Ik ben trots op mijn trainer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Ik ben trots op mijn trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 22:10

.
Laatst bijgewerkt door Willeke op 27-09-23 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

bertus8
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:24

Ik ben het met jou verhaal helemaal eens. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met western rijden, bij Ruth Swart in Soest. Hij gaf alleen maar prive les de lessen liet hij aan andere over die hij zelf begeleide. Ruth kon helemaal in zijn les geven op gaan. Je had een half uurtje les maar als je vna je paard af kwam, kwam je tot de conclusie dat je er een uur of soms wel anderhalf uur op gezeten had. Ik heb toen de tijd erg veel van hem geleerd. Daarna ben ik bij zijn toenmalige vrouw anneke les gaan nemen in de groep. Zei heeft mij ook erg veel geleerd, wat ik nu nog veel gebruik.

Ga zo door.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:11

Ben het opzich met je eens, maar iedereen heeft de vrijheid van meningsuiting. Zolang je je reactie op iemands trainingswijze een beetje netjes houdt, heb ik nergens problemen mee. Zo kan iemand het totaal niet eens zijn met de trainingswijze van Rieky Young. Zolang dat normaal gezegd wordt en niemand omlaag gepraat wordt, is er niets aan de hand. Jij boekt resultaten met je paard bij Rieky, dus jij weet wel beter, toch? Lachen

Trainers die een reactie moeten geven vind ik opzich wel verhelderend en ik zou het zeker fijn vinden (we hebben er nu al een paar op Bokt gelukkig Haha!), maar ik kan er ook heel goed inkomen als ze er gewoonweg geen tijd of zin in hebben. Ze rijden de hele dag paarden, regelen alles op stal en hebben dan vaak de avond voor zichzelf en niet voor de paarden.

Mijn trainers zijn Angelique Ferdinandus en Michel Sandijck en ze doen het allebei fantastisch vind ik, wat iemand anders er ook over zou zeggen (heb nog niets negatiefs over ze gehoord). Voor mij werkt het allemaal super, voor een ander wellicht niet. Mij een biet Haha!

Overigens gaat er bij mij wel een belletje af bij het lezen van de naam van je paard. Die heb ik weleens vaker gehoord, waarschijnlijk op wedstrijden dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:04

Willeke schreef:
Ik ben nieuw hier op bokt en ik heb een aantal onderwerpen en profielen gelezen.

**Welkom!

... Ik vind dat er over het algemeen best negatief gereageerd word, dan weer over deze trainer, vervolgens weer over de andere trainer....

** Zolang dat gefundeerd gebeurt, is er toch niks mis mee om kritisch te zijn? Ik ben bijvoorbeeld niet gecharmeerd van een bepaalde grote westernstal, waar mijn trainers toevallig wel vandaan komen (en met hen ben ik wel heel tevreden, anders zouden ze mijn trainers niet zijn Haha! ) De redenen daarvoor kan ik duidelijk beschrijven. Heeft te maken met de huisvesting van de paarden, de manier waarop ze in hun box staan, en de trainingen die ik daar gezien heb. Dus waarom huichelen en joepiejeeahoy over deze stal doen? Zie ik geen enkele noodzaak toe.

Hier wil ik graag even opmerken dat iedere trainer zijn paarden traint zoals HIJ denkt dat het goed is en zijn paarden naar de top kan rijden. Op wat voor manier hij dat doet, moet iedereen voor zichzelf weten....

** Maar dat wil niet zeggen dat je het dan automatisch met die trainingswijze eens moet zijn. Als je maar niet ongefundeerd gaat afkraken!

....En iedereen die een trainer heeft, past zich aan aan zijn trainingsmethoden...

** En vice versa als het goed is.

Ik vind het belangrijk dat iedereen van ELKAAR leert en elkaar niet zo loopt af te zeiken. Iedereen doet zijn best en iedereen maakt wel eens een fout.

** Als je goed leest, zie je dat er hier niet zoveel afgezeken wordt, valt erg mee.

Ik rijd al een paar jaar wedstrijden met mijn paard RH Be Aech en we hebben er plezier in. Ik hoef hier niet anoniem over te doen, ik ben trots op mijn trainers en ik denk dat iedereen dat is op zijn of haar trainer.

** En ook dat lezen we graag!


Tot Bokt!

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 10:38

Ok Sonja, jij schrijft het volgende:

** Zolang dat gefundeerd gebeurt, is er toch niks mis mee om kritisch te zijn? Ik ben bijvoorbeeld niet gecharmeerd van een bepaalde grote westernstal, waar mijn trainers toevallig wel vandaan komen (en met hen ben ik wel heel tevreden, anders zouden ze mijn trainers niet zijn ) De redenen daarvoor kan ik duidelijk beschrijven. Heeft te maken met de huisvesting van de paarden, de manier waarop ze in hun box staan, en de trainingen die ik daar gezien heb. Dus waarom huichelen en joepiejeeahoy over deze stal doen? Zie ik geen enkele noodzaak toe

Ik neem aan dat je die trainers waar je het niet mee eens bent, ze dat PERSOONLIJK verteld hebt? Ik snap gewoon niet wat voor nut het heeft om mensen negatief te benaderen, je zegt zelf dat je eigen trainers ervan daan komen, ik neem aan dat zij het wel eens waren met de trainingwijze, anders zouden ze er toch ook niet gestaan hebben?

Iedereen moet voor zichzelf weten wat hij hier wil plaatsen, maar als ik het ergens NIET mee eens ben, ga ik persoonlijk liever recht naar de mensen toe om ze te vertellen wat me dwarszit, zodat er een oplossing bedacht kan worden en we weten waar we beiden aan toe zijn, ipv hier op bokt van alles te gaan plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:47

Waarom zou ik in vredesnaam naar die stal toegaan en ze vertellen dat ik het niet met hun omgang met de dieren eens ben? Ik loop niet over ze te vuilbekken, noem nog steeds geen namen, en zal daar dus ook absoluut niet aankloppen voor les of stalling. Is dan toch goed zo?

En als mijn trainers daar gestaan hebben, zou dat dan misschien kunnen zeggen dat ze er veel geleerd hebben, maar dat ze daarna hun eigen weg zijn gaan banen? Dus dat ze de negatieve factoren eruit gefilterd hebben, en vervangen door voor hen positievere factoren?

Ik denk niet dat het zin heeft als ik naar zo'n stal toe ga. Ik ben alleen en een beginner in de sport. Terwijl zij hun naam hebben, en honderden tevreden klanten. Dus waarom zouden ze beter voor de dieren worden, omdat IK dat zeg Verward
Nee, dan kies ik er liever voor om daar weg te blijven en het ook niet op te zoeken. En wie me vraagt of ik daar wel eens geweest ben en of ik het iemand aanraadt om daar te gaan stallen en/of trainen, die zal ik een eerlijk en gefundeerd antwoord geven.

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 13:36

Ok

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:04

Ik heb RH Be Aech een paar keer gezien toen hij 3 was of nog geen 3... ongeveer die leeftijd.. en ik weet wel dat ik het een geweldig dier vond en er helemaal verliefd op was Lovers Maar dat even terzijde Clown

oh ja en ik ben ook trots op mijn trainer.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 12:06

[quote=”willeke”]Ik ben nieuw hier op bokt en ik heb een aantal onderwerpen en profielen gelezen. [/quote]

welkom willeke Verward

[quote=”willeke”]Nu moet me echt iets even van het hart, over wat hier over trainers gezegd word. Ik vind dat er over het algemeen best negatief gereageerd word, dan weer over deze trainer, vervolgens weer over de andere trainer.[/quote]

daar heb je gelijk in willeke, maar het zegt wel iets hoe het er voor staat in nederland, ik reageer op jou topic omdat ik de topic ben begonnen over trainers, het negatieve reageren in deze topic, komt natuurlijk wel ergens uit voort. Verward Frusty

[quote=”willeke”]Hier wil ik graag even opmerken dat iedere trainer zijn paarden traint zoals HIJ denkt dat het goed is en zijn paarden naar de top kan rijden. Op wat voor manier hij dat doet, moet iedereen voor zichzelf weten. En iedereen die een trainer heeft, past zich aan aan zijn trainingsmethoden.[/quote]

kijk willeke en wat je hier op schrijft daar begint waarschijnlijk het probleem me wat jou van je hart moet.
Als iedereen maar voor zich zelf mag weten hoe hij of zij een paard gaat trainen, kom je uiteindelijk bij z’n hoefsmid terecht waar mij topic over gaat. Het feit dat je in nederland nergens aan getoetst wordt, op het moment dat je een vrij beroep gaat uitvoeren, wordt vanzelf een kweek plaats voor negatieve reacties. En waarom, omdat steeds weer de zelfde fouten gemaakt mogen worden, omdat het niet valt aan te pakken. Het zal je paard maar wezen willeke !!!
Wij hebben ook een trainer, en wij passen ons zeker NIET aan, aan zijn trainingsmethoden. Dit komt weer voort uit het feit zoals je ook in de topic trainers kan lezen, dat je door schade en schande wijs moet worden. Reeds meerderen malen valt dit te lezen op de reacties die op deze topic geschreven zijn. Je zal maar een paard gekocht hebben willeke, die het weer een keer moet mee maken, omdat z’n eigenaar het allemaal nog moet leren. Frusty

[quote=”willeke”]Ik vind het belangrijk dat iedereen van ELKAAR leert en elkaar niet zo loopt af te zeiken. Iedereen doet zijn best en iedereen maakt wel eens een fout. [/quote]

Het negatieve komt ook waarschijnlijk voort uit wat je hier schrijft, iedereen vind het belangrijk dat er van ELKAAR geleerd wordt, en omdat ze dat niet doen, licht het afzeiken voor de hand, dat is iedere keer de fout die er gemaakt wordt. en natuurlijk dacht die hoefsmid dat hij z’n best deed, maar ja hij maakten een foutje, zo als iedereen wel een keer doet, het kan allemaal gebeuren, ook anno 2003 laten we mensen die denken dat ze voor hoefsmid of trainer kunnen spelen, omdat ze een paar weken stallen hebben lopen mesten in een land waar deze sport een cultuur is, gewoon hun gang gaan.

[quote=”willeke”]Dan erbij word hier ook wel eens gevraagd of trainers een reactie willen geven. Kom op mensen, die mensen zijn aan het werk en 's avonds hebben ze in mijn ogen echt geen zin om zichzelf hier op zo'n site te gaan verdedigen. Die mensen hebben wel iets beters te doen, als hier van alles op gaan schrijven, namelijk paarden trainen.[/quote]

Kom op nou willeke, over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) hebben trainers niet eens antwoord op een vraag, en er blijven altijd weer mensen die geen vragen stellen, dus waar om zou je je eigen verdedigen als het werk op straat legt. Vragen stellen in deze sport is bij de meeste taboe, omdat je dan lastig bent. Verdrietig

[quote=”willeke”]Zelf rijd ik bij Burgmeijer Quarter Horses, mijn trainers zijn dus Dave en Rieky Young en mijn naam is Willeke Reijs. Ik rijd al een paar jaar wedstrijden met mijn paard RH Be Aech en we hebben er plezier in. Ik hoef hier niet anoniem over te doen, ik ben trots op mijn trainers en ik denk dat iedereen dat is op zijn of haar trainer.[/quote]

Om dit onderwerp te lijf te gaan, doet het niet te zaken of je nou bekent bent of anoniem, ik vind het een recht wat paarden moeten hebben, namelijk, dat de mens het eens gaat regelen dat misstanden die iedere keer weer voor komen, aan banden gelegd gaan worden, en dat het belang van het paard eens voor het eigenbelang gaat, want dat is ook een groot probleem in nederland, ieder voor zich god voor ons alle.

Oh ja, en ik heb bokt niet nodig om mijn trainer te laten weten dat ik trots op hem ben, hij zal trots op mij zijn, omdat ik er weer in geslaagd ben, om geen naam en toe naam te gebruiken.

Ongelooflijk weer een school voorbeeld van eigenbelang, het lijkt wel personeel, goed baas, okay baas, zal ik helpen baas,
Moet in je auto wassen baas, enz enz. sorry hoor maar ik moet stoppen me deze brief, omdat me toetsen spontaan uit me toetsen bord komen omdat ik zo hard aan het tikken ben. (BOOS) Boos!

Sorry Willeke, maar ik ben er trots op dat ik het over iets kan hebben, ik hoef het niet over iemand te hebben. Want dan is het namelijk al weer gebeurd, waar we het over hebben.