Dressuur met een quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:01

cornelie schreef:
Een dekking van rugged lark kost 4000 dollar Lachen

Holy moses! en dan nog zien of er een veulen in zit en of het er ook nog uit komt!

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:07

http://www.horse-previews.com/598articl ... ingwp.html

http://www.dressage.to/dressage/prerese ... nformation

http://www.cowboydressage.com/home.htm

http://members.aol.com/lesliegra/sarah.html

http://www.imh.org/imh/bw/quar.html :

Today, heavy muscling and sprinter's speed remain characteristic traits but the breed has been specialized to excel at particular events. Competing in every discipline imaginable from traditional rodeo events such as roping and barrel racing to the refined English classes of dressage and show jumping has made the American Quarter Horse the one of the most versatile breeds in the world. Although competition options are nearly unlimited, the number one interest of American Quarter Horse owners remains riding for recreation.

The stallion named RUGGED LARK
Several years ago, before I owned my stallions, I telephone Bo-Bett Farms in Ocala, Florida, and asked to speak to Carol Harris. She is the owner of the 1981 AQHA stallion, Rugged Lark. I was thrilled to be invited to come see her yearling stud prospects by Rugged Lark. From the first time I spoke to Carol, I knew she was the kind of person that was full of energy and focused on raising top quality quarter horses.
It was a day I will always remember. Bo-Bett Farms is a beautiful breeding farm, with big grassy fields, perfect board fencing, and mares and babies in all directions. For the first hour, it was hard not to stare, her place was just gorgeous. We spent the day driving around her 400 acre farm looking at all the horses. We did decided to buy our stallion Larks Favorite that day, and left feeling that we just accomplished one of our biggest goals, owning a son of Rugged Lark.
As we were finishing our tour that day, Carol said, “there is Rugged Lark”, and my mouth dropped open. He was spectacular! A handler was leading him in from the field for his afternoon bath. As we got closer, his brilliance became even more noticeable. Although he is just another bay horse, he captures your heart instantly.
I have revisited Rugged Lark since that day at the Ohio Quarter Horse Congress and the AQHA World show on his farewell tour. He immediately draws so much attention from everyone at the show, both young and old. When I tried to visit him at his stall it was almost impossible to even get near him. His stall was constantly surrounded by children and adults wanting pictures and autographs. Rugged Lark has become a celebrity. It is enjoyable to see a stallion touch the hearts of so many. During his farewell tour a few years ago, he did a final performance at the AQHA world show. The entire coliseum was sold out and the audience watched with total love and respect for a stallion who has made his mark in the industry. He received a standing ovation from the crowd when he finished.
For the few who are unfamiliar with Rugged Lark, let me share some history with you. Rugged Lark was born in 1981. He is sired by Really Rugged a thoroughbred, and out of the outstanding AQHA Champion show horse, Alisa Lark. Rugged Lark was named the AQHA World Show Superhorse two times. This honor is given to the horse who accumulates the most points in three or more events while showing at the world show. Rugged Lark has earned his superior in the following categories: Western Pleasure, Hunter Under Saddle, Trail. Rugged lark has a total of 326 points in nine different events. He has been shown in reining, hunter hack, hunter under saddle, trail, barrel racing, western riding, western pleasure, working hunter, and pleasure driving. Rugged Lark retired from competition in 1987.
It would be impossible to list all the accomplishments that he has taken. Rugged Lark has had multiple world, and reserve world championships, plus many national high point awards. During the 1996 Olympic Games, Rugged Lark was named the AQHA Equine Ambassador to the Olympic Games. Rugged Lark is also the first horse to ever have a national sponsor, the Bayer Corporation. He also has a Breyer horse made after him, which became a best seller. AQHA has also given him the Silver Spur award, which is quite a honor.
For nearly fifty years Carol Harris has operated her breeding facility in Ocala, Florida. She has seen a lot of fame and recognition pass her way. But to this day she is as down to earth as they come. She always has a moment to talk with you and to share her love for her stallion Rugged Lark. She once told me that its about “a matter of trust and love”, when it comes to horses.
Rugged Lark has become a living legend. His outstanding temperament, fantastic versatility and his beauty have made a huge impact on the AQHA industry. I feel very fortunate to have met such a horse and hope that one day you can visit with him too.

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:09

Natuurlijk kun je met een quarter of paint ook dressuur rijden. Het ligt er inderdaad aan hoe je paard gebouwd is en of wat voor gangen hij heeft. Onze Button, van oorsprong een cow-horse paard, loopt met mijn dochter ook wel dressuur wedstrijden mee. Alle proeven heeft hij tot nu toe wel een winstpunt behaald. Hij heeft een ruime gang en een wat hogere halsinzet. Dus zeker ook geschikt voor de dressuur. Als hij hier echt op getraind zou worden, weet ik zeker dat hij behoorlijk ver zou komen. Knipoog
Onze Chex is niet geschikt voor dressuur. Een echte reiner, die veel te kort en te gedrongen is. Ondanks dat heeft hij de afgelopen wedstrijd, gewoon onderling, bij ons op de manege, 2x een winstpunt gehaald. Ik deed gewoon voor de lol een keer mee. Dus die winstpunten zegt denk ik meer over de andere deelnemers, als over onze proef. Tong uitsteken Voor de afwisseling spring ik ook weleens met chex, als er nog hindernissen staan. Gaat dan prima. Hij vindt volgens mij alles wel goed.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:50

Desiree"]
[quote="cornelie schreef:
Een dekking van rugged lark kost 4000 dollar Lachen

Holy moses! en dan nog zien of er een veulen in zit en of het er ook nog uit komt!
[/quote]
Dit bedrag is nog niet eens zo astronomisch hoog. Als je naar hengsten als Hollywood dun it ($7500) en ik heb in de hengstenspecial nog wel hogere bedragen gezien als ik me niet vergis.
Maar ik denk dat een dekking van een echt grote dressuurhengst ook niet goedkoop zal zijn?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:29

de dekkingen van grote dressuurhengsten halen het qua prijs echt niet bij die van quarters hoor. Klik maar eens rond op wat sites van hengstenhouders...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:41

cornelie schreef:
Een dekking van rugged lark kost 4000 dollar Lachen


Je zult een kleinzoon van 'm hebben............ Schijnheilig

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:32

Ik dacht dat dit topic ging over Quarter horses in de dressuur?!
Iedereen met een paard met Three Bars een of meerdere keren in de pedigree, heeft een paard in de pedigree met een dekgeld van indertijd 10.000 Dollar (toen helemaal een enorme smak geld). En zo zal je nog wel een hele lijst voorbeelden op kunnen noemen inzake hoge dekgelden bij Quarter horses toen en nu. Maar wat hebben deze dekgelden met dit topic te maken?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:25

Himyar het ging iets eerder in dit topic ook over of je wel een quarter zou kopen om dressuur mee te rijden...Dus nog afgezien van het feit of ze daar al dan niet geschikt voor zijn. Dit omdat goede quarters in verhouding met goede warmbloedpaarden redelijk duur zijn (in ieder geval in Nederland). Een reden voor die prijs is het dekgeld (dat hoger ligt bij quarters) en waarschijnlijk de marktwerking (er zijn minder goede quarters in Nederland dan goede warmbloeden).

Bucc

Berichten: 1
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:25

hi, ik ben nieuw hier en wil reageren op quarters en dressuur.
ik rij een quarter en afgelopen week heeft er uit nood een ander meisje op gereden (tegen mijn wil in maar ik had er weer eens niks over te zeggen) dat meisje rijdt altijd dressuur en heeft dat dus ook ffkes op mijn bijrijpaardje uitgeprobeerd. juist ja ik kon haar kop wel in slaan.
hij kon het wel maar hij werd er heel nerveus van.
door die korte teugels.gelukkig heb ik het niet met mijn eigen ogen gezien maar hij was de volgende dag een beetje van slag.(ik heb van de ander bijrijdster gehoord dat het dus voor geen meter ging en dat ze erg heeft laten zweten) wat vinden jullie hier nou van, ik had er weinig over te zeggen omdat het niet mijn paard is. maar ze heeft hem dus zo een aantal keren gereden.(eigenaresse had het aan haar gevraagd maar was niet komen kijken hoe het ging)... voor een western paardje zoals mijn schatje bucc is dat toch niet goed!
groetjes Fabienna

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:41

Een vriendin van me rijdt dressuur met haar Quarter hengst. Heb er geen slecht woord over. (enkel die uitgestrekte draf is in zijn geval maar mager, maar dat geldt natuurlijk niet meteen voor alle Quarters Tong uitsteken )

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 16:54

FlyingHigh"]
[quote="cornelie schreef:
Een dekking van rugged lark kost 4000 dollar Lachen


Je zult een kleinzoon van 'm hebben............ Schijnheilig
[/quote]

Helemaal mee eens (gniffel) Schijnheilig Schijnheilig en ook nog eens voor het oog een lekker kleurtje. Een goed paard heeft wel geen kleur, maar dit is wel mooi meegenomen.

Dekking Smart Chic Olena: $ 12.500,--
Dekkiing Reminic: $ 8.500,--

Laatste stand dekking Smart Little Lena: $ 15.000,-. Hier worden zelfs geen advertenties meer gezet. Hoewel de hengst niet meer de jongste is, doet ie het nog altijd.

Staan nog meer van deze astronomische bedragen in het Quarter Horse Journal vermeld. Dat wordt dan echt een merrie op een waterbed verpakken.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:54


DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:13

Citaat:
Description: Shy's Sequel, by Shy Prescription (Nat'l AQHA Champion). Uphill Build

Aardige tekst bij dat plaatje. Zouden ze bedoelen dat het paard in balans gebouwd is of dat deze eens niet overbouwd is Knipoog
Onderbouwd lijkt me ook niet alle nl.
Toch vreemd: wij noemen een paard overbouwd als de achterkant hoger is en hun noemen het 'uphillbuild' als de voorkant hoger is Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 19:21

Citaat:
Owner buying a warmblood, sacrifice at what I paid for him 2 years ago before he had any dressage training.


Dit viel me vooral op onderaan de advertentie Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 08:34

Uphill build is toch een algemene dressuurterm. Min of meer opwaarts gebouwd zeg maar, daar wordt zeker tijdens alle keuringen op gelet.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:19

Citaat:
Uphill build is toch een algemene dressuurterm. Min of meer opwaarts gebouwd zeg maar


Inderdaad, het gaan dan vooral om de bewegingen, zoals de draf is dan opwaarts gericht. Dus hoge hoofd/halshouding en ondertredend achterbeen. Sommige paarden hebben dat van nature, daar wordt dan ook graag mee gefokt vandaar dat ze dit dan graag op keuringen zien. Maar ja dan heb ik het dus over dressuurpaarden want bij quarters/paint is dat niet zo belangrijk. Of je moet er dressuur mee willen rijden natuurlijk Knipoog