Halter Clinics ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 13:19

Er staat een koffieautomaat in de kantine voor als de bar niet open is dus,koffie is geen probleem !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:55

Zullen mijn ouders ook blij mee zijn Haha! Ik lust wel koffie, maar heb het niet nodig Tong uitsteken
Maargoed, Francis, jij neemt dus salade mee Lachen
Iemand enig idee wat wij mee moeten nemen? Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 19:31

Ach, in zo'n automaat zit meestal ook wel iets anders... Knipoog
Enneh... ik wil dus wel macaroni-salade meenemen, maar dan moet de rest dus ook iets meenemen...
En wat? Gewone rundvlees/aardappel-salade, stokbrood, één of ander lekker baksel (cake/hartige taart/apart brood/hartige 'hapjes'), pannekoeken, gehaktballetjes, kleine kippenpootjes, drinken, fruit... zomaar wat dingetjes die je mee zou kunnen nemen... Iedereen heeft vast wel iets lekkers dat 'ie graag maakt en mee kan nemen... en anders haal je dus gewoon iets in de winkel...
We kunnen het ook zo doen dat iedereen iets te eten mee neemt, plus één fles of pak drinken. Dan weten we zeker dat er ook genoeg te drinken is, en maakt het niet zo veel uit als meerdere mensen het zelfde eten mee nemen...
Maar dan moeten de andere deelnemers nu wel even van zich laten horen of iedereen hier aan mee wil doen!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:56

Wij zijn er tot de lunch, want we hebben 's middags weer een volgende afspraak. Haha!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 11:18

Ik wil best iets maken/meenemen! Ieder een pak drinken lijkt me ook een goede oplossing. Enne.....als ik er uberhaupt iets over te zeggen heb...ik eet geen vlees dus houd me aanbevolen voor vleesloze hapjes!!!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:04

ja daar ben ik weer, lijkt mij wel heel gezellig een soort buffet, maar ik weet niet of er plek voor is. We kunnen wel al de kantine in en die gaat om 14.00 met eten en drinken open....... maar ik kan het vragen of we daar voor 14.00 met onze eigen hapjes mogen zitten. Enne ik neem wel alvast koekjes mee voor bij de koffie, en bekertjes en wat frisdrank ...... En even een stro baal pakken gaat echt niet (om bv als tafel te gebruiken), ze zitten daar achter slot en grendel en het zijn van die hele grote balen (200 kilo ofzo) Haha! (maar er is ienieder geval een koffie / frisdrank en snoep/koek /chips automaat)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:50

Dat gaat allemaal best lukken Lachen
Overigens is het bijna zeker dat ik die vriendin van stal meeneem met haar paard Lachen Moet ik daar nu al een stal voor regelen, of kan dat ter plekke ook?
Overigens moet ik wel even zeggen dat Bud dan voor het eerst op de trailer staat en als het niet gaat, ik gewoon weer terug rijd en hem lekker op stal zet. Dan zijn wij dus iets later en zonder paard. Hetzelfde geldt voor het paard van die vriendin.
Maar dat spreekt voor zich denk ik? Ik verwacht geen problemen hoor, maar houd liever overal rekening mee *LOL*

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 00:14

Vera, ik zal ook een vleesloze versie meenemen (er gaan nl. stukjes verschillende soorten vleeswaren door)... zal ik daar dan kaas in doen?
En als het moet zetten we de boel des noods achter in één van de auto's... we verzinnen wel wat!

Xono, het belangrijkste is dat je in een rustig tempo door de bochten gaan en vóór de bocht al rustig afremt tot de snelheid waarmee je door de bocht gaat, en pas weer optrekken als de trailer weer recht achter de auto is. Op die manier krijgt het paard de gelegenheid zich aan te passen (denk erom, hij zíet niet wat er gaat gebeuren) en dan gaat het wel goed.
Meeste problemen ontstaan (ook laadproblemen!) doordat mensen te weinig rekening houden met het paard en zeggen van... 'hij moet er maar aan wennen' of 'hij heeft toch 4 benen' of dat soort dingen... Lips are sealed
Ik rij normaal graag 'sportief' zeg maar Haha! Knipoog , maar zodra de trailer er achter hangt ben ik de grootste ergergis van menig automobilist! (en daar heb ik dan ook nog es lekker schijt an! Extreme duivel )

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:37

Een buffet.......ik krijg een Paintrit- syndroom, hahahaha, maar goed, ik zal creatief zijn en bij de bakker iets lekkers ophalen, hahahahaa.

Rijden met een trailer, ja, is een vak apart als je het goed wilt doen.....rij vooral rustig en gelijkmatig, kijk 500 m verder hoe het verkeer zich gedraagt, zodat jij al ruim van te voren kunt reageren en eventueel kunt (bij)remmen. Ga niet achter vrachtwagens hangen, zij zorgen voor een onaangenaam gewiebel door hun slipstream, ga ze voorbij! Zorg dat je de papieren van trailer en auto voor elkaar hebt en mee hebt, de KLPD is gek op controles!!!! Colin, je kúnt het......tot zondag en voor een ieder die voor het eerst met zijn jonge dier op pad gaat......succes!!! En nog een heeel klein 'uitlaad- tipje', laad je jonge dier met MAX. 2 personen uit en ga er niet met een groep mensen omheen staan....dit zorgt voor veel onrust en onzekerheid bij de jonge dieren......Lachen

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:50

Kaas is Tong uitsteken Tong uitsteken Kwijl Kwijl
Lovers

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:31

Francis en FlyingHigh bedankt voor de trailertips. We zullen ermee rijden alsof er een volle emmer water in staat die we vol willen overbrengen. *LOL* We zijn namelijk vreselijk zuinig op Buddy. Lovers

Verder nemen wij uiteraard wat te drinken mee. En ik zal stroganoff gehaktballetjes meenemen. Mochten wij nog verder iets mee kunnen brengen hoor ik het graag. Blokjes kaas ofzo? In ieder geval tot zondag, hopelijk MET Buddy!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:52

Laika schreef:
Francis en FlyingHigh bedankt voor de trailertips. We zullen ermee rijden alsof er een volle emmer water in staat die we vol willen overbrengen. *LOL* We zijn namelijk vreselijk zuinig op Buddy. Lovers

Verder nemen wij uiteraard wat te drinken mee. En ik zal stroganoff gehaktballetjes meenemen. Mochten wij nog verder iets mee kunnen brengen hoor ik het graag. Blokjes kaas ofzo? In ieder geval tot zondag, hopelijk MET Buddy!!


Tuuuuuuuuuuuuuurlijk MET Buddy!! Vooral als ze met z'n tweeen staan, zal het absoluut wel goedkomen. Ik heb al erg vaak ervaren dat de Amerikaanse rassen erg cool zijn tijdens hun eerste transport- ervaringen. Maak er een leerzame en prettige ervaring van, dan zal het in de toekomst super gaan op de trailer en kunnen jullie beginnen met een halter- carriere dit jaar en volgend jaar de sterren van de hemel afrijden met 'm!!!

Jammie.....blokjes kaas, ouwe kaas!! Kwijl .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:18

Ik zal Bud ook lekker verwennen wanneer hij in de trailer staat
Karen, wij houden niet van oude kaas *LOL* Maar vooruit Tong uitsteken
En die sterren rijden we er zeker vanaf Je zult me nog best vaak tegenkomen op wedstrijden hoor, zolang Bud alles nog leuk vindt natuurlijk Haha!
Moet ik overigens nog transportbeschermers omdoen, of volstaat zijn normale beenbescherming? Bestaande uit om alle 4 de benen neopreen beschermers en om alle hoefjes hoefbeschermers. Anders zal ik eerst transportbescherming aan moet schaffen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:39

Die kant en klare transportbeschermers zijn niet altijd prettig!! Het gebeurd nogal eens dat ze wat gaan afzakken, paard gaat er op staan, lichte paniek etc etc. Ik doe zelf vaak springschoenen om zodat de kroonrand beschermd is of je kan ze bandageren. Maar normale beenbescherming is ook goed, als je maar oppast me lange ritten dat het niet alles af gaat knellen etc.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:43

Knellen doet het zeker niet, afzakken doet het ook niet en het biedt goede bescherming. Om elk been een neopreen beschermer + neopreen bellboot (springschoen). Hierbij zijn dus de knieën en hakken niet beschermd. Bud vindt bescherming al niet alles, vooral om zijn achterbenen niet. Ik ben bang dat hij met transportbescherming toch gaat trappen ofzo.
Nog een vraagje Haha! Dat zeiltje boven de klep, blijft dat open of gaat dat dicht? Lachen Of heeft dat geheel en alleen met het weer te maken?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:34

Ik heb het zeiltje áltijd open! Het wordt anders snel te warm in de trailer, en ook niet alle trailers hebben voldoende luchtinlaat. Inregenen doet het echt niet als je rijdt.
Wat die transportbeschermers betreft. Als je ze koopt, zou ik wel die lange nemen die én over de kroonrand én over hakken en knieën gaan, want dat zijn de eerste plaatsen waar een paard zich beschadigd bij een val. Maar dat zijn dus ook beschermers waar veel paarden aan moeten wennen. De oplossing die je dus zelf had (met de bellboots) is dus op dit moment het handigst. Koop je dan later beschermers, neem dan die lange en laat hem er eerst een paar keer mee lopen. De 'stugge' dikkere blijven beter op hun plek zitten dan de dunnere...

Oh, en Karen... ik zal je messen ook meenemen, goed? Die liggen dus nog steeds bij mij na ons laatste 'buffet' Knipoog

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:18

Ok, zal ik stokbrood en wat kaasjes meenemen Tong uitsteken

Maar het lijkt wel of het eten belangrijker is dan de clinic *LOL*
Dus een clinic vraag; wat moet ik meenemen aan toileteerspullen? Verward
Kunnen we ze daar ook wassen met warm water?

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:29

ja we kunnen wel wassen met warm water , kan alleen met een muntje ik geloof dat dat 2 euro ofzo kost, wel een idee als dit nodig is voor iemand kan ik ze beter maar alvast halen , want weet niet of Jos al aanspreekbaar is op zondag morgen Knipoog enne ze hebben ook zo`n soort zonnebank Verward weet even niet meer hoe het heet.... enne ik krijg nu al honger. Oja volgens mij hoorde ik dat de kantine zelfs vanaf 12.00 al open is........
Ik ga of donderdag of vrijdag even naar Jos om alles door te praten, denk vrijdag ik moet namelijk al de hele week om 5.30 beginnen Gaaaap Gaaaap en om dan nog sàvonds naar wennekers te gaan lijkt mij geen slim idee (biertje) Clown Nou jullie horen het wel weer, oeps nog wat ik zag net dat het zondag 15 graden gaat worden (kleed mee en buiten eten, zonnebrand ) En nu ga ik maar naar bed Ach gut , ik hoop dat jullie er een beetje wijs uit worden................

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 21:57

Kijk, das mooi! Ik wil wel wassen en zonnenbanken voor mijn bink Haha!
Heb ik thuis niet Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:07

Ik kijk wel ff of ik Bud überhaupt was en als ik hem was, waar ik hem dan was *LOL* Hij is wel aan een wasbeurt toe, maar ik vind het knap koud nog overdag! *waar is die bibber-smiley?!*
Maargoed, wat moeten we dus inderdaad aan toiletteerspullen meenemen? Dan leg ik die zaterdag alvast in de auto Tong uitsteken

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:23

Ik neem m'n hele kist mee, daar zit alles wat ik nodig heb in. Neem gewoon alles wat je hebt/normaal gebruikt mee, en dan kun je op de dag zelf zien welke dingen je voor de wedstrijd nog wilt aanschaffen. Dingen die ik, of iemand anders gebruikt en je handig lijken...
Ik wilde inderdaad juist vragen of we ook konden wassen. Ik weet niet of iederéén dat gaat doen tijdens die ochtend...?
Maar als ik wil laten zien hoe ik Dot showklaar maak, dan zal ik haar dus wel moeten wassen, en ik vind het nog best frisjes... Als ik haar thuis zou wassen moet dat n.l. buiten (wél warm water), maar als niemand er bezwaar tegen heeft dat het allemaal wat langer gaat duren, doe ik het dus ook liever zondag...(ik weet niet hoe lang je met zo'n muntje doet, maar een vrij witte Paint wassen vergt aardig wat water Knipoog ).

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:43

FlyingHigh schreef:
Jammie.....blokjes kaas, ouwe kaas!! Kwijl .



Oude kaas is ook goed, ik heb nog wel een stukje liggen van een week of 3 Misselijk
Ook neem ik wat jonge kaas mee. Vingers aflikken

En de shampoo, de föhn, de krultang en de carmenset.
Wassen, knippen en watergolven

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 23:22

Witte Paint wassen en aardig wat water? Waar haal je dat vandaan? Schijnheilig
Ik gebruik dagelijks niet zo heel veel, maar zal de boel gewoon meenemen. Of ik hem nog was zaterdag ligt geheel aan het weer en de wind. Bovendien zal het niet veel uitmaken voor zondag (varken Tong uitsteken). Ik kijk nog wel eventjes.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:17

Ik weet niet zeker of je nou een geintje maakt of niet Xono Verward , maar ik was mijn paard alleen voor een show, en dan moet ik haar toch vaak twee keer wassen voordat ze 'showwaardig' is... (een paard wat je rijdt wordt natuurlijk wel wat vaker afgespoten, dat heb ik met Dot ook nog niet natuurlijk, maar dan nog... wassen voor een show is wel meer dan ff de slang er op... )
Oh, ik heb dus op het weerbericht gezien dat het me zaterdag nog net ietsie te koud is, dus ik was haar zondag... kan ze ook es 'zonnebanken' Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 15:28

Hoe bedoel je of ik een geintje maak? Bud was ik ook voor een show en met al dat wit zal het inderdaad niet bij een eenvoudige wasbeurt blijven. Maar ik was niet wanneer het niet nodig is, aanstaande zondag wil ik dat hij er netjes uit ziet...of we gaan hem netjes maken Haha! Maar het is geen must, voor een show uiteraard wel.