[WN] Westernmanege in Zuid-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Westernmanege in Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:15

Volgens mij geeft Sanghita nu les op Peggy haar bedrijf, bij Western all around...
Kan me tenminste niet voorstellen dat er zoveel Sanghita's rondlopen...

giannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:26

hoi,

wij zijn een kleine westernmanege, begonnen in februari van dit jaar. Wij zitten in Gouderak, dus niet zo heel ver van Rotterdam.
omdat wij nog zo kleinschalig zijn geven wij momenteel enkel privélessen, dit kan, indien je dit wil, later ook in een groepsles.
de prijs is €15 p/halfuur prive en destijds €15 p/uur groepsles.

lijkt het je wat?

onze site; http://www.crazycowgirlranch.nl
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 12-11-09 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link werkend gemaakt

giannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:29

TurdusMerula schreef:
Omdat je Gouda noemde als haalbaar:
De crazy cowgirl ranch... Zit in Gouderak, maar is goed bereikbaar met ov... Hele fijne mensen, hele fijne paarden, ben heel erg positief over hen. :)
Ze hebben ook site; je kunt ook crazy_cowgirl of giannatjuh een pb sturen. :)

het is niet crazy_cowgirl maar nice_cowgirl hier op bokt ;-) of je kan mij inderdaad altijd een pb-tje sturen.

of eens op onze site kijken
www.crazycowgirlranch.nl

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:30

Oei, sorry, daar gooide ik twee namen door elkaar. :))

Deze Boktuser dus. :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:35

Hoihoi,

Zelf rij ik op Lone Star Western Stables in Alphen aan den Rijn.
Ik heb op veel maneges gereden (ook engels), maar ben hier echt wel het meest positief over.

De manege ziet er prima (schoon!) uit en de paarden staan er goed bij. Ook de sfeer is super: er rijden geen kakkers of slagers.
Het is gewoon gezellig. De boxen zijn prima, de paardjes hebben onderling contact (geen grote dichte dozen dus).

We hebben iets van 25 paarden (manege en pension). Kijk anders eens op de website!
Volgens mij mag ik de link niet vermelden, maar als je Lone Star Western Stables googelt staan we bovenaan.
We hebben trouwens ook een hyves : )

Als je meer info wilt, stuur je me gewoon een berichtje!
Groetjes!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 16:00

Ik ga vanavond meerijden in de les bij de Tripple B Riders in Bleiswijk. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Het is wel lekker dichtbij (10km/15min) en dus wekelijks te doen!

Veel westernmaneges zijn voor mij echt te ver weg om dan wekelijks te kunnen lessen. Naar Alphen aan de Rijn is het bijvoorbeeld 45 minuten rijden, wat betekent dat je na de les ook weer 45 minuten in de auto moet zitten. Dat zie ik niet zitten, zeker niet wekelijks :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:11

Je mag de link trouwens best vermelden. :)

@spekkie, nog iets heel anders...

Als je in bent voor 'iets anders' maar imo supergoede les, dan kun je nog aan een trainingsweek denken bij Spirithorses...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:38

I_Cee_Ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:15

Den haag ..... Trainingsstal Madepolder....

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 10:27

x_spekkie_x schreef:
Ik ga vanavond meerijden in de les bij de Tripple B Riders in Bleiswijk. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Het is wel lekker dichtbij (10km/15min) en dus wekelijks te doen!

Veel westernmaneges zijn voor mij echt te ver weg om dan wekelijks te kunnen lessen. Naar Alphen aan de Rijn is het bijvoorbeeld 45 minuten rijden, wat betekent dat je na de les ook weer 45 minuten in de auto moet zitten. Dat zie ik niet zitten, zeker niet wekelijks :)

Het is mij goed bevallen :)
Ik heb hier ruim een jaar geleden al eens eerder gelest en ik ben blij dat ik ervaring heb met meerder stallen. Ik heb onder andere een kijkje genomen bij de Silver Ranch (goed!), Madepolder (geen herinnering meer van :+), Lansbergen ( ;( ) en dus de Tripple B Riders (nice!).

Er zit met name verschil in de kwaliteit van de paarden, hoe western gevoelig ze zijn. Nou, dat is in Bleiswijk echt super! Ik wilde afwenden en mijn paard wil meteen een rollback doen :+ (de verkeerde kant op, dat wel :P) Ook als ik de lichaamshulpen voor stop geef, stopte mijn paardje meteen. En dat is fijn rijden :) Wat ik ook zo geweldig vind is dat kus geluidje. Hoppa, meteen in galop :wow:

Volgende week rij ik lekker weer mee. Hopelijk weer op Peppy Doc (daar reed ik dus op), want dat paardje is lief en een beetje ondeugend :o <3

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:57

ik heb ook dit topic helemaal gelezen, heb inderdaad hetzelfde probleem. woon in barendrecht en wil graag op les om te kijken of ik het daadwerkelijk net zo leuk vindt om zelf te doen als dat ik er naar kijk.

alleen het meeste is inderdaad ver weg.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:10

Ukster schreef:
ik heb ook dit topic helemaal gelezen, heb inderdaad hetzelfde probleem. woon in barendrecht en wil graag op les om te kijken of ik het daadwerkelijk net zo leuk vindt om zelf te doen als dat ik er naar kijk.

alleen het meeste is inderdaad ver weg.

Waarom ga jij dan niet naar Oud Gastel ?? Vanuit Barendrecht een makkie en als t moet kun je nog aan t eind van de A29 binnendoor. Je kan ook eens in de 2 weken gaan, doen ook veel westernruiters.

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:00

mijn Merrie staat nu in Training bij Krista, maar als ze in 210 naar huis komt wil ik ook lessen.
ik had het met krista er over om evt lessen te volgen van haar, krista komt alleen als er minmaal 5 mensen willen lessen
dat wel dat je 1x in de week of om de 14 dagen ? naar schipluiden moet komen met je paard voor westernles van Krista sterrenburg.
zou ook een optie zijn voor mensen hier in deze omgeving,
dus geef het door aan iedereen die western lessen willen volgen wel met eigen paard !!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:33

Kom eens een kijkje nemen op Madepolder :) Onwijs lieve mensen en leuke paardjes :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 10:38

Helaas is de Triple B Riders in Bleiswijk (Manege Rottemeren) er mee gestopt |(

Ik ben nu dus weer op zoek naar westernles in de buurt van Lansingerland.
Het probleem is dat ik veel maneges te ver weg vindt. 's Avonds na het rijden heb ik moeite om nog een lange afstand te rijden.
Madepolder (Den Haag), Manege Krimpenerwaard (Krimpen a/d Ijssel), Country Stables (Voorschoten), Lone Star Western Stables (Alphen a/d Rijn) zijn allemaal te ver weg.

Ik ben bang dat er weinig anders meer in de buurt is. Ik zoek dus een plek waar ik westernlessen kan nemen zonder eigen paard. Wie heeft er tips? :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:45

En gouderak dan? CrazyCowgirl ranch is ook al genoemd, die zit daar.
Ik ben niet op het terrein geweest maar krijg met mijn eigen paard les op lokatie en dat bevalt erg goed.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:13

Terrein is ook ok. :j

Pb nice_cowgirl eens, die is van daar. :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:25

Ook Gouderak is 40 minuten rijden voor mij.
Bovendien hebben zij helaas alleen een buitenbak, wat ik voor manegelessen niet zo prettig vind (in de winter).

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:52

Tja, dat is lastiger dat je graag een binnenbak wilt. Dan zou ik toch zeggen Madepolder, ook al is dat wat verder. Die heeft een mooie grote binnenbak. De paarden daar zijn trouwens ook goed Western getraind. Hoe goed en welke discipline hangt er net vanaf op wie je zit, de een is natuurlijk wat scherper dan de ander maar in principe kunnen ze allemaal stoppen, rollback en een basis spin.

CCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:01

Welnee joh. 40 km is echt geen afstand als je er goed les krijgt en de sfeer super gezellig is. Bovendien bevatten de lessen bij koud weer een stukje theorie zodat je niet meteen dood gaat van de kou.

AlinaKyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:05

Net als Spekkie reed ik met heel veel plezier bij The 3 B Riders, maar helaas ;( De paarden zijn verkocht naar een stal in Voorschoten, is dat niet wat voor je? Vanuit Rotterdam Alexander te ver, maar vanuit Berkel misschien wel te doen? Ik ga binnenkort maar eens kijken bij de CCR.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 15:24

CCR schreef:
Welnee joh. 40 km is echt geen afstand als je er goed les krijgt en de sfeer super gezellig is. Bovendien bevatten de lessen bij koud weer een stukje theorie zodat je niet meteen dood gaat van de kou.

Natuurlijk is het te doen. Ik kan bij wijze van spreken ook een uur rijden om les te krijgen. De vraag is of ik het er voor over heb en dat heb ik niet. Ik zoek iets dichterbij dan 40km, want ook de kosten spelen mee. Maar goed, zoals ik nu zie zijn er voor mij geen opties binnen een straal van 40km (of half uur rijden).
Ik had gehoopt dat er misschien iemand was die geen manege heeft, maar wel les geeft op eigen paarden.

AlinaKyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:00

Ik zal mijn ogen en oren open houden voor je! Je kan altijd nog bij Lansbergen terecht. Of Jodie of Blue eye leasen. Je kon ze ook voor een priveles of voor vrij rijden huren. Mocht ik geen bijrijd paardje vinden, dan ga ik kijken of ik Jodie kan leasen. Maar ik moet aan Karin nog vragen wat voor bedrag daar aan vast zit. Ik baal zo enorm dat ze gestopt zijn! Ik had net in een paar weken terug laarzen en mooie sporen gekocht, die staan nu weer in de kast voorlopig.

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:04

Ook ik ben helaas gedupeerd door het plotselinge stoppen van de Western lessen bij de Rottemeren, jammer dat er geen rekening wordt gehouden met "klanten". Gisteren een bezoekje gebracht bij de Madepolder wat mij wel aansprak ben benieuwd hoe de proefles bevalt. Opgeven wil ik het zeker niet maar ik was zo gehecht aan mijn instructrice

antjebm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:36

Hey Spekkie, is manege Lansbergen in Bergschenhoek niets voor jou?
Niet zo ver van Bleiswijk af.
Daar worden ook western lessen gegeven :)