[WN] Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

johanna29

Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 09:08

Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen's status vanwege ERNSIGE dierenmishandeling!!!!!!!!!!!!
Deze "meneer" is een icoon in de pleasure wereld. Zo heeft hij een hele serie DVD's gemaakt en heeft hij ondermeer de hengsten Zips Chocolate Chip, Radical Rodder en Absolute Investment getraint.

Voor het volledige artikel zie http://www.wittelsbuerger.com/showring/ ... rsemen.htm
Het is wel allemaal in het duits, ben te boos om het te gaan vertalen! De foto's zijn niet erg prettig om te zien!

.

catalyst1

Re: Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:24

Argg gatver. Waar is die kerel mee bezig geweest?Prima dat hij uit het exclusieve clubje wordt gegooit,maar eigenlijk moet zo'n kerel een rijverbod krijgen.Dit doe je een paard gewoon niet aan!!Vraag me altijd af wat zo iemand daar nu zelf van vindt..Het doel heiligt de middelen?En de mensen die daar werken ..die vinden dat ook normaal?Bah..wordt steeds bozer...l

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:27

Walgelijk! Acuut elk bezit van paarden verbieden, wordt er beroerd van..

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:40

Zolang er nog eigenaren zijn die denken dat dure trainers met een leuk showresultaat altijd beter zijn dan anderen zullen dit soort praktijken blijven bestaan denk ik..
It's all about the money en de status die mensen willen kopen....te triest voor woorden voor deze meestal veel te jonge paarden ;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:53

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:56

bij wittelsbuerger staat ook een vermelding naar een engels linkje!
"its all about the money..."
als je paard zo moet winnen, laat mij dan maar achteraan staan. schijnt dat ie het vaker gedaan heeft.
en toch grote namen in de WP geshowd.nu weten wij hoe hij aan zn titels komt...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:09

En dan zijn er nog mensen (op die engelse link) die zeggen: ik heb zijn boeken en eens een clinic gevolgd dus kan dit niet kloppen.. Begrijp me goed ik zeg niet dat dit sluitend bewijs is maar zeker niet zomaar weg te wuiven..
Bah!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:10

Ik vrees dat er zo meer toptrainers zijn.

Ik ga deze zaken zeker niet goed praten, maar hoeveel ruiters zijn er niet die hun paard op training zetten om op 3 maanden helemaal klaar te zijn? Dat is onmogelijk (zoals de meesten van jullie wel weten).
Als je als trainer zegt dat je 6 tot 12 maanden nodig hebt om een paard te trainen (ik heb het over een compleet groen paard), dan blijven er al een deel klanten weg omdat het "op een ander veel sneller dus goedkoper gaat".
Die 3 maanden-trainers die breken het paard dikwijls zodat die idd op 3 maanden zo mak loopt al een lammetje... maar zoals deze vent bezig was??? Dat kan je als dierenvriend toch niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:27

Ongelofelijk, die foto's! Dit verwacht je niet op de stal van een big name trainer!
Maar ik vraag mezelf dan weer af (en uiteindelijk blijft het de verantwoording van de trainer zelf, en is zoiets echt niet goed te praten), is dit de trainer zelf geweest of een van zijn cotrainers die dergelijke praktijken toepast op het moment dat de trainer er niet is?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:30

schandalig! Die kerel z'n titels intrekken, royeren en verbieden ooit nog binnen 5 meter van een paard te komen. Naast een gepaste geldboete en gevangenisstraf natuurlijk.
troi schreef:
En dan zijn er nog mensen (op die engelse link) die zeggen: ik heb zijn boeken en eens een clinic gevolgd dus kan dit niet kloppen.. Begrijp me goed ik zeg niet dat dit sluitend bewijs is maar zeker niet zomaar weg te wuiven..
Bah!

Zou kunnen maar aan de andere kant is het natuurlijk niet moeilijk om het op een clinic en in een boek, foto's enz het er anders uit te laten zien en ondertussen thuis die beesten afraggen!
Goed bezig AQHA!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:32

Nou als ik de filmpjes van zijn clinics zie, zie ik ook dingen waarvan mijn ene wenkbrauw opstijgt...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:40

Op het moment dat een assistent trainer je paard op dergelijke wijze aanpakt, dan vind ik het de verantwoordelijkheid van de trainer zelf om deze personen aan te geven bij de juiste instanties en ik kan me niet indenken dat dat is gebeurd ;)

Helaas mag je niemand verbieden om nog paarden te trainen, maar de AQHA kan wel verbieden deze man nog op wedstrijden toe te laten. Ik hoop dat ze de juiste beslissing maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:43

Maar XoNo, de trainer was er op dat moment niet, die was naar een show. Aan de verwondingen te zien zijn die wat ouder, maar weet jij hoe lang die trainer weg is geweest?
Maakt verder niet uit, het is zijn verantwoording. Ook al heeft hij het niet zelf gedaan, zijn kop gaat rollen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:48

XoNo schreef:
Helaas mag je niemand verbieden om nog paarden te trainen, maar de AQHA kan wel verbieden deze man nog op wedstrijden toe te laten. Ik hoop dat ze de juiste beslissing maken.
Verbieden te trainen kan idd niet, maar de AQHA kan wel ervoor zorgen dat deze persoon nooit meer een paard op zijn naam kan schrijven of veulens laten registreren. Hij kan dan alleen nog paarden vérkopen die (al dan niet) op zijn naam staan.
Als hij dus officieel vanuit de AQHA gebanned wordt zal dat ook gebeuren.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:53

Laten we het hopen DD.

Cassidy, tegen de tijd dat een wond gaat onsteken, ben je volgens mij al een paar weken verder, dat gebeurt niet zomaar. Hij was inderdaad op show, maar denk niet dat een show zolang duurt. En wat ik op de amerikaanse fora las, dat er meerdere mensen naar voren komen met verhalen over mishandeling. Ik heb ze niet gezien, dus misschien is het gebakken lucht, maargoed, ik hoop het...en ik hoop dat er dan ook bewijs tegen hem is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:59

en dat noemt zich paarden trainer :(
verschrikkelijk zoals het paard er op de foto's uitziet
dat krijg je echt niet met 1 ritje voor elkaar en dan de verzorging van die wonden, het pus druipt er uit!
goede zaak dat de AQHA zo'n iemand eruit gooit, mogen ze vaker doen
ik neem aan dat er eerst wel onderzoek is gedaan in hoeverre hij schuld heeft

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:02

Ik ben inmiddels wat verder gaan lezen en kwam idd ook tegen dat er ineens mensen zijn die ook hun mond open trekken. Doet me steeds minder geloven dat Dhr. Wells van dit soort praktijken niets afwist.
Verder ben ik niet bekend met Pleasure trainers, had nooit eerder van hem gehoord, geen films of clinics van hem gezien waarvan mijn haren recht overeind gaan staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:18

Het verhaal van Wells zelf is te lezen op
http://pleasurehorse.com/index.cfm?CFID ... N=44462633 onder
Hot News Articles!...
Cleve Wells: Here is my statement RE: Slow Lopin Scotch
Ik begrijp dat de Executive Committee van de AQHA vóór de geplande vergadering van April al bij elkaar wil komen om eea te bespreken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:31

Als het echt een geval is van verkeerd inschatten van aangenomen medewerkers, dan vind ik het een hele ernstige straf om hem dan voor het leven van de AQHA te bannen.

En XoNo, een ontsteking heb je met een of twee dagen al te pakken, en die kan dan idd zo ernstig uitvallen. Daar zijn geen weken voor nodig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:43

@Cassidy : dat wordt op bepaalde forums dus sterk betwijfeld en daarom wordt er ook opgeroepen om mensen met persoonlijk aanwijsbare andere negatieve zaken te melden bij de commissie die hierover gaat.

Edit: een officieel bericht met de mensen die in het bewuste committee zitten.
http://gohorseshow.com/article.cfm?articleID=23666

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:05

O ja, the allmighty internet kan iemand maken en iemand breken. De forums hebben natuurlijk altijd gelijk. Ik hoop dat de AQHA verstandig genoeg is daar doorheen te prikken.
In Amerika is het toch altijd: guilty until proven innocent? Of was het omgekeerd: innocent until proven guilty?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:17

Hmmm.....ik vind dat je als trainer tot op een zekere hoogte wel degenlijk verantwoordelijk bent voor je personeel, mensen vertrouwen je immers hun paard toe!

Stukken losse kaak die door een eigenaar opreatief worden verwijderd, ik bedoel hoe hard hebben ze dat beestje dan wel geslagen?

Toch blijft het heel moeilijk te oordelen of iemand hier daadwerkelijk zelf aan schuldig is, dan zou het dierenleed gefilmd moeten zijn tijdens de daad.......
Helaas weet ik dat dit soort dingen juist bij de profi's veel voorkomen, dat paarden worden behandeld als een ''ding'' en niet als iets met gevoel, het is hun brood dus leven en dan krijg je nogal eens dit soort taferelen!
Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg ruiters die wel weten hoe het moet!

Ik hoop dat dit tot de bodem word uitgezocht en bij schuldigheid hoop ik die man nooit meer tegen te komen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:26

Cassidy schreef:
O ja, the allmighty internet kan iemand maken en iemand breken. De forums hebben natuurlijk altijd gelijk. Ik hoop dat de AQHA verstandig genoeg is daar doorheen te prikken.
In Amerika is het toch altijd: guilty until proven innocent? Of was het omgekeerd: innocent until proven guilty?

De bewijzen zijn overduidelijk daar komt ie niet omheen, maar het gaat er nu om of het een éénmalig iets is of dat er al meerdere slachtoffers zijn die niet het eerste geval willen zijn om de mond open te doen.
Hear say doet zo'n commissie niets mee dat mag duidelijk zijn. Alleen gedokumenteerde gevallen onderschreven door een erkend DA zullen wel degelijk meetellen in het eindoordeel.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:20

Werkelijk misselijkmakend :r Dat arme dier... :(:)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:50

Gatverdamme. Rotzak die dit gegaan heeft.
Intriest.