heb een lesje gehad van een reiningpaard :-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

heb een lesje gehad van een reiningpaard :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 01:07

na aanleiding van de boktveiling van colinda over een les op een westernpaard, kwam dance dus met het leuke idee dat ik we eens op haar reiner mocht voelen hoe een spin nu moet zijn.

ik wist het bij voorbaat dat ik een lesje van haar paard zou krijgen, slide is zo super getraind. hij heeft in amerika futurity gelopen. en zo'n geweldige ruiter ben ik nu ook weer niet.

en ja ik kreeg gelijk, ik voelde me weer een heerlijke beginner. maar het was fantastisch wat een gevoel was het. wat een paard. supersnel en bij de lichtste verschuiving in het zadel reageert hij al, en dat terwijl hij op het moment niet echt getraind is.

ben rustig begonnen in stap even voelen hoe het was met mijn zit en neckreining. toen een rustig drafje, dat ging heel erg lekker. totdat ik onbedoeld heeeeeel licht ging verzitten en slide aansprong in galop.
miep, miep zei slide, als een speer ging hij, maar tiny had al gezegt van als hij gaat laat hem dan maar even anders wordt hij verschrikkelijk heet. dus lange teugel en maar proberen mijn zit te vinden. wat erg moeilijk was. het wilde me na een paar rondjes toch lukken en toen begon hij echt lekker te galoperen. tot ik effe mijn zit weer kwijt was en hem ongewild stoorde, kleine beweging in het zadel en daar ging slide weer. maar goed na weet ik hoeveel cirkels heb ik hem toch op mijn zit (en stem) terug weten te krijgen naar de draf en stap.

en daar was tiny die zei van en nu een spin, ik ben er nu dus wel achter dat ik die op de goede manier heb geleerd. hij ging nog rustig hoor maar voor mij die een kwpn-er is gewend, wat een snelheid en soepel en makkelijk deed hij dat. hij kwam pas op gang toen ik hem stopte. ( na een rondje op 4) hij is ja niet volop in training. jesus wat een heerlijk gevoel. de andere kant ook nog even gedaan en daarna uitgestapt.

ja slide heeft mij een heerlijk lesje gegeven, en bij deze TINY hardstikke bedankt voor het ritje.
slidy zelf vond het ook wel leuk mocht hij even laten zien hoe geweldig hij wel is.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 02:02

rina schreef:
na aanleiding van de boktveiling van colinda over een les op een westernpaard, kwam dance dus met het leuke idee dat ik we eens op haar reiner mocht voelen hoe een spin nu moet zijn.


hoi,

ik had je op een idee gebracht Haha!
Hartstikke leuk joh nu weet je waarschijnlijk helemaal waar je het allemaal voor doet & hard voor traint, of niet? *LOL* Knipoog

maareh.. is Tiny , ''dance'' hier op bokt of lees ik het verkeerd?

groetjes

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:44

Tiny is inderdaad Dance op Bokt
Klinkt heel gaaf rina, volgende keer foto's maken Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:34

Leuk joh!
Dat gevoel had ik ook toen ik voor het eerst op Sher zat, op de lichtste hulpen reageerde ze al. Heel anders dan ik gewend was!
Ik heb nog steeds wel eens dat ik in galop per ongeluk iets ga verzitten en Sher meteen stapt Haha!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:32

Graag gedaan Rina en de de groeten van Hesa Slide Show }> }> .
Hij wil graag nog wel eens een lesje doen Haha! Haha! Extreme duivel