moorselen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:39

Geen nieuws meer over Moorselen Schijnheilig Knipoog

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:19

Nou, okay dan, ik heb inmiddels het bericht wat ik wilde neerzetten al 2 keer gedelete.....

Ik heb trainers gesproken op zaterdag in Moorsele m.b.t. de bodem. Stuk voor stuk waren ze het erover eens dat deze slecht was (dit was ook al enige jaren in De Quarter te lezen). Deze bodem is neergelegd voor spring- en dressuurruiters om vooral niet uit te glijden, en wat willen we van de reiners....... glijden........

Sommige besloten jonge paarden niet te starten, sommigen reden zonder snelheid te maken naar een stop toe en maakten dus een "stopje". Petje af voor deze mensen.

Maar de meesten, zowel nederlanders als belgen, in welke klasse dan ook (dus jeugd, amateur, open), trokken de paarden behoorlijk open op de run down om een sliding stop te maken.

Dit heeft mij wel even aan het denken gezet........

Gisela

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:49

Tsja inderdaad dat geeft te denken....

Vooral ook omdat van deze bodem de onderlaag wel glad was en de bovenlaag stroef konden de paarden daar alleen een slidingstop maken vanuit volle snelheid en met hun volle gewicht op de achterhand zodat de ze door de bovenste laag heen op de onderste terecht kwamen en dan bleven ze glijden wat resulteerde in lange stops!!!

Dus of je zag paarden uit zeer hoge snelheid super stops maken of ze stopte niet. Helaas resulteerde het voor heel wat paarden de volgende dag in sprierpijn zodat de resultaten tegenvielen...

Maar ja dat is mijn visie Cool
Ik denk wel dat er ruiters zijn geweest die met een goed stoppaard gekomen zijn en met een mindere naar huis zijn gegaan helaas.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:32

Het was een mooie bak, maar de bodem was niet ideaal. Er waren maar weinig paarden bij die lekker konden glijden in de bak, en idd, petje af voor de mensen die hun paard op safe gereden hebben! Ben ik blij met mijn pleasureknolletje, dan maakt de bak vrijwel niets uit *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:13

Ik heb trouwens voor de geïnteresseerden een aantal foto's gemaakt tijdens deze wedstrijd. Heb je zelf aan de wedstrijd deelgenomen en ben je benieuwd of je ook door mij bent vastgelegd, kijk dan even op http://www.gerahoving.nl onder 'paardenfotografie'