Western met een fries??????

Moderators: goldenarrow, Animal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lobke98

Western met een fries??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-03 20:58

Gisteren heb ik Lobke een westernoutfit gegeven en ben gaan rijden. Het staat wel heel wijs hoor een fries met een westernzadel en hoofdstel. Ik moest wel heel erg wennen (altijd engels gereden). Maar het zit op zich wel lekker. heb nu wel pijn in mijn kont. En ik kreeg mijn voeten amper in de beugels. En na afloop deden mijn voeten zo'n zeer dat ik amper kon lopen. Doe ik het verkeerd?? Hebben jullie tips voor de volgende keer??

Groetjes een friesje met een eerste westernervaring!!!!!!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:05

Kwestie van wennen. Ik heb het nu andersom, op een engels zadel zwiebel ik alle kanten op.
Ik denk ook dat je je moet leren ontspannen, dus lekker op je gemakkie gaan zitten helpt. Daar is het zadel ook voor gemaakt natuurlijk, je moet er een hele dag op kunnen doorbrengen en dan ook nog kunnen lopen als je er af komt:o . Dat valt na een lange buitenrit soms al niet mee.
Heb je foto's van je paard met nieuwe outfit!? Dit is een heel nieuwsgierige club hoor! (gelijk ook maar voor de anderen gesproken/getyped) Schijnheilig

Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:10

Hé (off-topic), dat is toch Erik in je avatar?

We krijgen dit jaar een veulentje van Erik, wij blij dat we dat nog gedaan hebben dit jaar, nu hij naar Amerika verkocht is.

Leuke hengst hè!

Bescherm de dieren tegen de beesten!

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:38

tip voor je beugels: wanneer je zadel (vb op een ezel hangt) staat met de beugels naar onder (zoals op je paard) dan de beugels in de juiste houding draaien en er een borstelsteel doorsteken. Zodat de beugels in de juiste houding worden gehouden (1 borstelsteel door de 2 beugels hé Knipoog ) Je zal na een tijdje zien dat je beugels beter beginnen te 'passen'.
Veel succes ermee.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:12

heej dat heb ik ook eens gedaan!
Ik rij zelf western met Powell maar ik heb ook nog een hele lieve fries.
Je krijgt snel last van de beugels omdat je geneigd bent ze te kort te houden. Je hebt bij western rijden de beugels ook redelijk lang maar als je dressuur rijdt op een fries heb je ze veel korter. Dat heb je gewoon nodig omdat ze zo hoog opgooien. Echt lang doorzitten is er bij mij iig niet bij op Bert.
Hier een foto van mijn vriend op Bert met het western zadel.
Ziet er wel grappig uit he?

Afbeelding

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Lobke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 20:17

Heel gaaf die foto hierboven. Nog even geduld maar hoop eindelijk eens met de digi foto's te maken. Van de week zaten we in een hagelstorm dus wordt het met die foto, ook niks.
Maandag zal ik Lobke poetsen en alles wat van western is pak ik en dan:
Pling cheese!!! Pling

En dan nog op bokt zien te krijgen!! Ik doe me best

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie