wedstrijd Zuidwolde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 15:32

Het is ook hardstikke leuk dat er mensen zijn die de moeite nemen om zo'n wedstrijd te organiseren, maar als degene die de wedstrijd organiseerd expres zorgt dat haar naam niet bij de organisatie op de startlijst staan omdat er een zgn. wran controle zou komen van Peter Wittermans dan vind ik dat je toch lichtelijk sneu bezig bent.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 17:05

oke, dat ben ben ik met je eens.
eerlijk duurt het langst, zeg en doe ik altijd.

lissyjd

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:51

Wees blij dat iemand de moeite en de tijd neemt om zo'n wedstrijd te organiseren elke keer maar weer.
Ik zou het haar niet na doen want het is echt niet makkelijk.
En commentaar is er bijna altijd wel en je kan het niet iedereen naar het zin maken.
Ik heb ook wel eens daar gereden en dat was georganiseerd door regina en ik heb er geen problemen mee,dat zegt niet of ik er wel of niet mee eens ben maar ik waardeer het wel dat zij dat allemaal organiseerd.
En ben blij dat er tenminste wat plaats vindt in het noorden.

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:28

Ik kom voor het eerst op dit forum en ik vind het jammer dat er zoveel commentaar is op Regina. Ik doe altijd mee in Zuidwolde met mijn chauffeur Romkabouter en het is altijd heel gezellig en gemoedelijk. Regina staat altijd klaar om je te helpen evenals haar pa. Wat maakt het uit dat ze mee doet (terecht of onterecht) of zijn jullie soms bang om een plaatsje lager te eindigen??? Party!!
Ik heb net op de vraag "Wedstrijd in het Noorden" van Peppysan geantwoord, dat mij dat wel wat lijkt, maar als zij zich zo opstelt, dan denk ik daar nog een keer over..... wie roddelt er hier nou eigenlijk??
Ik kan alleen maar zeggen: Regina ga zo door en inderdaad dan gebeurt er tenminste nog wat in het Noorden Haha!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 15:28

Ok, volgens mij moet ik ff iets duidelijk maken. Deze berichten zijn er absoluut niet op gericht om Regina zwart te maken ofzo. En ik heb ook gezegd dat ik het al heel tof vind dat iemand de moeite neemt om iets te organiseren. Maar ik vond het gewoon raar dat ze meedeed en er waren ook nog wel andere dingen die niet klopten, maar daar ga ik verder niet over zeuren. Toch vind ik dat je je als organisator aan de regels moet houden. Die zijn er toch niet voor nix? Als iedereen die regels aan z'n laars zou lappen, dan zou het wel een enorme puinzooi worden of niet?

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:37

Dit is niet de eerste keer dat er commentaar is op haar wedstrijden en dat ze onder de WRAN regels organiseerd, om dan toch haar eigen regels te volgen.
Als je een wedstrijd organiseerd mag je niet mee doen omdat je daar technisch gezien voordeel van kan hebben doordat je bijvoorbeeld de patterens al kent omdat je ze zelf maakt, of invloed uit zou kunnen oefenen op de judge. Ik hoef niet bang te zijn een plaatsje lager te eindigen, Ik start Open omdat ik professioneel met de paardensport bezig zou zijn. (ik gaf les in een engelse manege) En ik vind eerlijke concurrentie niet erg.
Als je een klacht neerlegt bij de organisatie, Regina dus, moet het oordeel van de judge eraan te pas komen om het op te lossen. Uiteindelijk is het opgelost, maar had ik toch een zure smaak van de manier waarop.
Tevens vond ik het raar dat er gezegd werd dat dhr. Wittermans kwam controleren. Dat sloeg nergens op.
Ik wil Regina geen sinds zwart maken, maar hoop dat ze leert van haar fouten en in het vervolg de wedstrijden anders organiseerd.
Ik hoop als ik de wedstrijd hier op de manege help organiseren dat zulke dingen niet voor komen en iedereen, ongeacht winnaars of verliezers met een plezierig gevoel huiswaarts gaan. En dat er geen mensen zijn die zich terug trekken omdat de organisatie niet klopt.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer de wedstrijd bij ons er komt, want het kan nog even duren omdat de organisatie nog veel te leren heeft.

Groetjes Peppy

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:56

Maar als de showmanager iemand anders is mag het dus wel?? Maar goed, er zijn nu dus twee conclusies die getrokken kunnen worden..

Ten eerste: het is knap dat iemand zulke wedstrijden kan organiseren en zo'n breed deelnemersveld weet te krijgen. Ondanks dat ze een aantal wedstrijden heeft gehad waar maar een paar deelnemers waren, heeft ze het toch doorgezet. Dat verdient wel een complimentje vind ik... Lachen

Ten tweede:
Het is niet eerlijk om wedstrijden uit te schrijven op naam van iemand anders zodat je zelf mee kunt doen. Ook in het Noorden vind ik dat er genoeg wedstrijden zijn, ook buiten zuidwolde om. Maar de laatste keer in Oosterwolde deed ze ook niet mee. En buiten haar eigen wedstrijden om zie ik haar vrij weinig wedstrijden rijden. Dan begin ik er inderdaad wel iets achter te zoeken.

Deze twee conclusies staan geheel los van elkaar en ik vind absoluut dat ze een compliment verdient, maar het moet allemaal wel eerlijk blijven. Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:56

Genoeg wedstrijden?
Zou je een lijstje kunnen maken? Dan kan ik ook wat vaker Lachen

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:01

Nou je hebt Oosterwolde, Saasveld net gehad. Zuidwolde (eindejaarswedstrijd, niet door Regina). Eibergen, Den Ham.

Is toch allemaal te doen lijkt mij zo... Lachen

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:04

Den Ham, Saasveld en Eibergen? Dat is geen noord, dat is hartstikke oost! Twente en Achterhoek om precies te zijn...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:08

Open WRAN in lelystad rondom juni

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:10

Ja dat weet ik, maar voor mensen uit het noorden toch wel te doen??

Ik bedoelde in mijn vorige berichtje wedstrijden voor noorderlingen... Haha!

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:20

Als er een snelweg zou liggen van Groningen/Friesland naar Twente/Achterhoek wel. Maar helaas zijn het alleen maar provinciale wegen daar, de A28 houdt op bij Hoogeveen. Als je dan ook nog eens vanuit Groningen of Friesland moet komen, dan ben je al snel twee uur of langer onderweg.

Ook een reden waarom wij vanuit Twente liever niet naar de noordelijke provincies gaan voor wedstrijden, op de weg schiet het totaal niet op.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:56

Djeez, dat noem ik idd geen Noorden hoor.
Wij wonen vlakbij Oosterwolde, dus tel daar je rijtijd Hoogeveen - Oosterwolde bij op Ludo. Scheve mond
Ik vind het wel te doen hoor, ben wel wat gewend voor de SGW's, maar mijn zus...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:10

Nee, je hebt gelijk. Maar in het oorspronkelijke bericht ging het over Regina, die zelf in Den Ham woont...Voor haar zal dat toch te doen zijn??
Nou Rom, dan moet je 28-29 december maar naar Zuidwolde komen, dat wordt hardstikke gezellig, want ik ben er ook... Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:13

Cool, ik ga er heen, want me zus heeft zich opgegeven Lachen
Ze rijd nog bij de beginners, dus alleen zaterdag zijn we er. Horsemanship & Reining dacht ik (want dat schijnt na de pauze te zijn Haha! )
En ik bestuur de auto Tong uitsteken

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:16

Moet ik dan nog speciale beschermende dingen meenemen, of ben ik een beetje veilig?? Tong uitsteken
Gaat een leuk feestje worden, ik heb er nu al zin in... Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:34

Ik ben best normaal hoor Haha!

Stasia
Berichten: 15
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Elim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:29

Ik ben als groom meegeweest naar de wedstrijd in Zuidwolde. We gaan altijd naar de wedstrijden van Regina. Erg fijn dat er iemand is die hier wat organiseert. Ik heb even bij haar nagevraagd hoe het nou zit met dat zelf meerijden. De wedstrijdleider en ringmeester komen volgens haar van buitenaf en ze heeft vooraf overleg gehad met de jury over het zelf meerijden. Buiten mededinging rijden kan helaas niet bij de WRAN. Regina is trouwens ooit wedstrijden gaan organiseren om ook zelf wedstrijd te kunnen rijden. Tsja, en zoveel wedstrijden worden er helaas niet georganiseerd. Misschien een goede tip voor anderen? Als je aan dressuur of springen doet, kun je elke week in de buurt starten. Het zou mooi zijn als dat met westernrijden ook kon. Het westernrijden komt nog steeds niet echt van de grond. Een nieuw onderwerp van discussie?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:38

Maar dan is het wel slim als de wedstrijdleider zelf ook weet dat ze wedstrijdleider is.. Haha!
Laatst bijgewerkt door Linda op 16-12-02 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:16

Na de berichten te hebben gelezen voel ik toch als örganisator???????? dat ik moest reageren op al deze mail.

Inderdaad Regina kan leuke wedstrijden organiseren. Alleen als je dat doet waarom dan altijd de mensen voor je karretje spannen en de regels ontlopen.

Mijn ervaring met Regina is als volgt.

Ze vroeg een poos geleden of ik haar wilde helpen met de wedstrijden en dat heb ik toegezegd. Ik vond ook erg leuk wat ik deed.

De laatste wedstrijd echter vroeg ze of ik als showmaster wilde functioneren en op mijn vraag wat dat inhield was haar antwoord. Hetzelfde wat ik nu deed maar ik moest ook wat meer over de regels van de WRAN weten, dat als er mensen met problemen/vragen kwamen dat ik deze kon beantwoorden.
Hierin stemde ik toe.

Ook had ze het erover om in de toekomst toe te treden bij onze club. Maar daar was nu nog geen sprake van, dit zou pas per januari worden ivm een nieuwe regel van de WRAN.

Ik sprak af met haar dat ik het in ons bestuur ter sprake zou brengen en haar zou uitnodigen om bij de vergadering aanwezig te zijn.

Tot mijn stomme verbazing zag ik op de wedstrijddag dat madam alles van onze club al op papier had staan.
Plus dat ik als wedstrijdleider op het programma stond en een kennis van mij die dacht dat ze vrijwilliger was stond al secretariaat op papier. Waarna zij ook gelijk zeer kwaad haar werkzaamheden staakte.

Nadat ik op mijn post had plaatsgenomen ben ik het WRAN boekje gaan doorspitten op mijn gemak. En kwam tot de conclusie dat als ik wegliep de wedstrijd gestaakt zou moeten worden.

Waarom zou ik weglopen hoor ik jullie al je eigen afvragen.

Nou het volgende dames en heren, ik ben vrijwilliger en als ik organisator was van een wedstrijd ben dan hoor ik ook nog verzekerd te zijn.
En dat was ik niet. Waarom zou ik. Ik had toch niets met dit alles te maken.
Bovendien ben ik geen lid van de WRAN. Dus deze hele wedstrijd had niet onder de WRAN plaats mogen vinden (en wordt misschien alsnog ongegrond verklaard)

En dit alles omdat mevr. Gerrits zo graag wil meerijden. Ze heeft leuke wedstrijden ja dat klopt.
Maar het kan toch niet zo wezen omdat er iemand rondloopt die leuke wedstrijden organiseerd, dan maar van iedereen gebruik maakt. En ook dat er nog allerlei regels ontdoken worden.
Dit komt de sport niet ten goede.

En bang dat er geen wedstrijden in Zuidwolde meer komen, nou ik kan jullie melden dat er mensen zijn die er voor zullen zorgen dat er in Zuidwolde wedstrijden worden georganiseerd.

En wat Regina betreft, ze heeft nog niet eens de moed gehad op mijn brief te reageren. Dus zo hoog heb ik die goed organiserende wedstrijdjuffie niet zitten.

Als Westernruiter zou ik zo toch mijn vraagtekens hebben bij dit soort zaken.

En als Regina dit leest nou voor mijn part. Alleen een advies het is of wedstrijden organiseren (als de WRAN nog gaat meewerken in de toekomst) of het is rijden.

En naar de prestaties gekeken kan ze volgens mij beter wedstrijden organiseren.

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:27

Organisator: Ik mag aannemen dat ook de WRAN regelmatig Bokt-Western leest en indien nodig actie zal ondernemen. Al hoop ik dat voor de mensen die prijzen (en punten) gewonnen hebben dit geen gevolgen zal hebben.
Ik begrijp uit je verhaal dat eea je wat in het verkeerde keelgat geschoten is. Gezien het gebeurde kan ik je dat niet kwalijk nemen, maar de laatste zin vind ik toch wel wat 'onder de gordel'.
Verdrietig

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:34

wat zij ddoet is ook onder de gordel

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:36

er zijn meer mensen de dupe van deze situatie als men denkt
en wat nou als er wat gebeurd was of als deze wedstrijd ongegrond verklaard zou worden hoe vindt men dat dan.
Nee, wat zij doet kan gewoon niet. En een behoorlijk excuus of antwoordje kan er niet vanaf. Dat is nog eens een mentaliteit

DubbelFun

Berichten: 88930
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:38

organisator schreef:
wat zij doet is ook onder de gordel

Dat is imo nog geen reden om zo'n opmerking te maken. En wijzen naar een ander is ook niet echt sterk. Ik zou eerder de eer aan mezelf houden en het er na de duidelijke uiteenzetting bij laten Lips are sealed