Nieuw Paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Nieuw Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 11:27

Paulus en ik hebben er een nieuw paard bij (zie ook mijn Avatar).
Zijn naam is Peppy Dun It Chex, oftewel roepnaam "Ace".

Op groups.msn.com/QuarterHorsesenBernerSennenhonden onder afbeeldingen en documenten kun je foto's van hem zien en zijn complete afstamming.

Ik zal een korte samenvatting geven over hem.

Het is een hengst van 3 jaar oud, ongeveer 1.45 m klein en een gespierde bonk. Hij staat nog in Amerika en is nu onder het zadel bij Ruben van Dorp die hem aan het einde van het jaar als Ace het lekker doet ook nog zal uitbrengen op een show. Begin volgend jaar komt hij naar ons toe.
Ace is een ontzettende koele kikker en heeft het karakter van een 12-jarige ruin, schrikt nergens van en is absoluut geen hengst in de zin van brullen, happen etc., daar heeft hij echt helemaal niets mee. Gewoon een ontzettende brave dus. (Precies wat we moeten hebben)
Alhoewel Ace in Amerika is goedgekeurd hebben we ook nog de hele klinische keuring op videoband gezet en rontgenfoto's mee naar Nederland genomen zodat hij ook hier gekeurd kon worden. Ook hier in Nederland is hij dus zowel klinisch als rontgenologisch GOEDGEKEURD.

Tsja, Ace z'n afstamming, daar zijn we toch we trots op.
Vader: Peppy Badger Chex, 2-voudig wereldkampioen in junior Reining en Senior Working Cowhorse, NRHA earnings $ 11,380.00. Offspring AQHA 1236.5 performance points, Offspring NRHA earnings $ 300,000.00 en Offspring NRCHA $ 10,772.00
Moeder: Lady Dun Glo, NRBC Breeders Cup Champion, NRHA Derby Limited Non Pro Champion, NRHA earnings $ 6,954.00, AQHA 8.5 performance points
Vader vader: Peppy San Badger (Mr San Peppy x Sugar Badger), NCHA Hall of Fame, 3-voudig World Champion NCHA, all time leading sire NCHA
Moeder vader: Boogerette Chex (King Fritz x Redwood Ruth), Offspring AQHA 83.5 perf. Points, Offspring NRHA $ 26,794.49
Vader moeder: Hollywood Dun It (Hollywood Jac 86 x Blossom Berry), NRHA Futurity Res. Champion, NRHA Derby Champion, NRHA Hall of Fame, all time leading sire NRHA
moeder moeder: Lucky Lady Glo (Mr Joe Glo x Figure 8 Lady), Offspring AQHA 85 perf. points, Offspring NRHA $ 23,000.00

We hopen dus dat dit een goed sportpaard gaat worden waarmee we veel plezier kunnen hebben en waarmee we fijn wedstrijden mee kunnen rijden. En als hij in de wedstrijden goed z'n best doet mag hij misschien ook ter dekking gaan staan, daarvoor heeft hij zijn uiterlijk en papier wel mee.

We zijn heel erg blij met hem en danken Ruben dan ook heel hartelijk voor alle hulp met zoeken, rijden, keuringen, videobanden, etc. Heel erg super gedaan.

Groetjes, Gisela

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:30

GEFELICITEERD!!!!!!!! Knipoog
Geweldig paard lijkt mij zo en hij ziet er fantastisch uit! Kwijl
Welke shows gaat Ruben hem starten??

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:39

Mooooooooi dier om te zien zeg, wat een spieren!!!!! Kwijlllll.........
Meeeeeeer fotoooooooooooos!!! Lachen

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:40

jeeeeetje, wat is'ie gaaf Kwijl
Buiten een goede afstamming ook erg mooi van kleur. Lief ook dat witte streepje op zijn neus!
En dat komt zomaar vlak bij mij in de buurt te wonen.... het wordt nog wel wat met die Brabanders!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:46

Heel 'impressive' Haha! , kwaliteitspaarden kunnen er niet genoeg zijn Vingers aflikken

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:48

Wat een lekker ding! En met zo'n afstamming ... ik hou de showring in de gaten !

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:35

FANTASTISCH!!!!! HEEL HARTELIJK GEFELICITEERD! Jammer dat het nog een tijdje duurt voor hij hier is.

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:51

zo zeg wat een geweldige hengst die hou ik goed in de gaten!! ga je ook dekken met hem? $$$!
groetjes Naiomi

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:01

Wow!!! "Isn't he lovely!" Echt een superkleur!!
Gisela, je weet het, als je de foto hier op het forum wilt hebben dan stuur je me maar een pb'tje Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:13

Wat een geweldig mooi paard! En die afstamming Kwijl
Wordt vast en zeker een toppertje Gisela!
Ik vind Flash ook een prachtig paard, wat een spieren, en ziet er toch nog slank en soepel uit! Als Ace bij je aankomt, moeten wij het toch eens over een meeting gaan hebben Schijnheilig

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:53

Wouw Gisela, die ziet er echt heel gaaf uit! Proficiat!!! Echt om te Kwijl Ik zal de wedstrijdring zeker in de gaten! Hoe ben je eigenlijk aan hem gekomen?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 15:19

SJonge, hartstikke bedankt voor jullie reuze leuke reacties!!

Zoals jullie misschien hadden gelezen waren we ook afgelopen met een heel specifiek doel naar Amerika gegaan. We hadden in 2002 twee van onze paarden verkocht dus we gingen niet alleen maar om leuke spulletjes te kopen maar ook om te kijken naar een mogelijke aankoop van een paard.

Het is dus allemaal gelukt. De leuke spulletjes konden we zelf wel vinden maar met behulp van Ruben hebben we dus ook heel wat paarden gezien en gereden en geprobeerd etc.etc. Totdat deze voorbij kwam, daar hoefden we niet zo lang over na te denken.
De vorige eigenaar van dit paard, Georg Shifrin (ook de eigenaar van Conquistador Whiz, een van de paarden van het amerikaanse team op de reining in Jerez), had hem bij Tim McQuay staan. Van het een kwam het ander..... Hij had er ruimschoots begrip voor dat we meer tijd nodig hadden omdat we alles ook in Nederland moesten laten keuren etc. en had op ons de lijst als eerste kopers. (Gelukkig maar want Mike Flarida, de berijder van Whizard Jac, wilde hem ook kopen.) Nadat hij hier in Nederland was goedgekeurd hebben we gebeld en de koop door laten gaan.

Het lijkt een hele tijd om tot volgend jaar te wachten maar het valt wel mee eigenlijk. Ruben emailt en belt regelmatig en stuurt elke maand een nieuwe video.
Paulus moet voor zijn werk in maart naar de USA dus vliegt even door naar Ruben om ook nog even Ace te rijden, dan komen er dus ook weer nieuwe foto's.
Vervolgens ga ik ergens in de zomer nog een keer naar Amerika om bij Ace te kijken.
En dan weer aan het eind van het jaar, NRHA Reining Futurity!
En dan nog maar 1 of 2 maanden en is hij in Nederland.

We zijn heel erg blij dat dit allemaal zo goed is gelukt. Nu is het afwachten wat Ace onder het zadel gaat doen. Tot nog toe is Ruben erg tevreden. Pling

Groetjes, Gies

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 15:58

En als ik dan toch eindelijk weet hoe ik foto's hier op bokt kan krijgen, doe ik er eentje als toegift van de papa van Ace, Peppy Badger Chex.



Afbeelding

Groetjes, Gisela

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 17:02

Ik begin het idee te krijgen dat jullie niet bepaald krap zitten Haha! *LOL* Schijnheilig

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:06

Echt 'n mooi paard! Kwijl Maar uhm... waarom verkocht hij 'm Verward

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:07

Gaaf! waar in Amerika staat ie precies, welke staat?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 11:18

Om op de laatste berichtjes even snel een antwoord te geven.

Buddy, alles is een kwestie van prioriteiten stellen, geld kun je maar 1 keer uitgeven. Onze eerste prioriteiten zijn paarden en honden.

Kais, je vroeg waarom hij werd verkocht, nou heel simpel antwoord eigenlijk, omdat wij een bod deden wat de eigenaar accepteerde.

Pril, hij staat in Texas, in de buurt van Gainesville, tussen Gainesville en Tioga om precies te zijn, op de Kyle Ranch waar Ruben zijn stallen heeft.

Groetjes, Gies

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:25


Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 12:04

Ja, en Ruben die huurt daar een stuk van de Kyle-ranch af voor zijn paarden, dus zodoende staat hij nu daar.

Groetjes, Gies

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:18

[img][/img]

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 16:40

Tjee, hij is wel mooi! Moeilijk om nog te wachten zeker? Heel veel plezier met m hoor!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:20

leuke hengst voor mijn merrie.Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.Hou ons maar op me hoogte,want watbetreft hoogte,karakter en bloedlijn zit het wel helemaal goed!! Kwijl Knipoog

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 00:08

Tsja, het wachten is ook heel moeilijk, dat moet ik heel eerlijk zeggen. Maar dat komt ook omdat we erg nieuwsgierig zijn hoe hij het verder onder het zadel met Ruben gaat doen en hoe hij zich in Amerika in de wedstrijden gaat neerzetten. Hij loopt al op 1 hand en vandaag of morgen ontvangen we van Ruben weer een nieuwe videoband hoe hij nu loopt.

Jessejanes, bedankt voor je leuke reactie en we zullen hier op Bokt wel een bericht plaatsen hoe het gaat met hem.

Groetjes, Gies

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 09:44

Gefeliciteerd!! En heel veel plezier met hem!