Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dance schreef:Wat is er op tegen dat Haflingers bij de cutting starten? Dat gebeurt al hoor en bij cutting ben je ook niet afhankelijk van de rasverenigingen.
Sugarmiss schreef:@Rina: een kwestie van ergens waarde aan hechten:
óf punten op een QPA-show, maar geen NK,
óf het NK-lint en eens een keer geen punten.
Blaze schreef:Die keuze moet helemaal niet gemaakt worden.
Punten zijn belangrijk voor de rassen dus die wedstrijden moet je houden op dezelfde tijd dat je een NK houd
Dance schreef:
Blaze, die Tinker kun je toch met rode strikjes versieren om ze van dat zwart/bonte vee te onderscheiden. Rood zou ook nog eens aanstekelijk werken op dat vee, dus het wordt dan extra spannend.
vera schreef:Maar wat houdt dit nu tegen???
PeterV schreef:Wij eigelijk zelf, de leden van de diverse verenigingen.
Anya schreef:Die vergelijking gaat niet helemaal op; de katholieke en protestante ruitersportverenigingen hadden in principe hetzelfde doel en konden daarom makkelijk samensmelten.Nou aan die woorden van Peter kan ik niets toevoegen. Want het draait echt allemaal om samenwerking. Ik heb bijvoorbeeld aan een plaatselijke krant geprobeerd uit te leggen waarom wij in Nederland twee NK's hebben. Het probleem is: eigelijk kan ik dat niet. Zeker niet in Nederland waar zelfs de twee elkaar vroeger uitsluitende paardensportverenigingen (de katholieken en de protestanten) elkaar uiteindelijk toch hebben gevonden in de KNHS. En dat was een fusie. Geeneens een samenwerking in een federatief verband.