Wanneer doe je mee aan een Clinic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:40

GoedVetMan"]
[quote="Jolande schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. De clinic's die ik volg zijn op individueel niveau (priveles, hoogstens met 2 tegelijk) dus het niveau is dan niet belangrijk. Je krijgt zelf alle aandacht toegespitst op je eigen problemen/kunnen en er is voldoende ruimte vragen te stellen. Omdat er meerdere ruiters de zelfde dag les krijgen is het ook enorm leerzaam naar hun ervaringen te kijken. Je ziet dus ook mensen van diverse niveaus. Echt een aanrader!


Okay, ik heb het hier over een clinic van twee dagen. Twee groepen van zes paard en ruiters, die voor en na de middag in groepsverband les kregen. Het waren ruiters van de manege zelf waar het gehouden werd, en ruiters van buiten af die mee deden. Als het een clinic geweest zou zijn zoals jij die bedoelt, hadden we waarschijnlijk niet eerder gestopt. Hoewel privéles in mijn ogen iets anders is, dan een clinic. Als een trainer van buiten af moet komen om een clinic voor twee personen te doen, zal wellicht het prijskaartje wat er aan gehangen heeft veel hoger uit gepakt zijn. Individueel is anders dan in groepsverband.

[/quote]
Met diverse niveaus door elkaar heb je gelijk, dat lijkt me ook geen succes. Is ook niet iets waar ik voor zou kiezen. Het lijkt misschien goedkoper, maar op termijn is het dat zeker niet. De aandacht van de instructuur wordt immers beperkt per persoon en zit er een ruiter tussen met een groter probleem, dan zal de aandacht daar eerder en meer naar toe gaan. Bij een les waar je alleen in zit krijg je in elk geval een uur de volle aandacht en kun je een enorme massa informatie krijgen waar je goed mee vooruit kunt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaraatje en 10 bezoekers