Stalnamen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Stalnamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 21:29

Waarom heeft je paard juist "DIE" stalnaam gekregen en waarom.

Groetjes, Gisela

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:30

Wat bedoel je met Stalnaam?? Roepnaam??

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:33

Frummel. In het engels is de roepnaam een 'barnname'

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:55

Ik heb destijds Frummel Frummel genoemd omdat het een "frummeltje van een veulen" was wat een nacht op mijn schoot heeft liggen knorren toen ie net geboren was.....net een jonge hond!! De Painthengst, Made In Holland heet Kobus. Jacob (voel je het al aankomen???) heeft 3 weken lang in een Opel Corsa naast de stal geslapen (hij is bijna 2 meter lang!!) om bij de geboorte van dit veulen te zijn. We hebben het veulen dus ook naar hem vernoemd..........ze zijn nog dikke maatjes trouwens!!
Straw Miss noemen we voluit gewoon Straw Miss en Enterprise Cody heet Cody......gewoon heel gewoon, Lachen

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 21:56

Ja, precies, ik bedoelde dus roepnaam van het paard.

Groetjes,

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:58

Sher heet Sher omdat ze voluit Sher Leos Pace heet Knipoog. Leos of Pace is ook niet echt leuk als roepnaam .
Toen ik Sher kocht noemde ze haar nog kleine Otoes, haar moeder heet Otoes, vandaar.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:59

Ik heb mijn paardje gewoon seapy genoemd, spreek uit: seepie. Gewoon klinkt leuk en kwam direct in me op toen ik hem zag. Zijn werkelijke naam is Sanberine Man. Ik heb wel nagedacht over hoe ik seepie zou schrijven i.v.m. een naambordje, het moest er wel een beetje vreemd uitzien natuurlijk. Seapy: Sea = zee, Py = taart. Zeetaart, t(aart) wordt p, dus paar(t)d, zeepaard. Omdat hij absoluut niet van water houdt. Mijn andere paardje heb ik gewoon Dribbel genoemd. Zijn echte naam is Big Dribbel Dun It. Ik vind Dribbel gewoon grappig, vooral voor een hengst. Groetjes C

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:13

Simply, omdat ze Simply zwart was. Dus zonder vlekken... Toen ik haar moest registreren besloot ik haar stal naam in haar "echte" naam te verwerken, vandaar Simply Lost My Spots... Is dus eigenlijk een beetje andersom, normaal maak ik uit de "echte" naam, de stalnaam...

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:41

Blizz van Blizzard, maar vooral omdat Bliss engels is voor gelukzaligheid en dat vond ik altijd al een geweldige paardenaam, het was dus echt kismet dat ik Blizz tegenkwam! ( Blizzard kreeg hij van de Sandy Road Ranch omdat hij in een sneeuwstorm aankwam in frl.)

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:49

Awww Gies, ben ik nou de enige die ziet dat je een nieuw paard hebt????? Bloos Ik heb stiekum al even gekeken op je homepage, wat een HUNK zeg!!!! Vertel er eens wat meer over!! GEFELICITEERD!!!! en ehhhhh waarom noem je hem Ace????? Knipoog

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 00:07

Ik zat al heel stiekem hints weg te geven, eerst in mijn onderschrift, toen als Avatar, maar jij bent een van de eersten die het is opgevallen. Wat een grap *LOL* Ik heb zitten wachten totdat het iemand opviel, gemeen he? }>

Ben ik nu verplicht een nieuw onderwerp te starten?

Groetjes,

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:08

Dot (op papier Dutch Design) heet Dot vanwege de stip (engels > dot) tussen haar ogen. Én omdat ze gewoon een dotje is natuurlijk

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 00:11

De roepnamen van ons zijn heel simpel.

Flash heet voluit Dutchs Peppy Flash, was bij de vorige eigenaar al Flash dus dat hebben we zo gelaten. En omdat hij een echt knalrode vos is, is de naam Flash wel toepasselijk.

Ace heet voluit Peppy Dun It Chex en aangezien de wereld al vol is van "peppy's" "dun it's" en "chex'en" wilden we iets anders. Aangezien hij ongeveer als karakter dat van een 12-jarige ruin heeft (hij is toch echt een hengst) en zo cool en rustig is vonden we dat een belangrijke hint. "Ace" is de merknaam in Amerika voor een goedje dat ze kunnen spuiten om paarden heel rustig en kalm te maken. Aangezien dat zijn karakter is hebben we hem "Ace" genoemd.

Groetjes, Gisela

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:24

Buddy, omdat hij Buddy Shoshone heet Haha!
Maar dat resulteert vaak in Buddels Lovers Ik noem hem altijd Buddels, en als ik ga rijden oid zeg ik altijd dat ik DE Buddels ga rijden *LOL*
Of als niemand erbij is wil ik hem ook nog weleens Buddeltie tijdens het knuffelen noemen Clown Haha!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 02:06

Eentje heet Cookie, als koekje. De DA heeft bij de zeer zware bevalling geholpen, ook al omdat ik 10 dagen van te voren een merrie bij het afveulenen heb verloren door een inwendige bloeding. De DA onderzocht het veulen en drukte me iets in de hand en zei: Hier heb je een koekje. Het was het veulenbroodje, het paard is nooit anders dan Cookie genoemd, voluit heet hij Hesa Dancing Jewel, waar ik af en toe zelf nog over moet nadenken. Het moederloze veulen werd direct Sunny genoemd en heeft voluit Jewels Sonny Lee, dat zijn de Appaloosas. De Quarters worden gewoon met een afkorting van hun naam genoemd, Coy (Coys Illusion), Dance (Dance On Over), Slide (Hesa Slide Show)en Smokey (Guns Smokey Kid) de laatste van het spul wordt heel "inventief" Blacky genoemd omdat hij helemaal zwart is. Die heet dus wel anders; Clown DanceOn Lark, beetje moeilijk om daar wat op te vinden wat makkelijk in het gehoor ligt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:06

Mijn paard heet officieel Sunflowers Pride. Zijn roepnaam is gewoon pride of bollie. En dan pride lekker op zijn hollands uitspreken.

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:31

Noisy noem ik mijn paard omdat ze Smart Noisy O Lena heet.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:03

Gisela.............gefeliciteerd!! Vertel eens wat meer over hem enneeee, heb je al foto's??? Mogen we ze zien????

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:07

Jeetje, Gisela, wat een plaatje!!!! Kwijl vertel er eens wat over...... *LOL* Niet nieuwsgierig hoor Bloos

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:21

Haha! Gies lache, ik zag van de week je onderschrift....was daardoor al op je webpage geweest maar dacht dat je het nog rustig wilde houden STOMMMMM Nouja, het ijs is nu gebroken hé!!

GEFELICITEERD!! Hij ziet er prachtig uit, hoe is die gefokt?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 11:40

Zie meer informatie over "Ace" bij het onderwerp "Nieuw Paard". Daar vind je de meeste informatie wel.

Tsja Ods, het was echt lachen geblazen maar jij was echt wakker! Clown
Dus vandaar dat ik maar een nieuw onderwerp heb gestart, er kwamen bij dit topic ineens meer mailtjes en dat ging dan een beetje Off Topic en we willen geen ruzie met SM Haha!

Groetjes, Gies

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:34

die van mij heet Little Cheyenne (geen quarter Verdrietig) little omdat ze best klein is Cheyenne vind ik mooi ze wordt ingeschreven als American Indian Horse dus dat past wel!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:42

Lucky Mac Lee luistert naar Mac en Mister Big Buffy gaat ooit Extreme duivel luisteren naar Buffy.

de roepnamen liggen voor de hand, maar passen ook goed bij ze.

Mac past goed bij dat grote wat lompe lijf, zijn easy going karakter, zijn wat luie aard Lovers en zijn betrouwbaarheid.

Buffy is een donderstraaltje. Altijd met zo'n twinkeltje in zijn oogjes. Die verdient dus een speelse naam. Die ook weer goed past bij zijn lieve, coole karakter.

Zucht, wat hebben wij het toch getroffen met onze beestjes Dromen

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:56

Rainy noem ik hem (hij heet voluit Rainy King San).
Dat is zo gekomen omdat hij midden in de zomer geboren is, net na een stortbui Scheve mond en zijn moeder was zo aardig geweest om hem te werpen in een plas water.
Heeft nog heel wat voeten in aarde gehad om hem door die eerste dag heen te slepen. We hebben hem naar binnen moeten dragen, hij was licht onderkoeld. En omdat we hem aangeraakt hadden wilde zijn moeder hem niet meer laten drinken. Ach ja, het is toch allemaal weer goed gekomen want hij is nu al bijna 4 jaar oud! Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 01:15

hoi,

tja... Colinda Scheve mond

ik kocht haar als veulen, toen had ze nog geen naam... ja, een nickname; spook of draak *LOL* later begreep ik waarom Haha!

Maar goed... papier invullen en dat werd Top's Colinda Chex
Top's = onze stal naam en Chex = van haar papa (Enterprise Chex) en voor haar roepnaam ging ik eens kijken op het WWW... wilde eens iets anders als 'beauty' of 'polly' Clown

En vond Colinda een mooie naam
als bijnaam noemde ik haar eerder;
als ze lief is, ''popje'' , poppekontje... kontje Bloos
en als ze niet lief was; muts, trut, bitch...

Nu is dat geworden : stoer wijf Haha!

Later heb ik de betekenis v. haar naam opgezocht... wat blijkt?

Haar nickname v. vroeger (spook/draak) doet haar echte naam eer aan, Colinda betekent letterlijk : ''overheerser van het volk''

moet ik daar blij mee zijn Nerd Haha!

groetjes