Dressuur met een quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:26

Desiree"]
[quote="Sugarmiss schreef:
[Maar ik denk dat de prijs ook een rol speelt. Een Quarter is hier qua prijs toch wel een stukje duurder dan een doorsnee 'normaal' paard, mits je niet meteen een dressuurcrack wilt kopen.
[/quote]

DAt is voor mij inderdaad een hele voorname reden om niet zo snel een quarter te kopen. Dan koop ik maar weer een KWPNer.


ik heb ik al eerder vernomen, er werd eens tegen me gezegd, toen ik aangaf dat wij quarters hadden, euh jullie met je quarters, daar hangen belachelijke prijzen aan. stel je hebt een kwpn paard van een jaar of vier en een quarter van de zelfde leeftijd, wat zijn dan de verschillen in de prijs, of wordt er naar een gemiddelde kwpner gekeken en een quarter met een goed papier tegen over gezet. of heeft het vraag en aanbod hier mee te maken. ik moet er één ding bij zeggen, dat ik niet thuis ben in de kwpn wereld. maar er wel op aangesproken ben over de keus van het ras.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:26

Ach met paarden is het 'buyers be aware' en 'wat de gek er voor geeft'.
En er hoeft er maar één 'ja' te zeggen Haha!
Het jammerlijke is dat er nu dus waarschijnlijk een gefrustreerde ruiter en ditto paard bij zijn.
Of misschien zag de koper hier een 'toppertje in de dop' en laat ons op het komende NK versteld staan Clown

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:31

qhman schreef:
[
ik heb ik al eerder vernomen, er werd eens tegen me gezegd, toen ik aangaf dat wij quarters hadden, euh jullie met je quarters, daar hangen belachelijke prijzen aan. stel je hebt een kwpn paard van een jaar of vier en een quarter van de zelfde leeftijd, wat zijn dan de verschillen in de prijs, of wordt er naar een gemiddelde kwpner gekeken en een quarter met een goed papier tegen over gezet. of heeft het vraag en aanbod hier mee te maken. ik moet er één ding bij zeggen, dat ik niet thuis ben in de kwpn wereld. maar er wel op aangesproken ben over de keus van het ras.
[/quote]


Wat voor paard ik ook koop, het moet een goed en degelijk paard zijn dat goed genoeg is voor een amateur die fatsoenlijk wil rijden .Als ik nu een goede kwpner pak, een mooi type rijpaard met capaciteiten, tegenover een quarter waar je in de westernsport evenver mee kan komen, die er ook mooi rastypisch uit ziet, dan is de laatste echt veel duurder.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:35

de prijzen van een goede quarter en een goede kwpn-er liggen inderdaad behoorlijk uit elkaar. Waarschijnlijk omdat Nederland gewoon een behoorlijk overschot heeft aan goede kwpn-ers. En goede quarters toch wat minder freqent voorkomen in Nederland. Dat maakt de prijs wel hoger.

Bovendien heb ik eens wat dekgeldprijzen vergeleken>die zijn voor quarters ook behoorlijk veel duurder dan voor kwpn-ers. Dat zal vast een deel van het prijsverschil verklaren: gewoon marktwerking

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:35

Desiree schreef:
[ die er ook mooi rastypisch uit ziet.


Hier komt het eerste probleem al om de hoek kijken; wat is tegenwoordig bij een Quarter nog 'rastypisch'. Er wordt zoveel 'richting' gefokt dat de raskenmerken haast verloren gaan.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:36

Sugarmiss schreef:
Ach met paarden is het 'buyers be aware' en 'wat de gek er voor geeft'.
En er hoeft er maar één 'ja' te zeggen Haha!
Het jammerlijke is dat er nu dus waarschijnlijk een gefrustreerde ruiter en ditto paard bij zijn.
Of misschien zag de koper hier een 'toppertje in de dop' en laat ons op het komende NK versteld staan Clown


Clown Nou dat paard waar ik het net over had, heb ik in die 3 jaar een keer op een kleine wedstrijd gezien en ik vond het heel erg hoe hij erbij liep... hij was echt verreden.... Die komt niet op het NK Clown

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:38

Sugarmiss"]
[quote="Desiree schreef:
[ die er ook mooi rastypisch uit ziet.


Hier komt het eerste probleem al om de hoek kijken; wat is tegenwoordig bij een Quarter nog 'rastypisch'. Er wordt zoveel 'richting' gefokt dat de raskenmerken haast verloren gaan.
[/quote]
Nou, hier ligt mijn probleem: ik weet wat ik mooi vind! en die zijn duur! Ik pik altijd de dure er uit. En het is waar, nederland is het land van de kwpn-ers, die zijn er zat. Kun je van quarters (nog) niet zeggen. Misschien dat de toekomst gunstiger wordt als ze hier ook een goede basis hebben uitgebouwd met in nederland gefokt quarters.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:52

Desiree"]
[quote="qhman schreef:
[
ik heb ik al eerder vernomen, er werd eens tegen me gezegd, toen ik aangaf dat wij quarters hadden, euh jullie met je quarters, daar hangen belachelijke prijzen aan. stel je hebt een kwpn paard van een jaar of vier en een quarter van de zelfde leeftijd, wat zijn dan de verschillen in de prijs, of wordt er naar een gemiddelde kwpner gekeken en een quarter met een goed papier tegen over gezet. of heeft het vraag en aanbod hier mee te maken. ik moet er één ding bij zeggen, dat ik niet thuis ben in de kwpn wereld. maar er wel op aangesproken ben over de keus van het ras.
[/quote]

Wat voor paard ik ook koop, het moet een goed en degelijk paard zijn dat goed genoeg is voor een amateur die fatsoenlijk wil rijden .Als ik nu een goede kwpner pak, een mooi type rijpaard met capaciteiten, tegenover een quarter waar je in de westernsport evenver mee kan komen, die er ook mooi rastypisch uit ziet, dan is de laatste echt veel duurder.


okay, maar waar ligt het dan aan, bv, alle waar naar z'n geld, vraag en aanbod, ik weet wat ik nu ga schetsen dat het anders ligt, ik vind dat ik een hele degelijke auto gekocht heb, maar waarom vinden andere hem dan weer duur. de hoeveelheid geld dat je tot je beschikking hebt, bepaald toch wat je kan kopen. of begrijp ik het nou verkeerd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:55

Nou, je moet het zo zien: Ik heb een budget van 3000 euro. Dat is ruim voldoende om een leuk 3 jarig groen paard te kopen.
voor dat bedrag kan ik een hele leuke kwpn-er kopen, maar als ik voor datzelfde bedrag een quarter moet kopen, zal hij van beduidend minder kaliber zijn. Het aanbod bepaalt de prijs, en er is niet zo'n uitgebreid aanbod van quarters als van kwpn-ers.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:00

Desiree schreef:
Nou, je moet het zo zien: Ik heb een budget van 3000 euro. Dat is ruim voldoende om een leuk 3 jarig groen paard te kopen.
voor dat bedrag kan ik een hele leuke kwpn-er kopen, maar als ik voor datzelfde bedrag een quarter moet kopen, zal hij van beduidend minder kaliber zijn. Het aanbod bepaalt de prijs, en er is niet zo'n uitgebreid aanbod van quarters als van kwpn-ers.


okay nu ga ik het ook een beetje begrijpen, het is inderdaad wel een verschil. 3000€ voor een driejarige kwpner. toen ons veulen 16 maanden oud was, kreeg ik er een bod op van 7500€, en dit zijn inderdaad hele grote verschillen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:15

qhman schreef:
[
okay nu ga ik het ook een beetje begrijpen, het is inderdaad wel een verschil. 3000€ voor een driejarige kwpner. toen ons veulen 16 maanden oud was, kreeg ik er een bod op van 7500€, en dit zijn inderdaad hele grote verschillen.
[/quote]


Laat ik het zo zeggen; ik ga een veulen fokken, (KWPN natuurlijk). En als iemand mij 7500 biedt voor mijn veulen, verkoop ik het accuut!

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:19

Desiree"]
[quote="qhman schreef:
[
okay nu ga ik het ook een beetje begrijpen, het is inderdaad wel een verschil. 3000€ voor een driejarige kwpner. toen ons veulen 16 maanden oud was, kreeg ik er een bod op van 7500€, en dit zijn inderdaad hele grote verschillen.
[/quote]

Laat ik het zo zeggen; ik ga een veulen fokken, (KWPN natuurlijk). En als iemand mij 7500 biedt voor mijn veulen, verkoop ik het accuut!


dit was voor ons dus de rede, om er niet op in te gaan, ze loopt heerlijk bij ons in de weide, en is inmiddels nu 22 maanden jong

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:51

heb ooit een leuke jaarling moeten afgeven. Daarom verkoop ik een jong paard liever als ze er op bieden. zo niet, dan hou ik het.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:16

Desiree schreef:
heb ooit een leuke jaarling moeten afgeven. Daarom verkoop ik een jong paard liever als ze er op bieden. zo niet, dan hou ik het.


Desiree, zijn wij niet een beetje oftopic bezig ?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:32

Yep, maar van het een kwam het ander. het gaf het prijzenverschil maar effe aan he, wat de reden is om toch maar weer een kwpn-er te kopen en niet een quarter Haha! .

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:19

Een stukje papier doet ook wonderen. Mijn appaloosa heeft zowel amerikaanse als nederlandse papieren. Toch is het wel zo dat als ik hem zou verkopen hij als amerikaan bijna het dubbele op zou leveren dan dat ik hem als nederlandse verkoop. Hij heeft overigens ook 25 % quarterbloed en we hebben bijna 2 jaar lang een poging in de dressuur gedaan. Qua beweging kom je gewoon te kort, zeker als je leuk richting de M zou willen gaan. Mijn redenatie was dan altijd om ervoor te zorgen dan dan de technische zijde van bepaalde oefeningen (bv uitstrekken) juist tot in de puntjes goed zou moeten zijn. Dus dan bv netjes wegrijden, opvangen noem het allemaal maar op. Maar in principe zou elk gezond paard de Z aan moeten kunnen. Laatst stond in de paard en sport toch ook maar weer een haflinger die in vrij korte tijd het tot M2 dressuur bij de paarden heeft geschopt. Maar weet waar je aan begint, of ze vinden het geweldig of juist helemaal niks. Dat merkte ik ook aan de omstanders, de 1 waardeerde het en de ander vroeg je ronduit in je gezicht wat je in hemelsnaam met dat cowboy paard op een dressuurwedstrijd deed Boos!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:29

hoi

zoals al eerder geschreven; ff het plaatje uit de kantine geplukt Haha! een quarter in de Z Kwijl

Afbeelding

mooi he !!!

Misschien hebben al meerderen dit plaatje gezien, staat in ''america's horse'' (uitgave van de AQHA).
Er stond een naam bij & AQHA ''superhorse'' ....

enneh.... als ik oooooit terug zou gaan naar de dressuur (gaat niet gebeuren Haha! ) , maar ''als'' .... dan zou ik het toch echt doen met een quarter
Waarom... precies, omdat het karakter me aanstaat Knipoog

groetjes

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:43

Dat zou je niet denken dat dat een Quarter is, tis dat ie van die dikke kaken heeft Verward
Hangt de amazone niet een beetje naar links Verward Of is dat een vertekend beeld.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 09:45

Ik zie alleen maar een kruisje... Huilen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:26


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:50

dat ziet er prachtig uit! wel vreemd dat ze een springzadel lijkt te gebruiken overigens...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 10:53

Ziet er heel cool uit Haha!

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 11:50

Leuk topic, hierbij wat links die misschien wat meer duidelijkheid kunnen geven.
Zelf denk ik dat een Quarter horse met redelijk ruime gangen een heel eind kan komen in de dressuur. En zulke Quarter horses zijn er wel degelijk.

http://www.premierpub.com/finder/qh-perf/dressage.htm

De prijzen die warmbloeden in Amerika op moeten brengen zijn enorm:
http://www.americanwarmblood.org/classifieds/

Een Quarter horse hengst die dressuur paarden geeft:
http://hometown.aol.com/mariehorse/swoonnred.htm

http://www.sport-horse.org/stallions/swoonnred.htm

Dekgelden van 1.500 USD liegen er ook niet om:
http://www.netequestrian.com/stallions/ ... ?disc_id=8

Volbloeden en dressuur:
http://pub8.ezboard.com/bdressageforthoroughbreds

http://www.thedressagearena.com/Dress2.html:

Duke
Registered quarter gelding. 2 years old. 15.0 hands talll and growing. Has large bone and substance. Should mature at 16.0 hands.
Excellent dressage type and mover. Quiet and relaxed under saddle. will make nice dressage,hunter/jumper and or trail horse.
$9500

Discussie op een Amerikaans forum over of warmbloeds nu echt het ultieme dressuurpaard zijn:
http://www.ultimatedressage.com/phpBB/v ... hp?t=19318

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 12:02


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:00

Een dekking van rugged lark kost 4000 dollar Lachen