verplichting cap tijdens westernrijden?????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:27

Nou, koop een Shoei intergraal helm zou ik zeggen. Clown

Het gaat niet om mooi, het gaat niet om comfortabel (er zijn verschillende, dus je kunt altijd uitzoeken welke het prettigst draagt), het gaat om veiligheid.

Als ik in de auto stap, doe ik mijn gordel om, zelfs in mijn klassieker komen driepuntsgordels. Als ik op mijn motor stap, doe ik mijn leren pak aan met protectie voor schenen, knieën, heupen, ellebogen, sleutelbenen en last but not least ruggegraat en niet te vergeten mijn helm van voornoemd merk. Alles met keurmerk. Dus als ik op een paard stap, doe ik een cap op. Ook ik vind het lekkerder zonder, maar ik wil graag nog wat langer op deze wereld blijven om anderen het leven zuur te maken en dan wel optimaal functionerend en niet omdat anderen het werk voor mij moeten doen.

Als het niet verplicht gesteld wordt en verzekeringen wel uit moeten keren, dan worden de premies zo verschrikkelijk hoog dat onze hobby voor de mensen met een kleine portemonnaie niet meer op te brengen is. Dus laat het maar verplicht stellen zodat er niet uitgekeerd hoeft te worden als iemand geen cap op wil en een ongeluk krijgt, zo werkt het per slot van rekening ook voor het rijden zonder gordel of APK.

Just my 0.02 €

Zo, nu ga ik van mijn zeepkist Haha!

=^.,.^=

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:25

T lijkt me ook logisch dat als jij verwacht dat je verzekering uitkeert bij een ongeval jij er ook alles aan gedaan hebt om de schade te proberen te beperken.. Dus een cap opzet.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 20:03

dat is nu net wat de verzekeringsmaatschappijen zeggen,zij zullen NIET uitkeren,als je geen behoorlijke beveiligings maatregelen neemt.
daarbij komt straks ook,en dat is in vele landen al zo,dat de collectieve verzekeringen niet meer tot betaling over zullen gaan,zoals ziekenfondsen geen ziekenhuis en huisartsen behandelingen meer zullen gaan betalen,uitkeringsinstanties die geen ziektewet en wao meer uitkeren.
voor mensen die hun eigen verantwoordelijkheid willen nemen, moeten zich daarvoor apart verzekeren,en dat op privebasis,tel uit je winst.

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:26

ja het is zo dat als iemand geen caps wil dragen, hij dat toch niet doet als hij er niet echt toe verplicht word! ik rijd nooit met cap ik neem dus het risico dat ik val en me bezeer (wat wel vaker gebeurt bij mij) maar als iemand een cap draagt is het heel slim maar ik neem zelf liever wat risico dan dat ik met zo´n geval rijd Haha!