waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:23

Ik zie zowel eitjes als rondjes bij zowel engelse als westernruiters. Haha!
Zowel de beginnende engelse ruiter als de startende westernruiter zullen het allebei even moeilijk hebben en in het begin zal de ontspanning nog ver te zoeken zijn. Beide leerwegen zijn lang en moeilijk, maar leiden uiteindelijk naar een combinatie die ontspannen overkomt en het ook is.
Dus waarom nou altijd het één of het ander, dat welles/nietes.
Geef elkaar de ruimte en leer van elkaar Schijnheilig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:35

Amen SM Haha!

Overigens,
het beeld van mensen welke Engels rijden en het nog niet zo lang beoefenen of er gewoon erg weinig gevoel voor hebben wil er id nog wel eens gespannen uit zien.

Daarentegen zie ik beginnende/weinig gevoel hebbende Western ruiters ook vaak zat zo door de baan sloffen dat ze nog net niet omvallen.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:58

Waar zou het paard voor kiezen Cool

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:09

Ik vind het allebei maar wat,
ik heb een tijdje een quartertje gereden voor iemand, dat dier kreeg zijn achterbenen niet meer fatsoenlijk van de grond. Achterhoeven waren gewoon diagonaal afgesloten bij de toon.
Echt zeldzaam, zo heb ik het zelden gezien.
Toch was het dier verder helemaal in orde.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:13

Sjuimpje schreef:
Achterhoeven waren gewoon diagonaal afgesleten bij de toon.Echt zeldzaam, zo heb ik het zelden gezien.
Toch was het dier verder helemaal in orde.


Ik kan me hier niets bij voorstellen, wat bedoel je precies: dat de hoeven aan de voorkant recht afgesleten waren door het sloffen Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:22

Juist ja,
Dat de hele toon diagonaal is weggesleten. vanaf ongeveer halverwege de wand tot voor het begin van de straal.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:32

Dat is wel erg kort ja. Sugar staat voor ook wel eens wat vierkant, maar dat komt door het schrapen. Ongeduldig typje Knipoog
Maar ja je hebt joggen en sjokken Lachen
Op een wedstrijd kun je in een droge bak goed het verschil zien Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:40

In een droge bak zie je het juist niet meer Haha!

In een natte bak zie je weer heel mooi de spoortjes Scheve mond

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:47

Ik doelde op de grotere stofwolken door het sloffen en de klein plofjes van een mooi opgetild hoefje Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 00:20

Juist, dat begreep ik.
Want door die stofwolken zie je het slepen niet meer Knipoog

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 00:49

Ik rijd western met Stella omdat ze dan zo relaxt loopt. Zij relaxt = ik relaxt en andersom!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 01:13

gera schreef:
Waarom ik dan western rijd? Ik weet eigenlijk niet, het trekt me gewoon veeeeel meer. Engels vind ik zo 'strak'. Natuurlijk moet western ook strak zijn, maar bij western gaat het om de beheersing voor mijn gevoel, bij Engels is het meer de presentatie en performance.
Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar bij western voel ik me 'losser'. En, niet onbelangrijk, de adrenaline is bij mij meer te voelen bij western dan bij Engels.
Western vind ik heerlijk... daar gaat bij mij gewoon de voorkeur naar uit. Een betere onderbouwing dan deze kan ik eigenlijk niet verzinnen.....

Nou, ik had het echt niet beter kunnen omschrijven... Lachen

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:01

Wat ik persoonlijk er wel heel raar uit vind zien is dat roken Sigaar te paard, waarvan sommige westernruiters vinden dat het 'erbij' hoort. Dat heb ik nog nooit begrepen Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:10

Loky schreef:
Wat ik persoonlijk er wel heel raar uit vind zien is dat roken Sigaar te paard, waarvan sommige westernruiters vinden dat het 'erbij' hoort. Dat heb ik nog nooit begrepen Verward



Ja lekker Cool zelfs tijdens een wedstrijd.
rijden doe ik voor ontspanning roken (helaas) ook

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:59

Blaze"]
[quote="Loky schreef:
Wat ik persoonlijk er wel heel raar uit vind zien is dat roken Sigaar te paard, waarvan sommige westernruiters vinden dat het 'erbij' hoort. Dat heb ik nog nooit begrepen Verward


Ja lekker Cool zelfs tijdens een wedstrijd.
rijden doe ik voor ontspanning roken (helaas) ook
[/quote]

De ultieme ontspanning.. Knipoog
Ik rook zelf niet, ook nooit gedaan, maar ik ga me ook niet echt ergeren aan mensen die op paard roken. Dat moeten ze uiteraard zelf weten. Als ze maar niet bij mij gaan roken, want ik ben astmatisch en dat loopt niet goed af.. Lips are sealed
Maar roken op paard hoort niet bij western, toch? Ik zie ook redelijk vaak Engelse ruiters roken op hun paard. Of ging het nu niet meer over western specifiek? Verward

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:52

Omdat ik het al mn hele leven wil. Ik wist eerst eigenlijk niet dat het bestond toen ik klein was. Sinds mn 3e zit ik al op het paard en heb altijd dressuur gereden. heel veel jaren gedaan tot ik 12 was en een western aangereden paard kocht Party!! jaahaa toen was het feest Lachen en ben ik begonnen met westernrijden.

ik vind het echt helemaal geweldig. het is relaxed, het is niet zo strak, ik vind het veel mooier en leuker, het is HET gewoon! Cool Nu bijna 6 jaar later ben ik er nog lang niet op uitgekeken. Het is gewoon zo gaaf! Ik vind trouwens de sfeer bij de westernruiters ook super leuk.. maar dat terzijde natuurlijk.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:14

Citaat:
Maar roken op paard hoort niet bij western, toch? Ik zie ook redelijk vaak Engelse ruiters roken op hun paard. Of ging het nu niet meer over western specifiek?

_________________
Ik kan me niet herinneren het ooit bij 'engelse ruiters' gezien te hebben, maar dat kan aan mij liggen. Het viel me bij de western ruiters echt op toen ik daar voor het eerst mee te maken kreeg........inmiddels rook ik zelf al 'n jaar niet meer, maar daarvoor zou het ook niet in m'n hoofd zijn opgekomen om er te paard eentje op te steken. Op dat moment ben ik toch met andere dingen bezig; Zo'n sigaretje zit toch in de weg lijkt me

Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:13

Nee, inderdaad op een 'engelse stal' zie je maar zelden iemand roken op hun paard maar er gaat dan wel weer het ene na het andere mobieltje.....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:16

Loky schreef:
Citaat:
Maar roken op paard hoort niet bij western, toch? Ik zie ook redelijk vaak Engelse ruiters roken op hun paard. Of ging het nu niet meer over western specifiek?

_________________
Ik kan me niet herinneren het ooit bij 'engelse ruiters' gezien te hebben, maar dat kan aan mij liggen. Het viel me bij de western ruiters echt op toen ik daar voor het eerst mee te maken kreeg........inmiddels rook ik zelf al 'n jaar niet meer, maar daarvoor zou het ook niet in m'n hoofd zijn opgekomen om er te paard eentje op te steken. Op dat moment ben ik toch met andere dingen bezig; Zo'n sigaretje zit toch in de weg lijkt me


Je hebt wel gelijk.. ik zie westernruiters het veel vaker en ook gemakkelijker doen dan Engelse ruiters.. Dat is wel zo

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:32

Cowboys/girls zijn gewoon stoer Sigaar

*LOL*

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:32

Haha! ha... dan zal ik wel ''apart'' zijn... bij mij is het dus net andersom Nerd
Toen ik nog ''engels'' reed & dan met name tijdens de buitenritten, rookte ik ALTIJD op het paard...
Wel vermoeiend...sigaretje uitdrukken tegen de boom & je dan 10 minuten later nog afvragen of ie wel goed uitwas... Bloos Frusty
Ook NA de lessen, stak ik er direct 1 op & dan lekker uitstappen.
Maar als je sigaretje dan op was, moet je eraf om je peuk uit te trappen

Nu (western); VOOR het rijden... & NA het rijden... maar dus (bijna) nooit meer OP het paard Knipoog

Ik denk dus niet dat het ''discipline'' gebonden is Scheve mond 't is maar net wat je jezelf aanwent Knipoog

groetjes