Man en paard noemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Man en paard noemen - gewenst of niet

Poll eindigt op

Ja ik vind dat duidelijk moet zijn wie er ergens mee bedoeld wordt, zonder betutteling/ingrijpen van een Moderator, maar wel binnen de grenzen van het toelaatbare.
52 (53%)
Nee ik vind de situatie zoals hij nu is bevredigend en begrijp goed dat je openlijk personen niet kunt schaden. Moderators zijn ervoor om dit af te vangen.
41 (42%)
Ik weet het niet c.q. heb geen mening
4 (4%)

Totaal aantal stemmen: 97


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:26

ik zit net dat topic door te lezen en blaze heeft geen naam genoemd.
maar toch was het voor iedereen duidelijk dat het die ( ik weet niet eens meer welke) bokker was.
dit kwam omdat die persoon op bokt het paard te koop aangeboden had, als ik me goed herinner.

conclusie: het maakt dus eigenlijk niet uit of je een naam noemt of niet , we weten toch wel wie er bedoeld wordt. Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:59

Dit is werkelijk de meest suggestieve poll die je maar had kunnen maken.

In optie 2 is de toevoeging: begrijp goed dat je openlijk personen niet kunt schaden

volstrekt overbodig. Het geeft 100% je eigen mening weer (die van SM dus voor de duidelijkheid). Start dan geen poll. Ik geef nu geen mening want kan me gegeven de formulering in geen enkel antwoord vinden.

Je mening ventileren over een bedrijf / trianer / persoon wordt hier gelijk geschakeld aan het schaden van die persoon. De censuur in het volstrekt niet schadelijke antwoord van Blaze is een mooi voorbeeld van de overdreven voorzichtigheid die we hier blijkbaar moeten hanteren.

[/b]

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 01:07

En ik merk dat je wel iemand de hemel in mag prijzen, dan mag het blijven staan want dat zou niet 'schadelijk' zijn. Maar 1 woord van kritiek of alleen maar dat je negatieve ervaringen hebt met iemand, dat mag dan weer niet. Om eerlijk te zijn zou ik dan zeggen, of alles of helemaal niks. Dus ook geen positieve berichten ergens over, is dan ook net zo eerlijk.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 15:47

qhman schreef:
Sugarmiss schreef:
Vallerina schreef:
Wanneer eindigd die eerste poll eigenlijk Sugarmiss?

Hij duurt 15 dagen vanaf de startdatum, maar als er niemand meer reageerd c.q. stemt kan ik hem eerder laten beëindigen.
Geef het in dat topic maar aan als er behoefte aan is.


graag zou ik van sugarmiss willen weten, hoe groot de meederheid moet zijn als optie 1 wekelijkheid wordt. ik denk als het optie 1 wordt, dat je dan zeker een groot verschil zou moeten hebben in het aantal stemmen. of zie ik dit verkeert.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 15:51

qhman schreef:
graag zou ik van sugarmiss willen weten, hoe groot de meederheid moet zijn als optie 1 wekelijkheid wordt. ik denk als het optie 1 wordt, dat je dan zeker een groot verschil zou moeten hebben in het aantal stemmen. of zie ik dit verkeert.

Waaróm wil je een groot verschil hebben en hoe groot moet dan volgens jou het verschil zijn Verward
Persoonlijk denk ik dat een meerderheid een meerderheid is en hoe groot die is zou niet uit mogen maken. Maar als de meerderheid er anders over denkt Verward

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:11

Sugarmiss schreef:

Persoonlijk denk ik dat een meerderheid een meerderheid is en hoe groot die is zou niet uit mogen maken. Maar als de meerderheid er anders over denkt Verward


Wat een beetje jammer is, is dat pas 62 mensen deze poll hebben ingevuld, terwijl volgens mij het westernforum veel meer bokkers kent.
Hoe kan je dan ooit zeggen dat je een meerderheid hebt ?

Duh Koe , moeten ze maar stemmen. (Even de wijsneuzen te slim af zijn. Knipoog )

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 16:13

Daarom had ik de poll ook op 15 dagen gezet. Het duurt altijd even voor dingen op gang komen Haha!

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:27

Sugarmiss"]
[quote="qhman schreef:
graag zou ik van sugarmiss willen weten, hoe groot de meederheid moet zijn als optie 1 wekelijkheid wordt. ik denk als het optie 1 wordt, dat je dan zeker een groot verschil zou moeten hebben in het aantal stemmen. of zie ik dit verkeert.

Waaróm wil je een groot verschil hebben en hoe groot moet dan volgens jou het verschil zijn Verward
Persoonlijk denk ik dat een meerderheid een meerderheid is en hoe groot die is zou niet uit mogen maken. Maar als de meerderheid er anders over denkt Verward
[/quote]

kijk bv naar een kamer meerderheid, of een referendum wat er gehouden wordt, we hebben het hier man een paard noemen, en onderwerp is niet zo smipel, dat je het volgens mij niet op fifty fifty basis kan doen

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 11:05

Ik geloof dat je voorstel geen steun krijgt QH man.

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:35

Dit topic is 1124 maal bekeken. Toch zijn er slechts 67 stemmen binnen.
Misschien is het voor diegene die nog niet gestemt hebben handig om te weten dat je je stem niet hoeft te verantwoorden! Het is slechts een kwestie van een druk op de knop.
Net als in het echt zeg maar. Haha!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:43

Voor mij is een meerderheid gewoon een meerderheid. Stel dat de meerderheid wel namen wil maar het verschil niet groot genoeg zou zijn dan is het toch nog de minderheid die wint toch? Dan is deze stemming ook niet nodig Knipoog

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:08

in een democraties land als het onze,zelf met 1 stem meer bepaald de beslissing,hoe je ook gestemd hebt.er is van te voren niet gesteld dat er voorwaarden zijn.ook al is het niet mijn keuze,ik heb me naar de meerderheid te voegen als is het maar 1 %/
rinus

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 01:53

Waarschijnlijk denken de mensen dat je niet meer kunt stemmen, of het ligt aan mij. Ik kan de poll niet openen om te stemmen.
Maar ik kan wel stellen dat hier niemand zich wil branden en op de blaren wil zitten lijkt me.

Bovendien dat er zeker meer dan 90% kaf tussen het koren zit voor wat de zichzelf tot trainer gepromoveerde mensen betreft. Dat daarvan dus van die 10% ook weer een gedeelte de moeite neem om zich verder te bekwamen en bij een andere instructeur te gaan trainen.

Dan zou de keuze al snel gemaakt moeten zijn.

Je zou iemand kunnen beschadigen??? Ja, sorry hoor afgezien dat je door dit soort mensen zelf beschadigd wordt door de methodes die men bij diverse inrichtingen hanteert (ik kan het niet eens maneges/stallen of zo je wilt ranches noemen) erger is dat je kostbare paardje daardoor naar v*********s gereden wordt. Met kostbaar bedoel ik niet alleen maar duur, maar je paardje is, duur of niet duur, een kostbaar levend bezit.

Het is inderdaad zo, dat bij springen en dressuur, mennen etc. de trainers wel besproken kunnen worden, slecht en goed, waarbij ook dat voor eenieder een persoonlijke ervaring zal zijn en dat het bij western dus absoluut not done is. Daar dit wereldje vergeleken bij de andere soorten paardensport dus behoorlijk klein is en als je ziet, hoort en beleefd wat er gebeurt achter de schermen en je waagt het bijvoorbeeld hier ook maar iets negatiefs te zeggen zul je niet alleen hier een berisping krijgen maar je zult als je ergens komt altijd achterom moeten kijken. Wat ik daarmee bedoel? Vul het zelf maar in, je kunt tenslotte toch geen negatieve ervaringen neerzetten en man en paard noemen. Ik wed erom nadat ik hier dit bericht op deze manier hier neergeschreven heb, bij mij morgen de telefoon alweer roodgloeiend staat en de mailbox overloopt. Echter, wie de schoen past trekke hem aan!
Gelukkig heb ik ook goede ervaringen mogen beleven, maar daarvoor moet ik wel een stukje verder weg.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 03:32

en dat dan maar drie keer dance, je mening kan ook een keer gegeven worden hoor,we lezen hem toch wel. Cool Haha! Haha! Haha!

rinus

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 10:22

2x verwijderd Lachen
en het stemuitbrengen werkt nog steeds.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:16

Ik zit me net af te vragen, STEL we gaan "man en paard" noemen...... Wat vinden jullie ervan dat het merendeel hier anoniem hier bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:21

Ik vind als je zelf man en paard noemt, je dat ook voor jezelf moet doen en je gegevens bloot moet geven. Anders heb je geen recht van spreken en KAN het ontaarden in anonieme zwartmakerij, ook al is het een "nette" vorm.....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:26

Ook een volledig ingevuld profiel hoeft nog steeds niet waar te zijn Knipoog

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:40

Ook een volledig ingevuld profiel verteld niet wie iemand werkelijk is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:11

Dat niet, maar inmiddels kent ons ons wel een beetje hier.... Haha!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:33

Ik denk eerder dat ons inmiddels wel een beeld heeft gevormd over ons, maar kent ons ons dan ook werkelijk? }> Schijnheilig

(uitzonderingen daar gelaten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:44

Geen idee, ik ben een uitzondering Haha! *LOL*

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:06

anders ik wel

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:32

Sonja schreef:
Ik vind als je zelf man en paard noemt, je dat ook voor jezelf moet doen en je gegevens bloot moet geven. Anders heb je geen recht van spreken en KAN het ontaarden in anonieme zwartmakerij, ook al is het een "nette" vorm.....

Als, als ... gelukkig hebben we nog optie 2 Schijnheilig

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:51

Ik begrijp nog steeds de drukte niet om het feit dat man en paard genoemd mag worden. Dat schept alleen maar meer duidelijkheid toch?
Nu gaat iedereen aan de hand van de gegevens die door iemand verstrekt worden, bv stal in het .... van het land...hij/zij de trainer.....
De meesten onder ons hier weten dan toch voor 85% zeker over wie het gaat. Alleen door die 15% kans het mis te hebben kun je mensen beschadigen die er niets mee te maken hebben. Dat gebeurd niet als je gewoon met naam en toenaam schrijft over wie het gaat en wat er is gebeurd.

Misschien moeten we gewoon regels opstellen van wat wel van belang is om algemeen bekend te maken en wat niet. Zo dat we niet met van die pietlut verhalen over lange sporen een klein wondje of iets dergelijks komen te zitten. Uitgescheude mond hoeken vind ik bv veel zwaader wegen dan een keer een klein wondje ergens.

Misschien een taak voor SM? Gewoon haar even pb-en met wat je is overkomen. Of misschien zoiets als meer dan drie gelijkwaardige ernstige klachten binnen zijn gekomen dan op bokt zetten?

Ik geloof nog altijd dat roddel en achterklap meer schade veroorzaakt dan de waarheid