beginner of open?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 02:40

Sugarmiss schreef:
Ik heb de indruk dat de regels wat strenger worden gehanteerd tegenwoordig, dus: better be safe than sorrow Haha!



engelse taal politie zegt: better safe than sorry!

Knipoog Tong uitsteken

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:34

Je hebt gelijk, maar ach whats in a name, als maar duidelijk is wat de bedoeling ervan was. Lachen

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:41

Nog even een aanvulling op wat Cornelie schreef. Solid Appaloosas mogen in de approved shows worden gestart mits zij geCPO'ed zijn. Solids die niet zijn geCPO'ed hebben wel een volledig papier, maar er staat dan op "not eligible" voor de show. Hoewel ik net terug ben gekomen van een jury cursus van de ApHC weet ik het toch niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat of vanaf vorig jaar of vanaf dit jaar geen enkele solid die is voortgekomen uit een kruising met bijv. een QH of een TB (de enige rassen waarmee dus volgens de ApHC gefokt mag worden om een registratie te krijgen) helemaal geen CPO papieren meer krijgen. Zal het voor de zekerheid nog even nalezen. Maar niet meer vandaag. Heb het wel even gehad.
Overigens is deze regel zeer waarschijnlijk tot stand gekomen na jarenlange protesten van de bezitters van "spots" die de prijzenpot aan hun neus voorbij zagen gaan omdat de jury de solids mooier en beter vonden m.n. in de halter.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:28

Dance"]
maar ik dacht dat of vanaf vorig jaar of vanaf dit jaar geen enkele solid die is voortgekomen uit een kruising met bijv. een QH of een TB (de enige rassen waarmee dus volgens de ApHC gefokt mag worden om een registratie te krijgen) helemaal geen CPO papieren meer krijgen...
[/quote]
Volgens mij mag er zelfs niet meer gefokt worden met Quarters/TB's maar alleen met raszuivere appies. Ik meen dat eens ergens gelezen te hebben. Verward

[quote="Cornelie schreef:
Ik ben eens onterecht gediskwalificeerd in de trail. Dat las ik thuis toen in de reglementen na, maar ja, dan weet ik dat weer voor de volgende keer

En heb je daar niets meer aan gedaan dan. Verward

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:45

Nee Sugarmiss, er mag nog altijd met QH's en TB's worden gefokt, alleen als die veulens geen appaloosa kentekenen hebben, zoals spots, vlekken om het oog en het wit om de ogen zoals een mensenoog, gestreepthe hoeven etc. krijgen ze wel een inschrijving in het stamboek maar mogen net als breedingstocks niet mee doen aan approved shows. Het fokken met deze verbindingen is dan ook geheel op eigen risico. Deze worden dus niet meer geCPO'ed. Bij de paints zijn er af en toe nog breeding
stock wedstrijden uitgeschreven, maar voor de appies dus niet. Absoluut verboden is het om met paints te fokken. Kun je natuurlijk wel doen, maar daar krijg je geen registratie voor. Een solid geboren uit twee raszuivere appies kan nog wel voorzien worden van CPO papieren.

Dan over de diskwalificatie van Cornelie in de trail. Ik heb de laatste drie dagen moeten leren dat de beslissing van een jury onherroepelijk is. Als het beoordelingsformulier is ondertekend zal dat nooit verandert worden. Er is ook geen discussie mogelijk. Dat geldt dus voor alle rassenshows. Er is dus niks aan te doen.
Ik zou nu wel graag willen weten van Cornelie waarom ze gediskwalificeerd is. Ik dacht ook dat ik het hele regelboek wel uit mijn hoofd kende, maar daar komt toch wel een hoop meer bij kijken. Mij duizelt het ondertussen nog steeds.