Clinic Craig Johnson

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Clinic Craig Johnson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 12:49

Ben afgelopen weekend 3 dagen naar de cinic van Craig geweest als toeschouwer. Wat was dat super zeg! Hij kan zo mooi en duidelijk uitleggen. Heb 18 kantjes met aantekeningen gemaakt en ga volgend jaar met men eigen paard. Jullie hebben wat gemist.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:59

Maar we hebben jou aantekeningen toch Lachen Vertel er eens wat uit eigen werk Knipoog

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:04

Semmie schreef:
Jullie hebben wat gemist.



Dat zal zeker wel! Maar die bedragen kan ik helaas niet betalen...
Inderdaad, vertel!

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 12:48

Vertel, vertel, Ja het is eigenlijk kinderlijk eenvoudig zoals hij het uitlegt. Hij hamert echt op responding riding, dus zorg dat je paard altijd vraagt wat de volgende actie is en reageert op het antwoord, en dat je paard zelf de manouvres uitvoert ("He has to do it for you, i.o. with you") Ja is dat nu nieuw zul je zeggen. Nee, maar het is heel mooi om 3 dagen lang min of meer gehersenspoeld te worden zodat je hoop ik altijd voor ogen hebt waar je naar toe moet en hoe je problemen op te lossen.
Het is ook leuk om te horen dat iemand met zoveel ervaring toch iedere keer weer leert van z'n eigen paarden. Zo heeft hij een seizoen lang geen leadchanges op de X uitgevoerd om te zorgen dat z'n paarden daar niet zelf het initiatief namen tot de lead change. Het gevolg was dat in de wedstrijden ze dus ook geen leadchange op de X deden. Iemand met 30 jaar ervaring, gaaf toch! Ook hij leert iedere keer weer bij. Dus zijn les maak overal leadchanges en zorg dat je paard altijd de vraag stelt wat nu. Ik heb voorlopig voldoende stof om met m'n eigen paard aan de slag te kunnen.

PS. Ik kan niet in ieders portomonaie kijken maar ik vond het de Euro 100 voor 3 dagen kijken dubbel en dwars waard.

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:26

Ik vind 100 euro voor drie dagen idd ook wel meevallen, lijkt me trouwens super leerzaaam zeg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers