Tenenkrommend...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:03

Malabarista schreef:
[
Wedden dat je het wel deed als je je geld er mee zou verdienen Clown
It's all about money
[/quote]


Je kunt ook geld verdienen aan zeehonden neerknuppelen. MAar ik heb grenzen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:05

Het hele fokgebeuren in Engeland rond de racepaarden staat al jaren ter discussie. Maar ja Engelsen en paarden dat is een onbegonnen zaak.
Er worden er veel te veel geboren, want iedereen denkt een 2e RedRum te fokken, de helft haalt de racebaan geeneens en belandt als 2 jarige al bij de slager. Van de overgebleven helft valt 50% af in het 3e jaar en de rest heeft kans op een korte (meer heftige) 'carriere' als renpaard, voordat ze worden afgedankt. Want de nieuwe lichting staat al weer te springen.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:12

Desiree schreef:

Je kunt ook geld verdienen aan zeehonden neerknuppelen. MAar ik heb grenzen.


ja dat kan ook ja. Maar ik denk dat iedereen hier wel zijn grenzen heeft.
Op duindigt lopen trouwens ook al jonge paarden. Net als op al die grote westernwedstrijden in de USA. Daar moeten gewoon ook al titels gehaald worden op jonge leeftijden. Renpaarden zijn dan ook vaak na hun 5e 6e afgeschreven geloof ik. Mijn moeder heeft vroeger 2 volbloeds van de baan gehad. De een werd na een aantal jaar dampig de ander had idd iets aan zijn benen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:14

Longproblemen, dat komt ook vaak voor bij ex renpaarden. Te veel druk op gehad. het is dood en doodzonde.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:15

Ik heb vrijdag een Belgische springpaard fokster gesproken.
Ook die vertelde mij dat in de dressuur en springsport, en dan heb ik het over de paarden die de sport in moeten, paarden met 2 jaar ingereden worden. Puur omdat ook in deze sport de eerste wedstrijden voor drie jarigen zijn. Dus niks die Amerikanen zijn gek. Zo gek zijn ze blijkbaar overal, als het maar om geld gaat kan alles.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:17

Ja dat zeg ik Tong uitsteken

prompter

Berichten: 11069
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:25

Malabarista schreef:
Wedden dat je het wel deed als je je geld er mee zou verdienen Clown
It's all about money


Dat geldt toch ook niet voor iedereen! Ik kan geld verdienen met mijn dravers, maar die worden ook goed voorbereid de baan in "gestuurd". Mijn hengst is nu bijna 5, en hij heeft pas 5 koersen gelopen, hij was er gewoon nog niet sterk genoeg voor. Zondag moet hij toevallig weer lopen, na 11 maanden niet in de koersen verschenen te zijn. Je wilt zelf niet dat alle westernruiters over 1 kam geschoren worden, waarom doe je dat dan wel met alle mensen die geld met hun paarden kunnen verdienen?

Overal zijn mensen die goed en slecht met hun paarden omgaan, en het is jammer dat daar in het antwoord in Bit niks in terug te vinden was (om het maar weer even on topic te maken)

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:27

Ja maar is dat je enige verdienste? Ik heb het over de mensen die daar echt hun brood mee op de plank verdienen Clown

prompter

Berichten: 11069
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:27

Mijn man is al 25 jaar dravertrainer, het is altijd zijn enige verdienste geweest!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:28

ik denk dat je best aan dieren kunt verdienen op een manier ZONDER over hun rug te gaan. En er zijn ook mensen die dat zo doen.

Adrienne schreef:
Ik heb vrijdag een Belgische springpaard fokster gesproken.
Ook die vertelde mij dat in de dressuur en springsport, en dan heb ik het over de paarden die de sport in moeten, paarden met 2 jaar ingereden worden. Puur omdat ook in deze sport de eerste wedstrijden voor drie jarigen zijn. Dus niks die Amerikanen zijn gek. Zo gek zijn ze blijkbaar overal, als het maar om geld gaat kan alles.

Dit is meer een uitzondering dan regel en het wordt ook door de meeste paardenmensen afgekeurd. het deugt gewoon niet.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:31

Ik had het trouwens niet over dravers maar over renpaarden. Clown

prompter

Berichten: 11069
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:31

Desiree schreef:
ik denk dat je best aan dieren kunt verdienen op een manier ZONDER over hun rug te gaan. En er zijn ook mensen die dat zo doen.


Sorry als ik nou helemaal off topic ga (ik zal dat hierna niet meer doen), maar gisteren was er dat programma "de mensen van de paardenrenbaan". Een van de "hoofdrollen" is voor Willem vd Pijl, een dravertrainer die enorm integer met zijn paarden omgaat, en er ook van moet leven (al 30 jaar). Het kan echt....
In de westernsport zullen er toch ook trainers zijn die ervan moeten leven en hun paarden toch netjes behandelen?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:44

Sorrie dat ik weer ga lopen muggen ziften maar moet het niet zijn:
in de dressuur, spring, ren, western en draf sport zijn er toch wel trainers die hun paarden goed behandelen?
Ze zijn allemaal het zelfde hoor, de mensen die verkeerd willen in welke sport je ze ook tegen komt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:46

yep. helemaal mee eens. En ik vind dat het in ELKE tak van de sport aan de kaak gesteld moet worden. Alle paardenmensen moeten zich bewust zijn waar ze mee bezig zijn.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:53

Ja dat is ook zo Lachen Ik houd me hier ook verder buiten nu... hoop ik

sannepaard
Berichten: 30
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 18:03

Het is inderdaad wel te even makkelijk om tegen de westernsport te laten trappen door een 'deskundige'. Deskundig op het gebied van de westernsport is hij in elk geval niet.
En samen met de andere hotshots uit de gevestigde orde proberen ze nog steeds de sport te weren en uit hun veilige en beschermde paardenscene.
Zeker na Jerez, waar ze met eigen ogen hebben kunnen zien hoe aantrekkelijk de Reiningsport is voor het publiek. Wat daar helemaal uit hun bol ging.
Daar zijn ze bang voor. Bang ook dat ze hun sponsorgeld zien verdwijnen naar de Amerikaanse tegenhanger.

Westernsport is net zo mooi of stom als de hulpen van de ruiter die er op zit. En net zo goed als je een paard niet laat springen op het beton, laat een verstandige ruiter zijn paard niet keihard stoppen in een bodem die lijkt op een aardappelveld of erger nog een stroeve Achterbergbodem, zoals ze lekker in alle federatiecentra hebben liggen. Dat is pas dom!
Ook hier zie je weer dat zelfs de KNHS geen bal om de reiningpaarden lijkt te geven.
Maar de sport groeit toch wel door. Ook met het absurde advies van zogenaamde 'deskundigen' uit een arrogant blad wat zichzelf naar een ijzer mondstuk heeft genoemd.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:19

misschien maar massaal ons abbonement maar opzeggen,dan????
Ben nog steeds aan het twijfelen.
Of massaal mailtjes sturen aan bit over dat "geweldig deskundig advies"!!!?

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:26

Ik heb even wat bladzijde's terug gelezen en zag dat er veel mensen al een mailtje hadden gestuurd.Is hier al een rectie op gekomen?
Ik ben ook benieuwd of er in de volgende bit ernog iets over terug komt!! Haha!

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:58

Desiree"]
[quote="gijsenkim schreef:
Hoe zit dit dan met rennen. Engelse staan er volgens mij bekend om hun ernorme " liefde" voor paarden. Voorlopig lopen die beesten als tweejarige al hun benen uit hun lijf op de baan!


je zult mij niet horen zeggen dat dit behoorlijk sucks! Al deed ik aan paardenrennen, dan zou ik mijn paard niet blootstellen aan zoveel druk op zo jonge leeftijd! Daarbij vormen de paardenrennen toch ook het bewijs hoe slecht het is om zo jong te beginnen. 6 jaar zijn de paarden en dan zijn ze vaak al uitgerangeerd! In amerika gaan ze op die leeftijd als ex renpaard massaal naar de slacht. Wat een liefde voor de dieren he!
[/quote]

Ik weet niet op welke renbaan je bent geweest in Amerika?
Ik ben in Oklahoma op de Quarter-Race baan geweest..Daar worden
de paarden opgekocht om na hun 'renbaan carriere' aan de Barrel Racing te beginnen...Ik werkte daar op een grote Barrel Ranch, de eigenaar kocht 9 van de 10 paarden van de renbaan. Als de hengsten goede papieren hen goed gepresteerd hebben, worden ze ook vaak als dekhengst gebruikt.
Maar meestal worden deze ren-quarters opnieuw gereden en worden ze een paar maanden op de barrel race getraind voordat ze opnieuw verkocht worden. Deze paarden beginnen als 2 of 3 jarige op de renbaan en lopen vaak boven de 18 jaar nog zonder problemen mee in de barrel races...