wran wedstrijd manege kalverhoek 2 maart!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:11

Weet iemand misschien hoe laat de pleasure is?

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:42

qhman schreef:
ja wij doen ook mee. er wordt door ons gestart met twee paarden
1 in de beginners en 1 in de open. ander keus is er niet


helaas helaas kunnen wij niet komen, ik wens iedereen die er start veel succes. en denk aan het losrijden (grapje)

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 15:03

En ik ziet hier maar ellendig te wachten tot ik een keer mag rijden. Huilen
Ga zometeen weg en dan mijn paard opknappen enzo. En dan naar de Kalverhoek. Gezellig iedereen is daar en zit gezellig en ik zit daar op mijn paard. Gaaaap

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:47

zo wat was het druk zeg, die vriendin van mij starte beg.pleasure en beg. reining, ze heeft de pleasure een 3e plaats behaalt en bij de reining niks jammer genoeg, maar naom je heb het goed gedaan hoor en jos wat zag je er betoverent het met je witte spullen en spooky eronder echt super Cool en ik stond maar te kijken me mn haster om mn nek, ik wou ook starten maar dat kon niet vanwege mn merrietje die een moeilijke zwangerschap heeft, maar ja het was in ieder geval een geslaagde dag!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:51

Weet iemand misschien hoe 't nou is afgelopen met 't paard dat kreupel was doordat die tinker tegen z'n pees aanbeukte?

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:53

nee niet echt (ik had het niet gezien) en de ruiter sprak ik later en die zei dat ze misschien een spier had verrekt, ik had dus niet gezien dat ze getrapt werd, maar het zag er wel ernstig uit (of hebben we het nu niet over de dezelfde Haha! )

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:56

rhynstoner schreef:
nee niet echt (ik had het niet gezien) en de ruiter sprak ik later en die zei dat ze misschien een spier had verrekt, ik had dus niet gezien dat ze getrapt werd, maar het zag er wel ernstig uit (of hebben we het nu niet over de dezelfde Haha! )


Ik denk dat we 't wel over dezelfde hebben. In z'n eentje wilde hij niet eens aangaloperen (horsemanship) en met z'n alleen was ie opeens 'n race-tinker.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:27

Ik heb het misschien op video. Het gebeurde pal voor mijn neus. Ik heb het niet bewust gefilmd, dus ik moet het even nazien of ik het erop heb. Ik laat het wel horen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:29

Dat was in de rubriek dat ik reed, maar ik was zo geconcentreerd aan het rijden dat ik niet eens in de gaten had wat er gebeurde. Ik voelde Mileen's kontje even samenknijpen, maar met een zachtjes eeeeaaaasyy ontspande ze meteen weer.
Is die tinker nou bij iemand anders achterop geknetterd dan ofzo? Kon die ruiter 'm niet bij de andere paarden weghouden? Beetje jammer dat ze niet op het midden ging staan dan....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:33

Was het die Tinker met enorm veel behang die ik ook op de foto heb staan in mijn topic [ITP] Foto's westernwedstrijd Manege de Kalverhoek 2 mrt waar hij bij Jos en Roel staat? Die was inderdaad ontzettend snel in de pleasure (dacht ik dat het was). Het zag er toen een beetje hectisch uit, omdat hij zo ontzettend snel galoppeerde dat hij iedereen steeds voorbij ging op de volte.
Hij had ook een paard geslagen????

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:41

Ik dacht dat het in de beginners pleasure gebeurde... Daar gebeurde net zoiets. Kreupel paard stond ook meteen in het midden. Het zal je maar gebeuren.
Als het een andere klasse / onderdeel was dan de beg. pleasure heb ik het niet op film...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:45

Het was in de beg pleasure. Die Tinker kwam te dicht op het andere paard, en ik weet ook niet wat er precies gebeurde maar daarna ging ze met haar paard naar het midden. Hij liep echt niet goed Scheve mond

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:57

gera schreef:
Was het die Tinker met enorm veel behang die ik ook op de foto heb staan in mijn topic [ITP] Foto's westernwedstrijd Manege de Kalverhoek 2 mrt waar hij bij Jos en Roel staat? Die was inderdaad ontzettend snel in de pleasure (dacht ik dat het was). Het zag er toen een beetje hectisch uit, omdat hij zo ontzettend snel galoppeerde dat hij iedereen steeds voorbij ging op de volte.
Hij had ook een paard geslagen????



NEE DAT WAS NIET DIE TINKER Extreme duivel

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:00

boos??? Is dat jouw Tinkertje dan?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:24

Volgens mij die van Sandra.K (zijn vriendin Haha!).

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:26

Ik heb niet eens twee Tinkers gezien (net zoals ik het verschil tussen de twee Haflingers niet zag.... duh) Ik was er dan ook pas bij beginners reining, dus alles zou zich daarvoor dan wel afgespeeld hebben...

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:33

Er waren idd wel 2 tinkers in de beginners pleasure, en degene die op de foto staat bij Jos is de mijne, maar dat is NIET de tinker die aan de scheur ging tijdens de pleasure en later tijdens de horsemanship. De horsemanship heb ik trouwens ook niet gereden.
Hij ging tijdens de proef niet (zoals Gera, die er pas bij de beginners reining was dus nog knap dat ze dat gezien heeft Verward ) zo ontzettend snel dat hij iedereen voorbij galoppeerde op de volte.
Wij reden gister onze eerste wedstrijd (was voor zowel Sam als mijzelf de eerste keer) en die dikke heeft zich keurig gedragen. Hij was wel de tinker die in de hoek bij de deur te dicht op een paardje terechtkwam, dit door een fout van mij. Het was net tijdens of voor de lope en terwijl ik druk bezig was om hem daar netjes in te krijgen gebeurde dat. Hij heeft dat paardje absoluut niet geraakt (ik schat dat er nog een halslengte zeg maar tussenzat wat natuurlijk al veel te veel is maar niet zoveel dat sam hem zou kunnen raken, bovendien steek ik alles wat ik heb ervoor in het vuur als ik zeg dat hij nooit slaat naar andere paarden) en dat gaf toen een bok naar achteren. Nou voelde ik me daar al banketstaaf genoeg bij want het is niemands bedoeling om een ander in z'n proef te hinderen dus ook de mijne niet, het is alleen niet zo leuk om te lezen dat er nu geschreven wordt dat sam hem tegen z'n pees heeft gebeukt want hij heeft dat andere paard dus gewoon niet aangeraakt.
We hebben de hele proef op video staan, je ziet daar niet duidelijk wat er precies gebeurde en hoever ik er vanaf zit (misschien dat banish inmiddels weet of het bij haar duidelijker te zien is?) maar wel dat sam z'n hoofd opzij gooit en ik daarna inhaal.
De opname van de beginners pleasure is trouwens te zien op www.hotton.nl waar ook een filmpje staat van het inrijden van rob voor de open pleasure (zijn proef moet nog ff bewerkt worden aangezien dankzij mijn filmtalent het plafond van de bak er iets te vaak opstaat )
We hebben de reiningproef van tabasco tari daar ook op staan trouwens, voor de liefhebbers.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:10

Sandra.k schreef:
Er waren idd wel 2 tinkers in de beginners pleasure, en degene die op de foto staat bij Jos is de mijne, maar dat is NIET de tinker die aan de scheur ging tijdens de pleasure en later tijdens de horsemanship. De horsemanship heb ik trouwens ook niet gereden.
Hij ging tijdens de proef niet (zoals Gera, die er pas bij de beginners reining was dus nog knap dat ze dat gezien heeft Verward ) zo ontzettend snel dat hij iedereen voorbij galoppeerde op de volte.


Fijn dat er toch altijd even negatief gereageerd moet worden: Scheve mond Verdrietig
Ik was er inderdaad vanaf beginners reining en had het over de open pleasure. Ik heb open western horsemanship niet gezien (toen was ik eventjes weg).

We hebben het waarschijnlijk dus over een ander paard of over een andere proef of weet ik veel wat (in ieder geval is er ergens onduidelijkheid over). Ik heb het 'incident' waarover gepraat werd dus ook niet gezien en dat heb ik al een paar keer gezegd. Ik had het enkel en alleen over een Tinker die tijdens de OPEN pleasure een stuk sneller was dan de rest en aangezien ik nog nooit pleasure had gezien viel me dat erg op. Ik wist niet of het gebruikelijk was om elkaar 'in te halen' e.d., vandaar dat ik het aankaartte. Maar blijkbaar heb ik dat weer op een manier gedaan waardoor ik anderen op de kast jaag... Verdrietig

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:14

Leuk die filmpjes Sandra! Tijdens het inrijden van rob zie je soms nog een buckskin voorbij komen die bij mij op stal staat Haha!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:32

gera schreef:

Fijn dat er toch altijd even negatief gereageerd moet worden: Scheve mond Verdrietig
Ik was er inderdaad vanaf beginners reining en had het over de open pleasure. Ik heb open western horsemanship niet gezien (toen was ik eventjes weg).


Nou, zo negatief moet je het ook weer niet opvatten maar het is toch niet raar dat ik ff op m'n tenen getrapt ben als je eerst schrijft dat die (=mijn) tinker zo ontzettend snel door de bak ging en of ie ook nog een paard geslagen heeft terwijl je later schrijft dat je er vanaf de beginners reining pas was?
Jij hebt het dus over de open pleasure, waar rob hem inderdaad startte. Daar ging hij inderdaad in de galop wat sneller dan de rest, maar niet ontzettend snel. Het is en blijft nou eenmaal een tinker (en een quarter zal ie ook nooit worden maar dat hoeft ook niet) met zijn beperkingen. Een daarvan is dat z'n galop een mindere kant is maar dat is iets waar we thuis hard aan werken en met resultaat. Maar we zijn er nog lang niet. Het was Sam z'n eerste wedstrijd en hij was nog te snel, zeker voor de open. Hij moet nog een stuk langzamer worden, maar qua bouw kan hij die hele langzame galop die je vaak ziet niet aan. Tegenwoordig willen ze weer meer dat de galop een echte drietakt wordt, dus hij mag sowieso niet zo langzaam worden dat het meer een dralopje is.
Jammer genoeg staat de galop in rob z'n proef bijna niet op de video (ik mag ook nooit meer filmen Huilen ) die ook nog op de site komt te staan maarja....
Inhalen is trouwens gebruikelijk, ook in de open.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:54

beetje offtopic:
ik zag van de week al de link van hotton.nl met een filmpje, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de filmpjes te zien.
iemand een tip??? ik ben wel benieuwd.
ik heb realplayer geprobeerd en windows media player 9.
maar het wil maar niet lukken Boos!
ik heb de beginners pleasure ook gezien, en heb de bewuste tinker ook niemand zien raken, zag wel dat ie in het midden ging staan om niemand te hinderen (neem ik aan)


gr. Jacq
Laatst bijgewerkt door western op 04-03-03 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:58

western schreef:
beetje offtopic:
ik zag van de week al de link van hotton.nl met een filmpje, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de filmpjes te zien.
iemand een tip??? ik ben wel benieuwd.
ik heb realplayer geprobeerd en windows media player 9.
maar het wil maar niet lukken Boos!
gr. Jacq



ze zijn gemaakt voor minimaal isdn 128k

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 01:13

Blaze schreef:
ze zijn gemaakt voor minimaal isdn 128k


Boos! aaarghhhh flauw hoor, kan ik dus eg niks ziennnnn

ik heb gewoon een simpel telefoonlijntje Haha!

groetjes

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:47

Colinda"]
[quote="Blaze schreef:
ze zijn gemaakt voor minimaal isdn 128k


Boos! aaarghhhh flauw hoor, kan ik dus eg niks ziennnnn

ik heb gewoon een simpel telefoonlijntje Haha!

groetjes
[/quote]

ga ze er anders opzetten zodat ook het *gepeupel* kan zien wat er is gebeurt. Cool

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:15

*wacht met spanning af* Haha!