Paard gestolen: It's Another Footwork

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 07:57

Ik ben totaal uit het veld geslagen, bij het lezen van dit bericht.
Een week of vier geleden heb ik deze merrie nog mogen bekijken, ze heeft veel indruk op mij gemaakt door haar imposante verschijning. Jeetje riep ik nog, het lijkt wel een hengst!
We waren daar om naar een hengst te kijken, en deze merrie bracht mij aan het twijfelen toen ik haar zag, na wat overleg met het thuis front, hebben we uiteindelijk toch voor de hengst gekozen. Ik kan alleen maar hopen dat deze merrie gauw weer terug gevonden wordt, en wil vooral bij het schrijven van dit stukje An en Henk veel sterkte wensen.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:15

XONO ik hang er ook een op bij Stal Wennekers. Ik ga vandaag met Bugsy in Friesland en Drenthe naar een paar westernstallen , ik heb er ook een paar uitgeprint en ik zal ze daar ook even ophangen en uitdelen.
Veel Suc6 en ik hoop dat ze terug gevonden wordt

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:40

Hoi Xono,

Ik zal net als Sonja ook dit even uitprinten en op stal hangen.
Je weet maar nooit.

Die "poster" met gestolen en de foto heb je die als bestandje soms?
En zo ja wil je die dan naar me sturen per pb dan print ik hem groot uit.

Sterkte aan Henk en An en iedereen!

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:03

Xono, sorry, het is al gelukt hoor met uitprinten. Ik zal ze ophangen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:09

Ik hou mijn ogen open voor je!

En met een beetje geluk, is de politie extra alert ivm de vogelpest... Met name richting Belgie (waar je al helemaal niet heen mag met je paard) en Oost Nederland zijn er verscherpte controles, dus hopen dat ze evt aangehouden worden!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:36

Misschien een stomme opmerking, maar een helderziende inschakelen?
Alle beetjes helpen nietwaar..

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:15

Ik ben echt erg geschrokken van dit bericht en leef met iedereen op de Greup mee. Ik vraag mij echt af waar de mensen het lef vandaan halen om midden in de nacht een paard uit stal te stelen. Het is toch te gek voor woorden Boos! !
Ik zal het ook even uitprinten en rond sturen. Hopelijk wordt ze snel gevonden !

Tallie1979
Berichten: 22806
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:20

Ik zag trouwens dat ze gisteren trailers aanhielden bij ons in de buurt..

Ik hoop iddd dat ze door de heinenoord of over een van de bruggen zijn gegaan ( kan niet anders.. ) dan hebben ze misschien op video Lachen

WendyBZ

Berichten: 13145
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:33

Ik heb hem ook even op mn site gezet. Ik hoop dat ze snel gevonden wordt!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:47

Bonjour schreef:
Ik ben echt erg geschrokken van dit bericht en leef met iedereen op de Greup mee. Ik vraag mij echt af waar de mensen het lef vandaan halen om midden in de nacht een paard uit stal te stelen. Het is toch te gek voor woorden Boos! !
Ik zal het ook even uitprinten en rond sturen. Hopelijk wordt ze snel gevonden !

Mensen kunnen heel brutaal zijn. Op de vorige manege hadden dieven echt alle kastjes opengebroken om de duurdere zadels te stelen. En dat terwijl het woonhuis er gelijk naast was. Ze hadden zelfs een kruiwagen gestolen om de zadels mee naar de weg te kunnen vervoeren.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:50

Heeft het zin om em ook bij ons op te hangen? In de Kop van Noord Holland?
Dan zal ik dan namelijk gelijk doen vanmiddag.

Funnygirl
Berichten: 580
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:45

Hoi.

Moet er niet aan denken dat ze mijn paardje zomaar meenemen. Wat dat vervoersverbod in het oosten betreft; Wij zitten in regio nederweert en er mogen weer paarden vervoerd worden. Denk niet dat de politie alle trailers aan gaat houden. Helaas. Het vervoer naar Belgiƫ en evt. Duisland is denk ik dan ook niet zo'n probleem. Ik ga de flyer ook uitprinten en eens even kijken of ik een paar strategische plaatsen kan vinden. Het probleem is alleen dat de lessen bij de manege's nog niet door mogen gaan. Maar ik ga het toch proberen. Veel succes met het zoeken en veel strekte vanuit het Limburgse land

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 13:52

Cloris, jazeker helpt dat!
Je weet het nooit! Hartstikke bedankt! Lovers

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:02

Hij hangt in m'n trimsalon, en straks rij ik even naar Willem Schimmel... daar mag 'ie ook vast wel hangen.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:12

Wij (Colin en ik) waren daarnet bij Hyporama, en daar zei die winkelbediende: "Oh dat is dat dure paard wat vanmorgen in de krant stond!" Nou heb ik dus geen krant meer van vandaag. Maar heeft iemand van jullie dat misschien ook gelezen? Is het mogelijk mij daar een scan van te mailen? Alvast bedankt.
En oh ja, ook daar zou de poster opgehangen worden.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:17

Bron: http://www.rotterdamsdagblad.nl

Kostbaar Amerikaans westernpaard gestolen uit manege

Door Caroline van der Schaaf

Oud-Beijerland _ Grote schrik gisterochtend in de manege De Greup Stables aan de Stougjesdijk in Oud-Beijerland. Een van de Amerikaanse 'quarterhorses', paarden die worden gebruikt bij het westernrijden, was verdwenen. Zomaar gestolen uit de trainingsstal. Angelique Ferdinandus, de eigenaresse van de manege waar het paard op stal staat en wordt getraind, zit met de handen in het haar. ,,Het is voor ons een grote strop.''

De 3-jarige merrie, die luistert naar de naam 'It's another Footwork' - ook wel afgekort tot 'Footworkje' of 'Footje' -, is dit jaar haar beste paard, vertelt Ferdinandus verontwaardigd. It's another Footwork is een nazaat van het in Amerika befaamde paard met de achternaam Footwork. Ferdinandus loopt door de stal en wijst een soortgelijk westernpaard aan als de gestolen merrie. ,,Deze lijkt erop, maar is iets kleiner. En Footwork is koffiebruin van kleur.''

Westernpaarden als It's another Footwork lijken op pony's, vertelt Ferdinandus. ,,Ze zijn niet zo groot, hebben een markant hoofd en dikke billen. Een quarterhorse is het snelste paard op de kwart mijl. Het zijn heel wendbare paarden, tijdens het westernrijden moeten ze snel kunnen stoppen, glijden op het achterbeen, spinnen, dat soort dingen.''

Ferdinandus is ervan overtuigd dat de dief, die tussen woensdag middernacht en zeven uur donderdagochtend zijn slag heeft geslagen, een paardenkenner is. ,,Het is een hartstikke duur paard,'' vertelt ze. Een paard als Footwork is volgens haar ongeveer 50.000 euro waard. ,,De bloedlijn van dit paard is heel gewild. Ze moeten dit paard heel gericht hebben gekozen. Waarom lopen ze anders twee stallen voorbij en nemen ze Footworkje mee,'' vraagt ze zich af. Er staan ongeveer zestig viervoeters op stal bij De Greup Stables.

De daders hebben flink wat moeite moeten doen om het paard ongemerkt weg te nemen. Het lijkt erop dat ze bekend zijn met de situatie op de manege aan de Stougjesdijk. Slechts een van de deuren van de stallen is niet beveiligd en juist die deur hebben ze gebruikt, vertelt Ferdinandus. Vervolgens hebben ze met het paard een groot stuk land doorkruist, in de richting van Goidschalxoord. ,,Het spoor is helemaal te volgen,'' zegt de Oud-Beijerlandse. ,,Het was die ochtend heel dauwig en toen we hier kwamen, zagen we vrij verse sporen. We denken dat het dus 's morgens vroeg is gebeurd. Ik ben benieuwd of iemand iets heeft gezien.''

Volgens de politie hebben de dieven hun auto met een paardentrailer geparkeerd op de N 217 ter hoogte van een bruggetje waar vaak vissers zitten. De hond die normaal gesproken het terrein bewaakt, is tijdelijk kreupel en zit in een kennel. ,,De hond heeft de dieven niet kunnen horen, anders was hij zeker aangeslagen.''

Ook de eigenaar van het gestolen paard stelt alles in het werk om It's another Footwork terug te vinden. Zo wacht er een fikse beloning op degene die het paard ongedeerd weet terug te brengen. De diefstal wordt ook in het buitenland bekend gemaakt, zoals bij maneges in Amerika en Europa. ,,De dieven moeten het dier ergens kwijt. Als het paard op een goed adres terecht komt en ze weten dat ze hier is verdwenen, dan kunnen ze haar herkennen,'' vertelt Ferdinandus. Het paard verkopen wordt voor de dieven echter moeilijk, vermoedt Ferdinandus. ,,Footworkje heeft een stamboom, die kunnen ze bij goede adressen nooit kwijt. Alleen in de zwarte handel.''

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:42

Dank je Ludo, ik heb het artikel gevonden!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:53

Het is toch niet meer normaal! Ik zou in mijn stal wat gemene honden neer gaan zetten denk ik als ik dure paarden had met zo'n stamboom.

Die 2 foto's zijn een heel verschil trouwens. Ik denk dat je het diertje niet meer terug zult vinden in NL. En wat SM een paar pagina's terug zei is idd niet echt handig voor het vinden van het paard.. er is makkelijk een andere stamboom bij te vinden. Er zijn hardstikke veel paarden te vinden met die aftekeningen en die kleur. Ik hoop dat jullie haar terug vinden! Sterkte. Ik zal ook hier in de buurt wat posters ophangen.

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:00

uhm xono meschien een ideej om het ook in het frans te vertallen en naar franse western stallen te stuuren (frankrijk is een groot land veel mensen zouden daar niet eens weten dat hij gestolen is )via mail ook al is het een verre gok als je wilt wil ik hem wel vertaalen , of meschien op de site van msn.nl een andvertentie te zetten te zetten .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:08

Ja, ik ben ook al bezig geweest met Duits, maar dat wil nog niet echt vlotten. Ik heb het dus maar in het Engels naar verschillende westernstallen in Duitsland en wat sites gestuurd. Frankrijk zou eventueel ook nog kunnen inderdaad. Als je mij je email even geeft, zal ik hem doorsturen en dan kun jij hem naar het Frans vertalen? Als je wilt natuurlijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:15

Colin, ik denk dat je ook even in Duitsland de foto moet zien te verspreiden. Er zijn hier wat websites in Duitsland waar je de foto van Footwork heen kunt sturen. Maakt verder niet uit of het nu in het Engels is of in het Duits, en als je het toch in het Duits wilt doen en hulp nodig hebt bij het vertalen van het bericht, moet je me maar even PB-en.

http://www.koppel.de/hotline/Welcome.html

http://www.pferdediebstahl.de/

http://www.tier-service-net.de/tiernotr ... tm#123link

http://www.animalnews.de/m/tiere/pferd/index.shtml

En verder nog www.westernpferde.com en www.pferdezeitung.com

Succes ermee!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:26

Dankje Trudy, het is allemaal wel gelukt Lachen
Ik ben inderdaad al aan het mailen geslagen naar Duitse stallen en websites.

DubbelFun

Berichten: 89003
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:30

Vergeet ook Italiƫ niet.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:43

Wat een steleltje flikkers zeg Frusty Zomaar, wat een brutaliteit, gewoon een paard uit zn box meenemen Boos!
Ik houd me ogen open voor jullie....
Idd het buitenland, daar kan ze misschien wel naartoe zijn...
Nou iig sterkte en onwijs veel succes!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:36

De poster hangt iig ook in Goes in diverse winkels sinds vanmiddag, evenals in 'mijn' ruitershop in Sommelsdijk en de Dierenkliniek op Goeree Overflakkee (vergelijkbaar qua grootte met het Dierenziekenhuis in Rdam).

Mijn schoonzusje print ze uit en zal langs wat maneges in Hoek van Holland gaan.
Ik hoop echt dat ze snel gevonden wordt!