgen zij ook achteraf geen ontevreden klanten. Ook kun je bij deze stal en bij de meeste andere stallen altijd terug komen met je paard als je hem nog niet zo lang hebt.
Als Cobo zijn klanten op zo'n goede manier zouden behandelen, hadden ze ook niet zoveel ontevreden klanten
Ik zal dit ook onder topic 'Belazerd' plaatsen, daar is het meer on-topic
en nogmaals sorry voor mijn taalgebruik, zal niet meer gebeuren.
_________________
KWPN voor alle rijstijlen

KWPN voor alle rijstijlen

Dizzy01
Berichten: 282
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:45

Roos1 schreef:
Die 20 heb je dus ook allemaal laten keuren of heb je zelf röntgenogen?? Knipoog
De aandoeningen die met een röntgenfoto naar boven komen hoeft het paard niet direkt 'last' van te hebben of kreupel door te lopen.

hahaha welke paarden heb je voor hem gereden dan.
ik ken hem als 6 jaar en er staat geen 1 maar dan ook geen 1 paard die goed is,kijk maar een heel goed naar de hoefen vacht en stand van de benen.zo worden ze elke dag gereden en zo staan ze manden ja manden stil.dus zeg het maar...................

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:06

Volgens mij is dit topic al 1,5 jaar oud......

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:10

minimaal,was al aan het zoeken waar het begin was.
maar ja zal wel weer een reden hebben,of gewoon leesblind

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:40

Domme vragen stellen is niet zo erg als domme fouten maken.
Moraal van dit verhaal;Doe je huiswerk!
Weet dat deze verhalen al veeeeeeeel langer de ronde doen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:47

slotje
het is een oud topcic Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers